• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Moorflax

Patek
2-Faktor
Nykomlingen sitter på idag också :snaphappy:

856UTC_2.jpg
Kan man få ett ws från lite längre avstånd?
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Tycker det här verkar vara en trevlig klubb.

Smygläst tråden länge nu, och snart kanske man får vara med. Jag säger inte att jag har nåt inkommande paket eller så, jag bekräftar ingenting, men det kan vara så. Det kan vara ett paket på ingång. Kanske.

Men. Fram till dess att det eventuellt kommer ett paket som eventuellt innehåller ett tyskt ur som eventuellt är adresserat till mig... Patrick Swayze när han var som coolast i kultrullen Point Break säger hej!
point-break-1991-10-g.jpg

BOOM!

IMG_20170921_182312_747.jpg
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Ahhh! Grattis! Mycket trevlig den där :watching:

Ja, mycket, mycket trevlig till och med!

Det är svårt att inte gilla de här överkonstruerade skapelserna!!!

Hur sitter den på armen? Känns den "lagom"?

Diametern och längden är perfekt för mina handleder, närvaro utan att bli för mycket. Jag var rädd för att den skulle upplevas som för tjock, och kanske lite topptung, men än så länge... Nej, faktiskt inte!

Jag är skitnöjd!
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Vet inte exakt. Ring eller maila Eriksons vetja! :)
3055904b_xxl.jpg


Önskar att gummit skulle följa boetten :shifty:

Ja, det kan man ju också göra.. Ringa eller maila, alltså. Men det är ju inte rätt. ;)

Hur är kvaliteten på gummit? Jag har väldigt, väldigt sällan vägarna förbi Sundbyberg... Kör på ett Hirsch Pure till min Seiko Prospex, och tycker att kvalitetskänslan på det är riktigt, riktigt bra - men man blir ju sugen på att bekosta den här lille krabaten något från den egna familjen..
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
@Chuck 2800 SEK kostar det. 900 för gummit och 1900 för viklåset.
Samma priser oavsett om du handlar i sumpan eller från sinns hemsida.

Ja, det kan man ju också göra.. Ringa eller maila, alltså. Men det är ju inte rätt. ;)

Hur är kvaliteten på gummit? Jag har väldigt, väldigt sällan vägarna förbi Sundbyberg... Kör på ett Hirsch Pure till min Seiko Prospex, och tycker att kvalitetskänslan på det är riktigt, riktigt bra - men man blir ju sugen på att bekosta den här lille krabaten något från den egna familjen..

@Wydestream hade prisuppgift tidigare i tråden!
2800 SEK kostar det. 900 för gummit och 1900 för viklåset. ;-)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Ja, det kan man ju också göra.. Ringa eller maila, alltså. Men det är ju inte rätt. ;)

Hur är kvaliteten på gummit? Jag har väldigt, väldigt sällan vägarna förbi Sundbyberg... Kör på ett Hirsch Pure till min Seiko Prospex, och tycker att kvalitetskänslan på det är riktigt, riktigt bra - men man blir ju sugen på att bekosta den här lille krabaten något från den egna familjen..
Kvista förbi Norberg så ska du få smaka gummi :bag: :D

Fast det var väl gummit till U1 och det passar inte till EZM13, eller...?
Nej det passar inte tyvärr, men priset borde ligga ungefär lika. :)
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
På hemsidan visas Ezm3 med ett gummi som följer boetten, men det är tydligen fel. Finns bara ett alternativ, och det är raka ändar och med pinclasp. Därför tror jag inte att det gummit är lika dyrt som t.ex U1 gummit. Stora spännet är ju de som kostar. :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Fråga till er rävar: Originalgummi med clasp... Hur lyder den ekonomiska domen på det?

Det finns tyvärr inget som passar på pricken, men Sinn själva rekommenderar gummit till 856 som är kurvat.

Priset är detsamma 900+1900. Jag kommer att köpa den kombon till nästa sommar och tänker gå på det lilla viklåset som jag tycker passar bättre till Ezm-boetten.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det finns tyvärr inget som passar på pricken, men Sinn själva rekommenderar gummit till 856 som är kurvat.

Priset är detsamma 900+1900. Jag kommer att köpa den kombon till nästa sommar och tänker gå på det lilla viklåset som jag tycker passar bättre till Ezm-boetten.
Det var ju goda nyheter! Då kan man få på ett kurvat gummi på ezm13 iaf! :)
Ska man klaga, och det ska man ju, så är det lite tråkigt att det bara finns i svart. Hade varit trevligt med grönt.
 
Topp