• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

God afton vänner, ni får ingen bild ikväll. Känner för att skriva av mig lite, sorry, men jag blir lite upprörd när jag hittar folk som köper ur på fredag för att lägga ut till ett betydligt högre pris på lördag. (det är ett exempel inte fakta) Jag har inget emot att man tjänar en hacka på sina affärer, men jag noterar att några flippar som attan. Förlåt, men det stör mig!

Mina egna affärer har totalt gått med ca 350:- i vinst. 556an jag sålde backade jag 120:- på, Bunden gick +- noll. 103an gick +500:- ,ungefär, efter köp av länkbitar och låsskruvar. Detta är de affärer jag har gjort på forumet. En CWC försökte jag sälja till ett väldigt bra pris, fick en snubbe som försökte råpruta på den, blev förbannad och drog tillbaks den, sen köpte mågen den av mig för exakt samma som jag gav, jag försökte ge bort den men han ville betala.

Det må väl vara hänt om man sitter på ett ur en längre tid och maknaden förändras, men inte klämma ur en massa ur andra på forumet bara för att man kan. Det gillar jag inte.

Fan vad jag är gnällig! :) Men för mig är detta en kul hobby som jag inte vill förlora en massa på, men jag går inte in för att tjäna en massa heller. Förmodligen mig det är fel på, men det må så vara.

Så där, nu kan ni börja idiotförklara mig, jag är redo! :)
Du är varken gnällig eller idiot. Förstår din åsikt. Trodde det var mest Rålex flopparna som ägnade sig åt att skära bred rem av annans läder. Har själv inga erfarenheter av att sälja klockor (vet inte hur man gör) med de jag köp genom KS har varit till full belåtenhet på med tanke på kvalitet och pris.

en liten tröst bild på en klocka som aldrig kommer att säljas :)

IMG_1803.JPG

Har varit en kamp mellan 104 och 203 vilken som ska få stanna och 104 drog längsta strået, så heads upp på 203an. Finns i PM vid intresse :)
DSC_0233.jpg
Ska inte köpa fler klockor. Speciellt inte eftersom föra årets klockbudget överskreds på samma sätt som byggande av genomfart Stockholm :eek:

God afton vänner, ni får ingen bild ikväll. Känner för att skriva av mig lite, sorry, men jag blir lite upprörd när jag hittar folk som köper ur på fredag för att lägga ut till ett betydligt högre pris på lördag. (det är ett exempel inte fakta) Jag har inget emot att man tjänar en hacka på sina affärer, men jag noterar att några flippar som attan. Förlåt, men det stör mig!

Mina egna affärer har totalt gått med ca 350:- i vinst. 556an jag sålde backade jag 120:- på, Bunden gick +- noll. 103an gick +500:- ,ungefär, efter köp av länkbitar och låsskruvar. Detta är de affärer jag har gjort på forumet. En CWC försökte jag sälja till ett väldigt bra pris, fick en snubbe som försökte råpruta på den, blev förbannad och drog tillbaks den, sen köpte mågen den av mig för exakt samma som jag gav, jag försökte ge bort den men han ville betala.

Det må väl vara hänt om man sitter på ett ur en längre tid och maknaden förändras, men inte klämma ur en massa ur andra på forumet bara för att man kan. Det gillar jag inte.

Fan vad jag är gnällig! :) Men för mig är detta en kul hobby som jag inte vill förlora en massa på, men jag går inte in för att tjäna en massa heller. Förmodligen mig det är fel på, men det må så vara.

Instämmer helt och hållet.
Hur man skulle lösa det vet jag inte, men har många ggr känt att det borde finnas två avdelningar på Köp o Sälj.
En för oss som inte nödvändigtvis ska gör affär på allt, utan istället säljer till rimligt pris, och en annan avdelning för de som ska vrida ur sista kronan ur allting.
Vore skönt om de kunde köpa o sälja av varandra istället.
...men det kommer ju aldrig att hända, så det är bara att se åt ett annat håll och undvika att göra affär med dem som man anser har ett osympatisk beteende.

Oskriven KS regel är ju generellt att man aldrig säljer något man köpt på forumet till högre pris än föregående säljare? Kanske bara något jag fått för mig. Enda man egentligen kan göra är att lägga till en rad i personens Goodguy tråd om man själv sålt något som sen läggs ut till överpris dagen efter.

Godnatt-bild på 756. Flippas tidigast om ca 20-25 år (om det ser för knapert ut vid pensionsdags). 😂
8D7BD995-D75A-4D8E-9675-CEA8870E6C1E.jpeg

Senast ändrad:
Tror aldrig någonsin min kära sambo lagt märke till vilken klocka jag haft på mig. :D Hon bryr sig verkligen inte det minsta. Det skulle kunna vara något från Ur & Penn för en tvåhundring eller en Royal Oak för 300k, det är sak samma för henne, klocka som klocka.
Samma här. Men hade hon fått reda på att jag lagt tex 300 papp på en Royal oak hade det nog blivit ett jäkla liv 😂🙈

Nej, hon har koll. Skrämmande nu när jag tänker efter, innebär det att hon vet vad jag har allt som allt...kommer hon att märka om jag fyller på?? Vad får detta för konsekvenser....jisses vad det blev jobbit nu! :)
Ja, du ska nog inte ta allt för lätt på det här. Från och med nu kanske du är förpassad till Ur & Penns utbud! "Älskling, den här blåa från Calvin Klein kostar 599 kr. Är det okej?" "Du får vänta till Black Friday har vi ju sagt!"

Tillbaka
Topp