• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

103 st. Trevlig fredag 🥳
IMG_20220610_131630.jpg
Tror att en Sinn 103 blir mitt nästa inköp! Ruskigt snygg klocka!

Ja förefaller så, ska man slå till på den helt tegmenterade? Tycker det verkar vara värt någon extra tusenlapp att behålla den o bättre kondition över tid?
Avseende bubblor så kan du nog känna dig rätt trygg med att det inte uppstår så länge du köper en nyare än 2018 års modell. Det skedde uppdateringar runt krona och boettlock då.
Avseende tegimentering så är det mycket motståndskraftigt mot repor. Men om du faktiskt lyckas repa den så får du bära med dig den repan. Sinn kan inte återställa skador i den tegimenterade ytan. Men så länge du undviker att leva rövare med klockan ska du ha stor otur för att lyckas göra den patinerad.
UX är en finfin klocka som har mycket att ge bäraren.

Senast ändrad:
Det lutar åt att de flesta rekommenderar UX framför U1 och UX är ju också mest unik med alla sina teknologiska finurligheter. En sak jag verkligen uppskattar är att klockan inte är så hög pga oljan, något som inte är möjligt i en vanlig gasfylld klocka. Bonus är såklart också betraktningsvinkeln. I min klocka sitter ett 10 år gammalt batteri i och inga luftbubblor finns i klockan heller.
313C5E38-0353-4296-9482-9D9A5CEEF3F5.jpeg

Snyggt!
Nyförvärv?

Var det den som låg ute på auktion? Snygg! Kul med lite ”nytt” i tråden! 👏
Japp, det var den som låg ute på auktion och nu hamnat i "det eviga slutförvaret". I mycket gott skick och typ nyservad så jag är nöjd. Hoppas att jag inte trampade någon annan i tråden på tårna... Den behöver verkligen ett nytt armband, så nytt på tillverkning hos ABP :)

Japp, det var den som låg ute på auktion och nu hamnat i "det eviga slutförvaret". I mycket gott skick och typ nyservad så jag är nöjd. Hoppas att jag inte trampade någon annan i tråden på tårna... Den behöver verkligen ett nytt armband, så nytt på tillverkning hos ABP :)
Ah, såg den och hoppades någon i tråden skulle köpa den. ❤️

Stort grattis!

Min första post här i tråden blev ju lite halvt OT men nu gäller det Sinn till 100% ☺️

Tänkte köpa min första Sinn som tänkt vardagsklocka både pga den förmodade kvalitén, utseendet och priset samt att det är ett hyfsat ovanligt märke med intressant historia.

Har siktet låst på en 104 St Sa I W med H-länk och hoppas den hyfsat städade urtavlan i vitt med en lite kraftigare länk kan göra den till en väldigt mångsidig klocka, så småningom även med ett svart läderband tror jag.

Men vill nog ändå höra lite andra åsikter innan jag köper. Är ni med 104 nöjda, eller är det någon annan som vill tipsa om något annat? Känner mig lite svårövertalad till annat än en vit 104 just nu men ska försöka ha Sinnet (pun intended) öppet.

Är på jakt efter en mångsidig klocka som jag inte behöver vara så rädd om men heller inte tröttnar på helt enkelt.

Trevlig helg på er 🎉

Min första post här i tråden blev ju lite halvt OT men nu gäller det Sinn till 100% ☺️

Tänkte köpa min första Sinn som tänkt vardagsklocka både pga den förmodade kvalitén, utseendet och priset samt att det är ett hyfsat ovanligt märke med intressant historia.

Har siktet låst på en 104 St Sa I W med H-länk och hoppas den hyfsat städade urtavlan i vitt med en lite kraftigare länk kan göra den till en väldigt mångsidig klocka, så småningom även med ett svart läderband tror jag.

Men vill nog ändå höra lite andra åsikter innan jag köper. Är ni med 104 nöjda, eller är det någon annan som vill tipsa om något annat? Känner mig lite svårövertalad till annat än en vit 104 just nu men ska försöka ha Sinnet (pun intended) öppet.

Är på jakt efter en mångsidig klocka som jag inte behöver vara så rädd om men heller inte tröttnar på helt enkelt.

Trevlig helg på er 🎉
God kväll!

Helt övertygad om att du kommer bli nöjd med en 104. Jag köpte min för bara några månader sedan på ren impuls. Har några andra Sinn och tyckte att den var lite för ”generisk”. Men som den gode @Jamterik sa till mig så växer den verkligen. Den är så mycket bättre i verkligheten än vad bilder visar. Den funkar toppen som allround klocka, snygg men ändå tålig.
Vet att @Sennelier valde att byta till f-länk på sin vita istället för H (men så har han kvar den heller 😉). H-länken är däremot lättare att justera in.
Tycker den är prisvärd också, särskilt begagnad trots att även Sinn ökat lite i pris.

Tillbaka
Topp