• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Hade ett äkta tropic liggandes i bandlådan, drog på det på 105an. Tycker det blev riktigt bra!

Känner att den här kommer nog få åka med till Asien i sommar på lite äventyr med snorkling 🤿
465C3947-3543-4027-81DD-2B16F799B443.jpeg
71E8E905-2485-45CC-AC2A-1AEB893C88D5.jpeg
Dyka med en flygare? 😱
Du behöver en UX för det 😉

Läste på något forum om lumen på Sinn. En kille som skrivit till Sinn och frågat.
Kontentan var att den lysmassa man använder är noggrant vald. Man har medvetet offrat den starkt lysande varianten och istället fokuserat på långvarig lume. Tex på UX och Ezm där det är viktigt att lumen håller en tid eftersom attackdykare osv inte kan ”ladda på” lumen med lampan i känsliga lägen.

Jag tänker att om GSG9 krävt starkare lysmassa så hade klockan haft det.

Läste på något forum om lumen på Sinn. En kille som skrivit till Sinn och frågat.
Kontentan var att den lysmassa man använder är noggrant vald. Man har medvetet offrat den starkt lysande varianten och istället fokuserat på långvarig lume. Tex på UX och Ezm där det är viktigt att lumen håller en tid eftersom attackdykare osv inte kan ”ladda på” lumen med lampan i känsliga lägen.

Vet inte om 104 har samma men upplever att den håller sig bra under natten, även om den inte är någon ficklampa när den är nyladdad. Betydligt bättre än många andra av mina klockor åtminstone.

Med risk för stryk så är det där nog enbart pr-snack. Nu har jag iofs bara seikodykare att jämföra med men men de håller längre (och är starkare) än någon av mina Sinn.

Fast å andra sidan så vill man nog inte ha en Seiko-lume på armen om man ska smyga runt i mörker så kanske finns någon tanke där…kanske.

Kvittar lite iofs. tycker jag. Tycker man det är viktigt så är ju G-Shock med LED-lampa oslagbart.

Med risk för stryk så är det där nog enbart pr-snack. Nu har jag iofs bara seikodykare att jämföra med men men de håller längre (och är starkare) än någon av mina Sinn.

Fast å andra sidan så vill man nog inte ha en Seiko-lume på armen om man ska smyga runt i mörker så kanske finns någon tanke där…kanske.

Kvittar lite iofs. tycker jag. Tycker man det är viktigt så är ju G-Shock med LED-lampa oslagbart.
Stryk får du inte av mig men håller inte med. Det är ju världens enklaste grej att trycka i pasta med kraftig lume. Standardprodukt på marknaden som finns tillgänglig för alla märken.
Däremot håller jag med om att det finns andra märken och modeller om man skulle tycka det är en dealbreaker

De borde nog behållt sekundvisaren från orginalet
U50 Pro ´s blir rätt svår att se?

1653636800695.png
1653636865279.png

När man ser dom bredvid varandra ser originalet ut som en leksak i jämförelse, tycker att färgsättningen var toppen på pro.
Men så känns det som att dom ändrade position på kronan bara för att vara lite flippiga och så ser den kostig ut för det istället, menar den sitter ju redan på en plats där den inte är i vägen.

Tillbaka
Topp