• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Nej men den köptes av Eriksons November 2015 så Sinn trodde den såldes strax därefter.
Frågade om bubblan;
"The appearance of a small bubble poses no problem in handling your watch. You can still go diving with it and the clockwork cannot be damaged either.
The membrane bottom compensates for this. As soon as the bubble should no longer disappear, a service could be useful."

Eftersom den försvinner efter fem minuter på armen så får den inte åka på SPA innan den stannar.
Aha.
Ja, det är ju en egenskap beroende på något i konstruktionen.
Blir intressant att följa klockorna som tillverkats under 2018 då de gjorde en uppgradering. Bubblar de sig eller inte?

Det funkade ju fint med dykarförlängningen @Dr. D
B132921F-347F-4B87-AB1D-66DB053B4770.jpeg

Varit iväg ett par dagar, så dags att läsa ikapp tråden.. 😂

Letat grönt band och tror jag hittat rätt?
British Racing Green från Steveo.
60D780AB-7C60-4371-9D71-781C0B8E019F.jpeg

Galet. Jävla. Bra!
Får man fråga vad kalaset gick på?

Jag fick precis denna video rekommenderad på YT. Handlar om EZM 13.1 och en begäran eller förslag som youtubern hade skickat till Sinn. Han blev tydligen bönhörd :)

Så det är den jäveln man ska gå på? 😂

Ärlig fråga till er andra: Är det bara jag som föredrar föregångaren? Visst, clean tavla i all ära, men EZM13 är inte direkt nån Calatrava. Och visst, läsbarheten gynnas, men det finns ju tusen andra sätt att göra den ännu tydligare i så fall?

Fan, gubbe man är ändå..

Tänk om de hade kunnat lyssna på alla dom som klagar på claspen på deras länkar också!? Hade verkligen gynnat Sinn att få fixat det en gång för alla, är det nått som det klagas på i reviews och liknande så det claspen.

Nu snackar vi! DET hade varit en förbättring. Älskar fan Sinn som varumärke och tillverkare. Kan köpa H-claspen på instegsmodellerna, men bär emot på de dyrare. Sinns största svaghet, även enligt mig.

Varit iväg ett par dagar, så dags att läsa ikapp tråden.. 😂

Galet. Jävla. Bra!
Får man fråga vad kalaset gick på?

Så det är den jäveln man ska gå på? 😂

Ärlig fråga till er andra: Är det bara jag som föredrar föregångaren? Visst, clean tavla i all ära, men EZM13 är inte direkt nån Calatrava. Och visst, läsbarheten gynnas, men det finns ju tusen andra sätt att göra den ännu tydligare i så fall?

Fan, gubbe man är ändå..

Nu snackar vi! DET hade varit en förbättring. Älskar fan Sinn som varumärke och tillverkare. Kan köpa H-claspen på instegsmodellerna, men bär emot på de dyrare. Sinns största svaghet, även enligt mig.
Har inga direkta problem själv med h länk o spänne men har förstått att det är en stor issue bland väldigt många så något Sinn borde/måste ta tag i. Dykarförlängning på en flieger känns också lite udda.

Diggar nya kronografen
CF594C02-BF5C-4395-AF77-1FADA433AC1E.jpeg

Visst är den fin!
Men kan inte hjälpa att det stör mig att den marknadsförs som en nyhet när det i sjölva verket är en tidigare modell man pausat i ett år och sedan släpper med mycket små modifieringar av urtavlan.

Har inga direkta problem själv med h länk o spänne men har förstått att det är en stor issue bland väldigt många så något Sinn borde/måste ta tag i. Dykarförlängning på en flieger känns också lite udda.
Problemet är väl egentligen att har man lagt närmare 30k på sin klocka så förväntar man sig mer än en pressad plåt clasp typ. Den sänker kvalitetskänslan rätt rejält!

Problemet är väl egentligen att har man lagt närmare 30k på sin klocka så förväntar man sig mer än en pressad plåt clasp typ. Den sänker kvalitetskänslan rätt rejält!
Äh. Tycker låset är bra. Aldrig åkt upp. Fyller sin funktion -vilket är det viktiga på så kallade toolwatches.
Har samma geniala konstruktion på min gamla toolwatch klocka från -87. Sonen bär den numera och det funkar fortfarande utmärkt. :)
(Den är dock inte tegminenterad, vilket syns på bilden)

1644911591020.png

Men - Håller med dig!

De ämnen som oftast tas upp här i tråden är;

1. Höjden på kronograferna.
2. Länkarna.
3. Servicetiderna.

Så att fixa fram "bättre" länkar borde ju vara en baggis.
Damasko gör en inhouse som tydligen är grym-dock ingen microjustering.

Äh. Tycker låset är bra. Aldrig åkt upp. Fyller sin funktion -vilket är det viktiga på så kallade toolwatches.
Har samma geniala konstruktion på min gamla toolwatch klocka från -87. Sonen bär den numera och det funkar fortfarande utmärkt. :)
(Den är dock inte tegminenterad, vilket syns på bilden)

1644911591020.png
Det är absolut inget fel på konstruktionen funktionsmässigt sett, den gör sitt jobb utan problem. Men i den prisklassen jag nämnde (30k) så får man i regel en mer tilltalande design och kvalitativ konstruktion hos andra märken. Det är detta folk stör sig på, Sinn hade verkligen gynnats av att uppdatera sin clasp en gång för alla! Att de inte har gjort det tidigare är väldigt märkligt då det har påpekats ett antal gånger i reviews och liknande.

Men - Håller med dig!

De ämnen som oftast tas upp här i tråden är;

1. Höjden på kronograferna.
2. Länkarna.
3. Servicetiderna.

Så att fixa fram "bättre" länkar borde ju vara en baggis.
Damasko gör en inhouse som tydligen är grym-dock ingen microjustering.
Damaskos länkar kostar dock en hel del, mellan 6-7k.

Skönt inlägg på annat forum om en klocka han haft i 30 år;
Sinn 103B - eller som han kallar den;
Mekanisk G-Shock :D
Läs den via google translate om tyskan är för svår.

Tillbaka
Topp