Såg it som 10 på bilden så tog ett tag innan jag såg att det faktiskt var rätt. Tankspridd.Det är väl rätt datum?
Snygg på isofrane(?) den med!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Såg it som 10 på bilden så tog ett tag innan jag såg att det faktiskt var rätt. Tankspridd.Det är väl rätt datum?
Snygg på isofrane(?) den med!
Antar att du har med dig UX?Spavistelse med frugan. Snart ska det badas…
Nej, ville inte skrämma bort de andraAntar att du har med dig UX?
Så snygg!
Ruggigt praktiskt med borealis på topptunga dinkor.
Tänkte precis samma sakAntar att du har med dig UX?
Stämmer! Jag gjorde det hos urmakare (Ahléns i Örebro) och de tog 200:- för besväret så väldigt väl värt!@Rizzie Du lät väl borra ett extra mikrojusteringshål på din 104:a? Får man fråga vad det kostade och om det var hos en urmakare eller guldsmed du gjorde det? Jag funderar på att låta göra samma ingrepp nämligen.
Wow, det var ju verkligen överkomligt! Då ska jag höra med urisen här och se om de kan tänka sig att fixa min 556:a. Tack för svar!Stämmer! Jag gjorde det hos urmakare (Ahléns i Örebro) och de tog 200:- för besväret så väldigt väl värt!
Good save!
G&T, desperation style! Slut på citron. Presto Trevlig helg på er!
Obs dessa är spännen för 22mm gummi. Men.. Det svarta som har den gamla modellen är 9 mm på tjockaste stället och det "nya" med vitt gummi mäter 9,5mm på tjockaste stället.
Det är väl bäst att kontakta Sinn/Erikson och höra den vägen?Då ska vi kika närmare på glaset.
Verkar vara en tunn spricka rakt igenom på vänster sida.Litar inte på vatten och vill inte spräcka det helt med provtryck. Hur går man lättast tillväga för att sända denna för glasbyte?
Borde inte finnas risk för splitter i verket, och det kostade inte hutlöst att bara byta glas.
Ja, Erikson hjälper mig gärna, men bor i GBG.Det är väl bäst att kontakta Sinn/Erikson och höra den vägen?
Smällen verkar ju bara tagit på utsidan av glaset så risken att få in splitter i verkar borde vara minimal?Då ska vi kika närmare på glaset.
Verkar vara en tunn spricka rakt igenom på vänster sida.Litar inte på vatten och vill inte spräcka det helt med provtryck. Hur går man lättast tillväga för att sända denna för glasbyte?
Borde inte finnas risk för splitter i verket, och det kostade inte hutlöst att bara byta glas.
Ja precis.Smällen verkar ju bara tagit på utsidan av glaset så risken att få in splitter i verkar borde vara minimal?
Tycker det låter som ett bra pris faktiskt. Frakten suger dockJa precis.
Sinn kunde naturligtvis inte ge mig ett exakt pris innan de tittat på klockan, men glasbyte för 88€ + 30€ arbetskostnad och ytterligare 30€ för checking of gear values?
Glas och arbete är ju inget att gnälla över iaf, och den håller tiden inom nån enstaka sekund så borde inte krävas mer tycker jag.
Obs dessa är spännen för 22mm gummi. Men.. Det svarta som har den gamla modellen är 9 mm på tjockaste stället och det "nya" med vitt gummi mäter 9,5mm på tjockaste stället.
Man får åka ner och lämna den, är ju relativt nära från södra sverige ;-)Tycker det låter som ett bra pris faktiskt. Frakten suger dock
Har kikat på det. Inte sällan billigare att flyga till Frankfurt än Stockholm härifrån iaf.Man får åka ner och lämna den, är ju relativt nära från södra sverige ;-)
Stort +1 på den Tråkigt när det sker här på forumet. Oftast av samma medlemmar som verkar ha satt i system att handla för att väldigt snabbt lägga upp ny annons och då med högre pris.God afton vänner, ni får ingen bild ikväll. Känner för att skriva av mig lite, sorry, men jag blir lite upprörd när jag hittar folk som köper ur på fredag för att lägga ut till ett betydligt högre pris på lördag. (det är ett exempel inte fakta) Jag har inget emot att man tjänar en hacka på sina affärer, men jag noterar att några flippar som attan. Förlåt, men det stör mig!
Mina egna affärer har totalt gått med ca 350:- i vinst. 556an jag sålde backade jag 120:- på, Bunden gick +- noll. 103an gick +500:- ,ungefär, efter köp av länkbitar och låsskruvar. Detta är de affärer jag har gjort på forumet. En CWC försökte jag sälja till ett väldigt bra pris, fick en snubbe som försökte råpruta på den, blev förbannad och drog tillbaks den, sen köpte mågen den av mig för exakt samma som jag gav, jag försökte ge bort den men han ville betala.
Det må väl vara hänt om man sitter på ett ur en längre tid och maknaden förändras, men inte klämma ur en massa ur andra på forumet bara för att man kan. Det gillar jag inte.
Fan vad jag är gnällig! Men för mig är detta en kul hobby som jag inte vill förlora en massa på, men jag går inte in för att tjäna en massa heller. Förmodligen mig det är fel på, men det må så vara.
Så där, nu kan ni börja idiotförklara mig, jag är redo!