• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Skönt med en Sinn på armen igen efter en hel vecka med Malm i Cypern😎🌞
Abstinens! 😫
IMG_20220607_170459.jpg
IMG_20220607_170521.jpg
IMG_20220607_170555.jpg

Har gått och tänkt på The Stand sedan din kommentar. Blev sugen på att läsa om den. Den boken skrämde livet ur mig när jag läste den som liten. Serien från 90-talet minns jag inte så mycket av, men visst blev den ganska omtyckt?
Boken tycker jag var riktigt bra, om än lite seg i mitten som många av Kings böcker.
Serien var nog rätt populär här, men det var nog mycket i brist på annat. Såg den igen för kanske ett år sedan och den är lite b.
Finns en ny med Alexander Skarsgård som Flagg. Den var heller inte super tyvärr.

Boken tycker jag var riktigt bra, om än lite seg i mitten som många av Kings böcker.
Serien var nog rätt populär här, men det var nog mycket i brist på annat. Såg den igen för kanske ett år sedan och den är lite b.
Finns en ny med Alexander Skarsgård som Flagg. Den var heller inte super tyvärr.
Ja, och det här med att läsa om böcker man gillade som yngre brukar ofta sluta i besvikelse. Ens smak förändras ju ganska mycket med åren.

On topic:

IMG_20220608_073246_edit_260841041152384.jpg

@rambo_amadeus Ingen chrono men en grön 104 om du (eller någon annan) är intresserad? 🙂

Jag äger ingen Sinn idag, men jag har sett att väldigt många verkar vara nöjda med den. Jag är lite sugen på en 556i, men vill gärna höra varför ni gillar märket, är den exceptionellt välbyggd, är det den minimalistiska designen eller något helt annat som gör att ni gillar den?

Jag äger ingen Sinn idag, men jag har sett att väldigt många verkar vara nöjda med den. Jag är lite sugen på en 556i, men vill gärna höra varför ni gillar märket, är den exceptionellt välbyggd, är det den minimalistiska designen eller något helt annat som gör att ni gillar den?
Oj. Det där är en svår fråga.
Sinn får väl ändå anses som ”affordable” och huvudsakligen inom segmentet tool-watches. Sinn har modeller som är väldigt klassiska med akrylglas till tekniska lösningar som oljefyllda boetter, tegimentering och massa annat. I denna gruppen finns det många som gillar blandningen, några med fokus bara på flygare, några med bara dykare.

Orginalcanvas.
Har inte använt det speciellt mycket.
Vet inte om utseendet av slitaget på bandet kan anses normalt.
Vad tycker ni med andra "canvas".
20E067AD-1DFF-4935-B2A3-EA46FECC823D.jpeg
15387B95-A64C-4ECE-A1A5-CB8CF4208764.jpeg
Alltså det är ju snyggt och så. Men tycker det är lite trist att "originalband" alltid ska behöva vara så dyrt. Sänk priset och sälj fler tänker jag 🤷🏻‍♂️
Angående slitaget så är det svårt att säga. Vet inte hur mkt du anser som lite 😊

Tillbaka
Topp