• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

good night everybody, over n out…
3C20171D-496C-4699-B26E-1494EB789AD8.png
 
När ska man inte byta datum med quickset och vilket eller vilka urverk gäller det?
Quickset date and day of the week adjustment (crown position 2) Do not use this function between 9 p.m. and 3 a.m. Crown position 2 can be used to change the date and day of the week quickly and simply. To set the date, pull the crown to the second position and turn it clockwise until the current date appears in the display window. To set the day of the week, turn the crown counter-clockwise until the desired day of the week is indicated. You can choose to display the day of the week in German or English. The day of the week is then automatically displayed in the selected language each day. Please do not use this function between 9 p.m. and 3 a.m. Between these times, the gear wheels used for changing the date are engaged, and the movement could be damaged.

Oklart vilka som omfattas....jag undviker det, punkt.
 
Vad händer med det bekymmret?
Klantigt av mig. Jag känner väl till vad som gäller men var stressad och vred lite hårt. Klockan är inlämnad till lokal uris som ska kika på det. Hoppas att det bara är en justering som behövs. Orkar inte skicka till Tyskland och vara utan klockan i ett halvår. Tänker att ”alla” borde kunna fixa till en 7750.
Men inte hört något från urmakarn än
 
Kikat lite på deras jubileumsmodell. Sinn 144 Aniversary 2.

Nån som testat.
Är den värd pengarna?


Vad är det för verk, in-house eller moidifierat std verk?
  • Concepto C99001
 
Tillbaka
Topp