• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sådär, nu är jag redo att avslöja vad som fanns i lådan :D
Försöker ta det på tyska så kanske polletten trillar ner; håll i er nu!
Im ze box bist ein Massivarmband, Edelstahl; 2-gliedrig, satiniert.
Ja, jag hade underkänt i tyska men nu fattar ni väl ledtråden också :cool:
DSC_2813.JPG
DSC_2810.JPG

@Clark Kent hade rätt, typ ;)

(ursäkta de dåliga bilderna men hösten är mörk...)

Jag skulle nog påstå att jag hade 100% rätt :D Så jäkla bra klocka!!!
Nu ångrar jag lite att jag inte klippte den snudd på nya 556:n som låg på köp&sälj men jag har lovat mig själv att köpa den från Erikson.

U1 får göra sällskap ikväll. Är det fler än jag som tycker att det är onödigt svårt att montera på länken? Änklänkarna är ingen lek att få rätt utan att tappa förståndet.
Jag har ingen U1 men... På de Sinn som jag har som inte har lug-holes så känner jag att det snarare är knepigt att få AV länken än att få på den igen. Jag gillar lug-holes mao :)

Senast ändrad:
Kommer ihåg att du försökte välkomna mig in i Oris-klubben men det blev inget med 65an.

Så jag får väl välkomna dig hit istället :) om, kanske, ev, möjligen det är på väg ett tyskt ur till dig :D

Fan ta dig.. ;)
Jag saknar Oris Sextifemman. En alltigenom fantastisk klocka! Sålde ju den för att delfinansiera två st. andra klockor. En, Squale 1521, är ju redan i min ägo. Den andra är, eventuellt, kanske, möjligtvis på ingång.

Så här i efterhand dock, så kan jag ju stillsamt undra varför jag inte behöll Sextifemman, och bara eventuellt, kanske, möjligen köpte ett tyskt ur..

Ska inte krascha tråden ytterligare. Men Divers 65 är grym! I alla fall juni till augusti.

DSC_2813.JPG
DSC_2810.JPG

Din tyska är "flawless" (tror jag) :D
Hmm... Hur var det där nu då? Har vi hört nåt om vilken som är Sinns mest sålda klocka?
Var det möjligtvis 556:an?

DSC_2813.JPG
DSC_2810.JPG

Visst är det enkelt att montera länken? o_O

Du lär bli nöjd! Haft en tuff kväll med läggning av dotter och nu hänger jag lätt fuktig tvätt. Klockan håller måttet :cool:
IMG_20170920_192619.jpg

:p
Läste om din nattning precis innan jag skulle natta sonen, då visste jag inte att min också skulle bli tuff :) Sonen skulle till varje pris sitta på toaletten fast han inte vågade, helt hysterisk var han. Efter väldigt mycket om och men så vågade han och då var hans kväll gjord :) Gissar att förskolan har haft toaletträning idag...
Ursäkta för OT ;)

Läste om din nattning precis innan jag skulle natta sonen, då visste jag inte att min också skulle bli tuff :) Sonen skulle till varje pris sitta på toaletten fast han inte vågade, helt hysterisk var han. Efter väldigt mycket om och men så vågade han och då var hans kväll gjord :) Gissar att förskolan har haft toaletträning idag...
Ursäkta för OT ;)
Er OT hjälper mig i mina argument mot min bättre hälft. Jag är livrädd för barn...

Ursäkta för OT ;)
Sånt är långt bort! Dottern är bara 7mån :) Precis när jag stod vid klocklådan för att skifta klocka så gnällde hon till och jag behövde natta om. Gjorde det och sen när jag stod och ställde tid och datum på en Seiko så vakna hon igen. Tror hon gillar Sinn :D
Er OT hjälper mig i mina argument mot min bättre hälft. Jag är livrädd för barn...
Barn är det härligaste som finns :) Har inte tänkt mycket på andras ungar men det är något helt speciellt med sitt eget.

Sorry för ännu mer OT :hungry:

Det är så många positiva ord om 556i så jag funderar på att beställa en från Sinn i Tyskland, trots att jag inte sett den IRL. De flesta verkar rekommendera metall-länk, men jag gillar läder så funderar på att beställa ett läderband också. Är det svårt att byta från metall-länken?
Ja!
Har du möjlighet att testa hos Erikson Urhandel i Sundbyberg så tycker jag du ska göra det:)
Annars går det bra att köpa den på spekulation också! Lättflippad om inte annat. Men tvivlar på att det kommer hända ;)

Det är så många positiva ord om 556i så jag funderar på att beställa en från Sinn i Tyskland, trots att jag inte sett den IRL. De flesta verkar rekommendera metall-länk, men jag gillar läder så funderar på att beställa ett läderband också. Är det svårt att byta från metall-länken?
Det är i princip ingen skillnad på priserna på hemsidan kontra i butik. Dessutom är kundbemötandet på @ERIKSON URHANDEL bäst i stan. :)
In och testa vetja!

Låter vettigt att besöka Erikssons, men jag bor i Skåne. Har inte vägarna förbi, annars hade jag absolut gått dit.

Har försökt googla Köpenhamn, där jag är oftare, men jag kan inte hitta någon som säljer Sinn där.

Om du är smart så köper du den hos Eriksons. Då kan vi behålla urbutikerna i sverige och du kan få hjälp om det skulle vara nåt. :)
@Sprout67
Edit:
Det finns ingen handlar i Danmark enligt hemsidan. Åk en sväng till Frankfurt istället! Mycket roligare!

När jag skulle köpa min hos Eriksons så hade de inte 556i hemma men vi kom överens om att de skulle skicka den till mig när de fick sin leverans från Tyskland . Tog inte många dagar innan jag fick paket på posten.

Tillbaka
Topp