Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aha ja de e standardverktyget, men man ska få två små allenkeys också. Vanligtvis.Verktyget jag fick med var en rak mejsel i ena änden och sedan en "lug-hole" pinne på andra
Stenhård! Välkommen!Nu kan jag vara med i denna tråd också. På bekostnad av att kunna vara med i Doxa-tråden. Men va tusan...
Vad han sa!^Nu kan jag vara med i denna tråd också. På bekostnad av att kunna vara med i Doxa-tråden. Men va tusan...
Så, så, cool! Stort grattis och välkommen till en av KS trevligaste trådarNu kan jag vara med i denna tråd också. På bekostnad av att kunna vara med i Doxa-tråden. Men va tusan...
Stenhård! Välkommen!
Nu får ni lugna ner er, pojkar, jag hinner ju inte med härVad han sa!^
Du kommer inte ångra dig, detta är den bästa tråden på hela forumet.
Nu kan jag vara med i denna tråd också. På bekostnad av att kunna vara med i Doxa-tråden. Men va tusan...
Nu kan jag vara med i denna tråd också. På bekostnad av att kunna vara med i Doxa-tråden. Men va tusan...
Ja det var det väl, jag är helt inne på svart sista tiden. #blackwatchesmatterVarmt välkommen Sinn´s svarta är ruskigt fotogeniqua och det går ju inte att gå fel med en U1. Var det självklart med den helsvarta, eller hur gick funderingarna?
Hur många svarta finns det nu på forumet? @Aquastaren , har du kvar din U2?
Ja det var det väl, jag är helt inne på svart sista tiden. #blackwatchesmatter
Tre senaste klockorna har varit svarta. Helt såld på denna blev jag när jag fick försöka provrepa svarta testbitar på Erikson med en sax. Gick knappt. Extremt hållbart.
@demondave som har den 144an nu!Kul...har aldrig testat hands on men fått uppfattningen att det inte repar i första taget. @Hoffa hade ju en 144st ett tag och kan kanske ge en recension över ytskiktet.
Sinn-tråden växer sakta men säkert
@Aquastaren vet hur man repar en stenhård Sinn. Det gäller bara att vara ännu hårdare!Ja det var det väl, jag är helt inne på svart sista tiden. #blackwatchesmatter
Tre senaste klockorna har varit svarta. Helt såld på denna blev jag när jag fick försöka provrepa svarta testbitar på Erikson med en sax. Gick knappt. Extremt hållbart.
@demondave som har den 144an nu!
Inte ett märke i 144:an, men så har ju inte den beatertjänst. Lite kluven, fint skick är såklart fint, men gammal genomnött PVD som på min gamla Orfina är så jäkla tufft!
Så sett ett bra par, dom är ju minst sagt lika annars.
Vafalls! Andra klockor i Sinntråden??Jag tycker att Orfinan får dispans i Sinn-tråden om du kan posta en jämförelse
Jag tycker att Orfinan får dispans i Sinn-tråden om du kan posta en jämförelse
Wow! Ja, du har verkligen helt rätt i att de kompletterar varandra. Den där duon vill man inte sära på.
Finns ju flera här som säkert vill ta sig an den. Skicka gärna pm:a om du vill ha ett namn.Har ju dessutom ett renoveringsobjekt till Orfina liggades hemma med (den mycket vanligare) tachyskalan, dom matchar rätt bra. Kanske skulle få tummen ur och hitta någon forumurmakare som vill skruva Lemania 5100.
Har ju dessutom ett renoveringsobjekt till Orfina liggades hemma med (den mycket vanligare) tachyskalan, dom matchar rätt bra. Kanske skulle få tummen ur och hitta någon forumurmakare som vill skruva Lemania 5100.
Har den också pvd-boett? Så klart att den inte bara ska bli liggande Annars tyckte jag att 1-12 på bezelringen såg riktigt cleant ut...men är det alltså det vanligare på den modellen?
Behöver en till Sinn, denna klocka känner sig ensam...
Siktet är inställt på en 356 med safirglas. Någon som har erfarenhet från denna? Och är det någon som sitter på en sådan här på forumet?
Kul med en till!Behöver en till Sinn, denna klocka känner sig ensam...
Siktet är inställt på en 356 med safirglas. Någon som har erfarenhet från denna? Och är det någon som sitter på en sådan här på forumet?
Håller med. En symmetrisk tavla gör mycket.Datumlöst är så stiligt.
Det är synd att det är så ovanligt, speciellt på kronografer och dykare.
Stiligt värre!Kul med en till!
Eftersom jag har en beadblasted med akryl så kan jag bara prata utifrån modellen.
Jag gillar allt med den. Storleken, kvaliteten, färgsättningen, avläsbarheten osv. Den känns väldigt genomtänkt och välbyggd! Och den är lika mångsidig som 556 så den går att kombinera med många olika band.
Även om jag tycker att satinized är snyggt så tycker jag ändå beadblasted blir ett bättre komplement till 556, det gör att de blir lika men ändå olika
Det var mina två cent. Lycka till i jakten, det är en grym klocka oavsett utförande!
Bild från igår:
Hmmm då blir det nog 903 eller 6000. Fast då går ju priset upp betydligt.Håller med. En symmetrisk tavla gör mycket.
Stiligt värre!
Vill gärna ha en kronograf som ett komplement till min 556 Anniversary och har velat mellan 103 Sa, 356 Sa och 358 Sa. Jag undviker akryl versionerna då jag inte är ute efter tool/vintage utseendet. Utseendet på 103 Sa är frän men den är för tjock och topptung för min smak. Har inte jämfört storleksskillnaden mellan 356/358 ännu men 356 har samma boett som min 556 och den sitter jävligt bra på armen.
Vad mer för kronograf varianter kan man hitta från Sinn som inte känns allt för "tooligt"?