• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det var ju goda nyheter! Då kan man få på ett kurvat gummi på ezm13 iaf! :)
Ska man klaga, och det ska man ju, så är det lite tråkigt att det bara finns i svart. Hade varit trevligt med grönt.

Hittade lite gamla poster där gummit till Ezm avhandlas :)

EDIT: Man måste tydligen klicka sig tillbaka till de ursprungliga inläggen för att se bilderna. Är ganska säker att jag har en bild där man ser stora viklåset på Ezm3 men hittar den tyvärr inte nu.

Är det någon som har 20mm gummit på den lilla låset? Ställde frågan till Sinn som menar att det inte passar till Ezm3, men på bilderna ser det ju tiptop ut och följer både boett och luggar. Här är svaret från Sinn:

"The one in your pic is officially not offered, because it does not fit correctly: the lug is angled and the lug of the strap is shaped/curvy. It does not fit 100%, therefore we do not offer it."

Lånade bilder.

IMG_4586_1.jpg
IMG_4571_1.jpg
imagejpg2_zpsaa9cf060.jpg

Exakt...liten bild men där ser man hur det fungerar.

images6.jpg


EDIT: Det här är gummit som Sinn säljer med Ezm3, dvs inget viklås och heller inte kurvat. Inte alls min melodi tyvärr.

603ezm3-rb3.jpg

Om någon Ezm3-ägare är sugen på gummi men som jag inte gillar det med raka ändar och det vanliga spännet, så fungerar det kurvade gummit till 856.
Provmonterade det idag hos Erikson och det satt toppenfint.
 

Moody

Rolex
Härligt! :D
Det gick fortare än jag trodde! Trodde bara ni snackade lite löst om ett byte?!
Men varmt välkommen till Sinntråden, nu finns ingen återvändo!
Vissa säljer sina klockor men de kommer tillbaka förr eller senare. (eller hur @AdrianO?)
Det stämmer! Jag har tänkt lite nu och bestämt mig för att det är en Sinn jag ska köpa och sen ta det lite lugnt.
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Härligt! :D
Det gick fortare än jag trodde! Trodde bara ni snackade lite löst om ett byte?!
Men varmt välkommen till Sinntråden, nu finns ingen återvändo!
Vissa säljer sina klockor men de kommer tillbaka förr eller senare. (eller hur @AdrianO?)
Och byte blev det. När jag tänker på det så gick det ju rätt snabbt, men det kändes bara avstressat och lugnt.

Hehe kom på att jag glömt svara på ditt PM. Sorry! :D
 
Topp