• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sicken snygging…
D6013575-4A1B-4596-998B-AA0C4AB8FE88.jpeg
E3D4906D-532B-4499-A561-CC827F021C3F.jpeg
Tack @-RI-

Oj. Det där är en svår fråga.
Sinn får väl ändå anses som ”affordable” och huvudsakligen inom segmentet tool-watches. Sinn har modeller som är väldigt klassiska med akrylglas till tekniska lösningar som oljefyllda boetter, tegimentering och massa annat. I denna gruppen finns det många som gillar blandningen, några med fokus bara på flygare, några med bara dykare.
Det låter onekligen intressant! Lite synd att det bara verkar vara erikson urhandel i hela Sverige som har sinn och att leveranstiden just nu är 17 veckor! Men men, gott om tid att fundera och läsa på 😅

Det låter onekligen intressant! Lite synd att det bara verkar vara erikson urhandel i hela Sverige som har sinn och att leveranstiden just nu är 17 veckor! Men men, gott om tid att fundera och läsa på 😅
Det där är konstigt. Men care of carl har säkert i lager?
Edit. Nej bara den blåa. Men de ligger lägre o pris än erikson

Det var den svarta jag var mest sugen på, och det verkar som att det är 17 veckor även direkt från sinns hemsida, så något problem verkar de ju ha.
Ja det där är märkligt. 17 veckor rakt över, även på vissa limiterade klockor dvs sådana som borde ligga i lager.

Du har säkert sett men ligger en ett år gammal på K&S med läderband

Ja det där är märkligt. 17 veckor rakt över, även på vissa limiterade klockor dvs sådana som borde ligga i lager.

Du har säkert sett men ligger en ett år gammal på K&S med läderband
Japp, jag hade dock hoppats att den skulle finnas i butik så att jag kunde se och känna lite på den innan jag köper den. Annars är väl väntetiden inte ett problem, klockbudgeten är ändå obefintlig till efter sommaren 😅

Japp, jag hade dock hoppats att den skulle finnas i butik så att jag kunde se och känna lite på den innan jag köper den. Annars är väl väntetiden inte ett problem, klockbudgeten är ändå obefintlig till efter sommaren 😅
Klokt.
Jag har aldrig känt på någon av mina Sinn innan köp 🙈
Men jag är lättövertygad också.
Bild för att liva upp
image.jpg

@rambo_amadeus Ingen chrono men en grön 104 om du (eller någon annan) är intresserad? 🙂

Har kollat på den men upplever den spontant som dyr då den kommer med endast? canvas. Övriga 104or som sålts har legat kring 10-11 och har varit inkl länk. Tack för tipset dock :)

Jag äger ingen Sinn idag, men jag har sett att väldigt många verkar vara nöjda med den. Jag är lite sugen på en 556i, men vill gärna höra varför ni gillar märket, är den exceptionellt välbyggd, är det den minimalistiska designen eller något helt annat som gör att ni gillar den?
För min del så är det enkelt, jag tycker att man får mycket för pengarna. Dessutom är dom snygga! De flesta iaf...🙄 Finns liksom något för var och en sas, själv älskar jag min 104a. Och min 956, 356 or, osv osv kan inte få nog!♥️ Har ju tom gått och köpt en Sinn quartz nu, så, köp en Sinn och anslut dig till oss andra tokar...

För min del så är det enkelt, jag tycker att man får mycket för pengarna. Dessutom är dom snygga! De flesta iaf...🙄 Finns liksom något för var och en sas, själv älskar jag min 104a. Och min 956, 356 or, osv osv kan inte få nog!♥️ Har ju tom gått och köpt en Sinn quartz nu, så, köp en Sinn och anslut dig till oss andra tokar...
Det lutar åt att det kommer bli så småningom 🙂 tack för bra svar!

Är sugen på en Sinn dykare nu till sommaren om budgeten tillåter men har svårt att välja. Hade ni gått på en Sinn UX eller U1? UX är ju quartz och oljefyllda vad jag förstår? och U1 automatisk. Fördelar nackdelar?

Tacksam för bra input!

Tillbaka
Topp