• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag har ju vetat om EZM 13 länge men varit i förnekelse stadiet hela tiden. Kanske skulle byta bort 857 även om jag gillar den skarpt på Isofrane 🤔?
Eller kanske lång-låna ut den åt @SpejsMan :).
Jag är spänd av förväntan om min och 857s kärlek klarar detta långdistansförhållande.
Man brukar ju säga att avstånd är för kärlek vad vinden är för en eld. Den kan få en stark att brinna större, men en svag att slockna🥺

Ensam på gymmet! 🥰
20220605_081030.jpg

2.46 in i klippet är filmat inifrån Sinn antar jag?
Vad är det för klocka urmakaren har?
Jagtuhr?

19B46608-2B02-4B46-8A77-92AD47D70399.jpeg

5.58 in i klippet; trist att länk/boett inte linjerar. Hade samma "fel" på min Guinand GMT men fixade till det genom att byta pinnar.

Senast ändrad:
U50 på gummi ändå 👌
Tips på andra gummiband som skulle passa? Jag vill ha fler alternativ!
20220605_082914.jpg
Snyggt! Tror att ett slätt som Hirsch Pure också skulle kunna vara snyggt till U50. Finns i L, M och XL. Men det är lite tunt. Finns ett Formex med quick adjust på K&S men osäker om det passar då det är curved ends. Snodda bilder från nätet. Först Hirsch sen Formex.
1654411208315.png
1654411589499.png

Och Cuda kan rekomenderas om man gillar Isofrane och lyckas få tag på ett. Bara hittat på Amerikanska siter. Bra finish och liiite stabbigare än Isofrane vilket blev ett + på 857 som sitter suveränt nu.
20220605_085425 (1).jpg
Låter som Borealis!
Keepern ser också ut som deras, liter fyrkantigt.
Keeper på Borealis sitter inte fast som Isofrane gör, är det samma sak med Cuda?

Tillbaka
Topp