• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

386A070B-29E0-43D0-A3C1-FE048804372F.jpeg
Lattepappa?

Tråkigt att höra att ni har det ansträngt. Hade gärna kommit förbi och provat på plats när man förhoppningsvis har vägarna förbi. Annars finns möjligheten för online beställning/att skicka men det är inte lila roligt. Återkommer med en ev. beställning. Är inte superförtjust i HP när man inte provat innan.
Inte vi som har det ansträngt, utan fabrikörerna😉

Kul klocka vet du något om det märket? har en liknande som ligger och skräpar i en låda. Blev lite inspirerad att fixa till den :)

IMG_1008.JPG
Vet inget alls faktiskt. Det var bara en klocka jag panikköpte här på KS inför owg-m då min tilltänkta Luch inte kändes kul att köra i mars med tanke på pågående krig 😟

Funderar lite... och tar gärna emot input/råd.
Är det värt 11 kSEK att gå på en 13.1 ist för en 3F? 🤔 Vad är fördelarna förutom kronograf?
Sinn-emz3f-703-010-H-l%C3%A4nk.jpg
SINN_EZM13.1_F_MB-scaled.jpg

Tavlan på 13.1 är riktigt schysst och dynamisk (när chronon är igång) men kommer i 99,99% av fallen att se ut som nedan..
SINN_EZM13_FACE1.jpg
Spontant så svarar jag nog nej?
Kan bero på att jag just tankade bilen..
EZM 3F har en pangbra tavla, under 12mm och handen på hjärtat; hur många gånger behöver vi egentligen ta tid 😅

Spontant så svarar jag nog nej?
Kan bero på att jag just tankade bilen..
EZM 3F har en pangbra tavla, under 12mm och handen på hjärtat; hur många gånger behöver vi egentligen ta tid 😅
Lite så jag resonerar också (och jag har ännu inte tankat bilen :eek:). Ska jag vara ärlig så har jag kanske tagit tiden 10 ggr med klockan under hela mitt klocksamlande. Rent insinktivt tar jag alltid fram mobilen när jag ska tajma ngt. Lägger ut en köpes-annons så får vi se om någon är villig att skiljas från sin(n). Alt. får det bli en beställning från ERIKSON.

Är det värt 11 kSEK att gå på en 13.1 ist för en 3F? 🤔 Vad är fördelarna förutom kronograf?

Tavlan på 13.1 är riktigt schysst och dynamisk (när chronon är igång) men kommer i 99,99% av fallen att se ut som nedan..
SINN_EZM13_FACE1.jpg
Jag är lite rubbad och använder kronografen regelbundet.
Men det som gör att jag gillar dem så mycket är för att det händer mer i tavlan. Kronografer är därför både snyggare och mer intressanta i mina ögon.
Ezm13 funderade jag mycket på att köpa. Dykarkronografer är ovanligare och denna är skönt toolig med subsekund som inte ska synas i mörker och de röda detaljerna som även de försvinner i mörker så de inte stör.
Som du förstår hade jag valt Ezm 13 alla dar i veckan 😍

SINN_EZM13_FACE1.jpg
Det är ju ändå ganska stor skillnad rent estetiskt mellan de båda. 13.1 tycker jag är mycket snyggare. Den ser väldigt "instrumentig" ut och jag gillar subtavlan vid 6 tex. Men skulle nog inte heller använda kronografen så ofta. Sen andra "fördelar" känns sekundära för mig personligen och inget jag har koll på. Så hade jag köpt 13.1 så hade det bara varit för att jag gillar hur den ser ut!

Hej, jag föreslår att du hör av dig till oss och lägger en HP och därigenom erhåller en klocka från vår första batch, som kommer om ca 1 månad.
Det är ansträngt i vår bransch, så också hos Sinn.
En rolig nyhet är att 556 I RS och A RS är på väg till oss i detta nu, som varit slut under en längre tid.
Gott. Då kanske det inte dröjer allt för länge innan första Sinn klockan landar.

Jag är lite rubbad och använder kronografen regelbundet.
Men det som gör att jag gillar dem så mycket är för att det händer mer i tavlan. Kronografer är därför både snyggare och mer intressanta i mina ögon.
Ezm13 funderade jag mycket på att köpa. Dykarkronografer är ovanligare och denna är skönt toolig med subsekund som inte ska synas i mörker och de röda detaljerna som även de försvinner i mörker så de inte stör.
Som du förstår hade jag valt Ezm 13 alla dar i veckan 😍
Tack för input :) Håller med att 13.1 har en mer toolig look med sin intressanta tavla. Kände wow när jag såg den. Tycker även det inte blir för mycket iom att den inte längre har siffrorna som 13.
Det är ju ändå ganska stor skillnad rent estetiskt mellan de båda. 13.1 tycker jag är mycket snyggare. Den ser väldigt "instrumentig" ut och jag gillar subtavlan vid 6 tex. Men skulle nog inte heller använda kronografen så ofta. Sen andra "fördelar" känns sekundära för mig personligen och inget jag har koll på. Så hade jag köpt 13.1 så hade det bara varit för att jag gillar hur den ser ut!
Är det så mycket skillnad? 13.1 har två subdials. I övrigt är de väldigt lika (samma). Just nu lutar det åt 13.1 iom att jag, som du skriver, fastnat för utseendet. Klockbeslut brukar sällan vara logiska. Funktion brukar komma sekundärt. Tack för input :)
Jag gillar verkligen min Ezm3, kommer att komplettera med en 13 så småningom.
16464135580242417511746905945161.jpg
Man kanske ska ha båda? 🤔 :hilarious:

Kan vara hålla med till 100% där, men jag är ju heller ingen kronograf-kille i det sammanhanget, gillar enkla tavlor.
jag gillar också enkla tavlor. Samtidigt är 13.1 såpass egen att jag finner den riktigt intressant. Det är verkligen en modell som inte liknar någon annan (?)

Tack för input :) Håller med att 13.1 har en mer toolig look med sin intressanta tavla. Kände wow när jag såg den. Tycker även det inte blir för mycket iom att den inte längre har siffrorna som 13.

Är det så mycket skillnad? 13.1 har två subdials. I övrigt är de väldigt lika (samma). Just nu lutar det åt 13.1 iom att jag, som du skriver, fastnat för utseendet. Klockbeslut brukar sällan vara logiska. Funktion brukar komma sekundärt. Tack för input :)

Man kanske ska ha båda? 🤔 :hilarious:

jag gillar också enkla tavlor. Samtidigt är 13.1 såpass egen att jag finner den riktigt intressant. Det är verkligen en modell som inte liknar någon annan (?)
Varför skulle man inte ha det??😟😀😀

Tillbaka
Topp