• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tråkigt som sören :(
5-6 månader? Kolla med Eriksons om de kan hjälpa dig med gräddfil det är väl bara ett enkelt ETA/Sellita verk.

semiOT - Återkommande kvalitetsärenden i denna tråd gör mig skeptisk till SiNN
Detta är INTE en fråga om kvaliteten, detta är en fråga om ett gammalt (relativt) ur dom behöver service! Bara så vi är klara på det. 😀

Återkommande frågor om kvalitet i dessa ur gör mig skeptisk till annat. Obs, inget personligt till dig @Chuck men ibland blir det lite väl mycket focus på Sinns påstådda dåliga kvalitet. Jag har 9st, inget har krånglat för mig annat än behov av vanlig service. Min 104 är från 2013 och detta är första gången den får kärlek i form av service, min 356 a skickade jag in för att kronhalsen hade tagit vildgäng. Annars gick verket perfekt!

Detta är INTE en fråga om kvaliteten, detta är en fråga om ett gammalt (relativt) ur dom behöver service! Bara så vi är klara på det. 😀

Återkommande frågor om kvalitet i dessa ur gör mig skeptisk till annat. Obs, inget personligt till dig @Chuck men ibland blir det lite väl mycket focus på Sinns påstådda dåliga kvalitet. Jag har 9st, inget har krånglat för mig annat än behov av vanlig service. Min 104 är från 2013 och detta är första gången den får kärlek i form av service, min 356 a skickade jag in för att kronhalsen hade tagit vildgäng. Annars gick verket perfekt!
Aha, good to know!

Rekomenderar tidlösa ur i uppsala. Där behöver du inte vänta 5 månader. Erikson ur brukar använda tidlösa så det borgar för att det blir riktigt gjort.. :)

Tur man har alternativ till 104an!
16507860836527839429507998832527.jpg

Aha Trodde i min enfald det var en ”de” som det surras om till och från 😆
Joke aside men ja, hänger tyvärr upp mig på mellansurret om kvalitet (läser även internationella forum).

Det skapar en (personlig) sinnesstämning genom åren som hindrar mig att köpa en dyrare pjäs läs diving/instrument Chrono segmentet.

Dock kommer jag unna mig en 556a det har jag lovat @perhog ☺️

Åter till det gamla ämnet om höjd.
Mina klockor mäter 11,9 13,3 och 15,5 mm
Jag märker absolut ingen skillnad alls när jag bär dem på armen. (Nu knäpper jag iof aldrig skjortmanchetten på innersta knappen men det är av andra skäl).

Så min empiriska studie visar att jag även skulle fixa 17 mm om det skulle bli aktuellt 😃

Senast ändrad:
Tycker det är omöjligt att ha klocka på höger, den bara hakar i och slår emot allt möjligt. Är jag ensam om detta "problem"?
Tänker att det nog är en vanesak. Man e ju så van vid att ha den på vänstern så man parerar säkert saker utan att ens reflektera över det. Eller så använder man vänstern så mkt mindre 🤔
Hade dock önskat att det kändes bättre på höger, e ju nästan 1 cm bredare än min vänstra handled.

Tänker att det nog är en vanesak. Man e ju så van vid att ha den på vänstern så man parerar säkert saker utan att ens reflektera över det. Eller så använder man vänstern så mkt mindre 🤔
Hade dock önskat att det kändes bättre på höger, e ju nästan 1 cm bredare än min vänstra handled.
Det är till viss del en vanesak, men, min erfarenhet är att det tar en djävla tid att sluta dunka in den i allt när den sitter på för mig fel arm. Jag gav upp efter 2v senaste gången jag provade. Ska nog ge det en chans till tror jag. Gillar tanken på klocka på högern. Mer än klockan gör det....

Det är till viss del en vanesak, men, min erfarenhet är att det tar en djävla tid att sluta dunka in den i allt när den sitter på för mig fel arm. Jag gav upp efter 2v senaste gången jag provade. Ska nog ge det en chans till tror jag. Gillar tanken på klocka på högern. Mer än klockan gör det....
Ja men det kommer ju slita mer på klockan förmodligen då man använder högern till så mycket mer. Men höger är väl rätt arm för klockan? Vänstern sätter man den väl egentligen på för att skona klockan?

Något jag aldrig har fattat är att man kan bära klockan på insidan av handleden, jag skulle mosa glaset på daglig basis!😱
Obegripligt.
Ungefär som min mamma (och många fler kvinnor såklart) som hade en ring med utstående stenar. Hur fasen lyckas man med det utan att fastna och rycka loss fingret

Tillbaka
Topp