Kul. Grattis och välkommen in i värmenNu har jag äntligen fått hem min första Sinn! Tack @ERIKSON URHANDEL för utmärkt bemötande! Första intrycket är att den är riktigt grym, storleken känns perfekt för mina något tunna handleder.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul. Grattis och välkommen in i värmenNu har jag äntligen fått hem min första Sinn! Tack @ERIKSON URHANDEL för utmärkt bemötande! Första intrycket är att den är riktigt grym, storleken känns perfekt för mina något tunna handleder.
Tack tack! Känns oerhört bra!Kul. Grattis och välkommen in i värmen
Grattis!Nu har jag äntligen fått hem min första Sinn! Tack @ERIKSON URHANDEL för utmärkt bemötande! Första intrycket är att den är riktigt grym, storleken känns perfekt för mina något tunna handleder.
Tack! Perfekt att jag fick hem den just på en tisdag.Grattis!
Så bra, särskilt med tysk dagskiva - dödsklockan!
'Visst är det så det ska vara?? Jag surar över att min 103a har engelsk skiva. Antingen byter jag den på service någon gång i framtiden eller så säljer jag den! Just den detaljen är en bidragande orsak till att den knappt används. Snacka om att jag har någon bokstavskombo.....Grattis!
Så bra, särskilt med tysk dagskiva - dödsklockan!
Visste inte att du hade en 103:a?'Visst är det så det ska vara?? Jag surar över att min 103a har engelsk skiva. Antingen byter jag den på service någon gång i framtiden eller så säljer jag den! Just den detaljen är en bidragande orsak till att den knappt används. Snacka om att jag har någon bokstavskombo.....
Jag skulle inte kalla den tjock, den är möjligen välmående, förövrigt min första Sinn. Den var den som drog mig ner i träsket....Visste inte att du hade en 103:a?
Är den TJOCK?
Grattis!Nu har jag äntligen fått hem min första Sinn! Tack @ERIKSON URHANDEL för utmärkt bemötande! Första intrycket är att den är riktigt grym, storleken känns perfekt för mina något tunna handleder.
Nu blev jag sugen att haka på länken på 857. Återkommer om 14 timmar.Grattis!
Nu har du två val, hänga med i tråden eller behålla jobbet. Lätt val!
(Jag bara hostig och inte uppsagd)
Stor skillnad i tjocklek mellan 20/22mm länk.Nu blev jag sugen att haka på länken på 857. Återkommer om 14 timmar.
+1 på den'Visst är det så det ska vara?? Jag surar över att min 103a har engelsk skiva. Antingen byter jag den på service någon gång i framtiden eller så säljer jag den! Just den detaljen är en bidragande orsak till att den knappt används. Snacka om att jag har någon bokstavskombo.....
Leker du med nys skjutmåttet?Stor skillnad i tjocklek mellan 20/22mm länk.
20mm 2.71mm
22mm 3.86mm
mycket nöjd - kan mäta det mesta nuLeker du med nys skjutmåttet?
Svar ja.Ni som skickar klockan på garantiärende, skickar ni direkt till Tyskland eller går ni via Erikson urhandel?
Antar att du menar direkt till Tyskland?Svar ja.
Jaha, sorry, haha! Jag var för snabb. Jag skickar via Erikson. Om du bor i närheten finns ingen anledning att inte göra det. De sköter ju allt. Du behöver inte tänka på frakt och hur du ska packa eller, jag vet inte, försäkringar och bla bla.Antar att du menar direkt till Tyskland?
Hur löser ni vettig frakt? Jag har svårt att hitta något bra alternativ.
Jag kommer eventuellt skicka direkt till Sinn i Tyskland, bor ca 40mil från Eriksons urhandel. Väntar på svar hur jag ska gå tillväga med just skickandet.Ni som skickar klockan på garantiärende, skickar ni direkt till Tyskland eller går ni via Erikson urhandel?
Återkom gärna hur du gör.Jag kommer eventuellt skicka direkt till Sinn i Tyskland, bor ca 40mil från Eriksons urhandel. Väntar på svar hur jag ska gå tillväga med just skickandet.
Det ska jag göraÅterkom gärna hur du gör.
Jag bor själv en bra bit från Eriksons urhandel och velar mellan att skicka direkt till Tyskland eller att skicka till Eriksons så att dom får skicka vidare.
Man kapar nog en hel del tid om man skickar direkt, så det lockar ändå mest, men känns samtidogt tryggare på något vis att låta Eriksons sköta ärendet…
Ni som skickar klockan på garantiärende, skickar ni direkt till Tyskland eller går ni via Erikson urhandel?
Jag bor långt från Erikson så åka dit var inget alternativ för mig.Det ska jag göra
Hade känts betydligt bättre å smidigare att bara knalla in på Eriksons urhandel å låta de fixa allt. Men jag får lösa det själv, är nog inga problem
Det låter ju betryggande!Jag bor långt från Erikson så åka dit var inget alternativ för mig.
Men det var enkelt att skriva ut ett serviceformulär från Sinns hemsida, packa klockan själv och begära hämtning. Man nyttjar Sinns fraktavtal och fraktkostnaden kom på serviceräkningen. Vill minnas att Sinn skickade fraktsedeln via e-post. Jag kontaktade Sinn först så att jag var säker på att jag gjorde rätt.
Tror det är inflationen?Intressant att så många klockor börjar tappa tid helt plötsligt, för min EZM3F har börjat ligga på -10spd senaste veckan, nästan så man tror på jordens dragningskraft, den har alltid gått bra tidigare….
Måste så vara, eller ryskt telekrigTror det är inflationen?
Jag skickade klockan med det band som råkade vara på för tillfället för att kunna montera den på kudden till originallådan. Sen hade jag en vadderad kartong som jag lade lådan i. Lade även i serviceformuläret.Det låter ju betryggande!
Skickade du endast klockan eller även dess tillbehör...varför nu det skulle behövas