• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Det här är också en cool dykare 😊
DF1FB31E-B6A2-497E-A5B2-9E6FEA2F04A7.jpeg
Förvisso! 😁

Buy nice, or buy twice!
+1 på den med addendum till ovanstående:

1. Nice är (oftast) dyrt.
2. Dyrt innebär (oftast) längre tids sparande.
3. Ju längre tid, desto fler andra (billigare) frestelser kommer du exponeras för på köp & sälj.

Jag ångrar inget men har fallit dit 2 ggr nu under pågående vandring mot Graal (som är en Sinn ofc). 😂

Senast ändrad:

3. Ju längre tid, desto fler andra (billigare) frestelser kommer du exponeras för på köp & sälj.

Jag ångrar inget men har fallit dit 2 ggr nu under pågående vandring mot Graal (som är en Sinn ofc). 😂
100 procent sanning för mig också. Fast jag har kommit fram till att jag hellre har flera "affordable" klockor än en eller två dyra. Omväxling förnöjer, samtidigt som man slipper noja över slitage med mera. Så jag har faktiskt ingen dyr graal jag suktar efter längre. Sinn och Oris är mina favorittillverkare, de passar mig perfekt. Många modeller i deras kataloger är affordable, de håller otroligt hög klass, samtidigt som de är oberoende och går sina egna vägar. Jag ser många likheter mellan Sinn och Oris faktiskt.

Håller helt med. Frestelsen är stor på k&s

Är det någon i tråden som har det stora viklåset på Sinn-gummit som skulle kunna mäta tjockleken?

Jag har nämligen det lilla viklåset och det är himla tjockt, framförallt på till 556:an och dess 11mm :D

Bilagor

• PXL_20220430_091841713.MP.jpg
    PXL_20220430_091841713.MP.jpg
    318.7 KB · Visningar: 5
Tillbaka
Topp