• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

IMG_1785.JPG

Jag har en Mido, alltså en schweizare, med tysk dagskiva. Det tycker jag är en smula förvånande eftersom Mido HQ ligger i Le Locle där det officiella språket med stor marginal är franska. Nåja, det finns säkert en logisk förklaring som jag missat.
Nu vet jag inte ålder etc på den men förr var det inte ovanligt med lokalt anpassade dagskivor. Till och med för så liten marknad som den svenska.

Till och med det stora fina märket erbjöd sånt.
Jag är inte helt övertygad. Lite häftigt såklart men tycker inte å eller ö blir snyggt rent ”typografiskt”

Senast ändrad:
Till och med det stora fina märket erbjöd sånt.
Jag är inte helt övertygad. Lite häftigt såklart men tycker inte å eller ö blir snyggt rent ”typografiskt”

Då fick man lära sig något nytt idag. 👍

Måste erkänna att jag inte är stormförtjust i dagtavlor, det är mer något jag lärt mig acceptera. Datum är såklart smidigt och kan göras smakfullt. Ibland kan datum t o m förhöja tavlans design, t ex Oris Big Crown Pointer Date.

Hade en fantastisk tripp till Tyskland i påsk och tänkte att man kanske skulle passa på att besöka Sinn.. Rekommenderas! De har i princip alla modeller för provning :)
1650997036012.png

Och ja, jag kunde inte låta bli.. Souvernirer är ju kul :)
1650997149952.png
Häftigt!

Finns bara ett sätt att jag skulle komma därifrån utan att ha lagt en hel förmögenhet…

Ta med frugan 🙈

Tillbaka
Topp