• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

074804D0-25A5-41B1-982C-D5147894FE36.jpeg

Var i kontakt med Sinn kundservice, förövrigt väldigt tillmötesgående måste jag säga👍. Min ezm7 går några sekunder minus per dygn och Sinn regulerar sina verk att gå mellan 0 till +10sek per dag. De kunde ta å rucka den om jag ville på garantin? Fan då blir den väl borta hur länge som helst... Men det är väl bara å köra på, finns väl ingen annan som kan göra det då det är argon gas i eller vad det nu är?

Var i kontakt med Sinn kundservice, förövrigt väldigt tillmötesgående måste jag säga👍. Min ezm7 går några sekunder minus per dygn och Sinn regulerar sina verk att gå mellan 0 till +10sek per dag. De kunde ta å rucka den om jag ville på garantin? Fan då blir den väl borta hur länge som helst... Men det är väl bara å köra på, finns väl ingen annan som kan göra det då det är argon gas i eller vad det nu är?
Jag skulle behålla den.

Jag skulle behålla den.
Har kört ett lång test på den nu under några veckors tid. Går för det mesta några sekunder minus per dag typ 2 till 4sek. Men den stack ut under två dagar till minus 9sek, det var därför jag hörde av mig till Sinn. Hade detta varit plus siffror så hade jag inte brytt mig iaf, är ju fortfarande garanti kvar så det är ju nu jag borde passa på iaf?

Har kört ett lång test på den nu under några veckors tid. Går för det mesta några sekunder minus per dag typ 2 till 4sek. Men den stack ut under två dagar till minus 9sek, det var därför jag hörde av mig till Sinn. Hade detta varit plus siffror så hade jag inte brytt mig iaf, är ju fortfarande garanti kvar så det är ju nu jag borde passa på iaf?
Har du någon annan vettig klocka hade jag skickat sinn på garantiresa

Senast ändrad:
Kom ett brev på lådan från de alldeles eminenta @ERIKSON URHANDEL idag.

Ändlänkar till 104 (vilket innebär att man kan köra länk på både 103 och 104 framöver).

Två konstateranden tycker jag man kan göra:
  • F-länk passar imho bättre på 104 jämfört med Klassik 12.
  • F-länk spöar imho H-länk på 104 åtta dagar i veckan.

Foto för relevans (och superdupermånga lajks):

20220215_172746.jpg

IMG_20210520_132945_344.jpg

20220208_101313.jpg

Kom ett brev på lådan från de alldeles eminenta @ERIKSON URHANDEL idag.

Ändlänkar till 104 (vilket innebär att man kan köra länk på både 103 och 104 framöver).

Två konstateranden tycker jag man kan göra:
  • F-länk passar imho bättre på 104 jämfört med Klassik 12.
  • F-länk spöar imho H-länk på 104 åtta dagar i veckan.

Foto för relevans (och superdupermånga lajks):

20220215_172746.jpg

IMG_20210520_132945_344.jpg

20220208_101313.jpg
Grattis till fina länkar!
Jag tycker precis tvärtom. Men säger med det inte att du har fel 😘

Haha!

Förstår (nog) vad du menar. Håller verkligen inte med dock.

Saker som är bättre med F (på 104):

-Ändlänkarna passar boett bättre, inte lika rundade som på H där de avviker tydligare mot boett. Störde mig som fan då jag bar på H-länk.
  • Form före funktion på polerad länk. F-länkens lås är snyggt. H-länkens är det inte. Men det har ju avhandlats tusen gånger redan..
  • Ingen halvmesyr. All in! 😉

Ovan jämför jag dock mot den polerade H-länken som väl är standard med alla 104..? På de allra flesta andra modeller från Sinn skulle jag dock välja H-länk, en förutsättning är dock att den är helborstad. Så fort centerbitarna är polerade triggar det punkt 2 och 3 ovan.

Mina sjuuuuukt objektiva faktabaserade tankar kring det hela. 🙂

Har du någon annan vettig klocka hade jag skickat sinn på garantiresa
Har ju speedyn och sen lite annat smått å gott men ingen Sinn! Får köpa en 556 eller en 104 å ha så länge för det tar väl minst 10veckor eller nått?
Min UX fortar sig 0,2 SPD och den kommer jag skicka på garantiservice om det går. Bra att de var så tillmötesgående med dig. Jag får ta och skicka ett meddelande till kundservice ikväll.
Det tog några dagar innan de svarade på första mailet men sen gick det undan.
0,2spd är inte okej på en UX så det får de allt lösa!

Tillbaka
Topp