• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Min första post här i tråden blev ju lite halvt OT men nu gäller det Sinn till 100% ☺️

Tänkte köpa min första Sinn som tänkt vardagsklocka både pga den förmodade kvalitén, utseendet och priset samt att det är ett hyfsat ovanligt märke med intressant historia.

Har siktet låst på en 104 St Sa I W med H-länk och hoppas den hyfsat städade urtavlan i vitt med en lite kraftigare länk kan göra den till en väldigt mångsidig klocka, så småningom även med ett svart läderband tror jag.

Men vill nog ändå höra lite andra åsikter innan jag köper. Är ni med 104 nöjda, eller är det någon annan som vill tipsa om något annat? Känner mig lite svårövertalad till annat än en vit 104 just nu men ska försöka ha Sinnet (pun intended) öppet.

Är på jakt efter en mångsidig klocka som jag inte behöver vara så rädd om men heller inte tröttnar på helt enkelt.

Trevlig helg på er 🎉
Jag håller med @Laddsladd till fullo.
Den är riktigt fin.
Älskar visarna och att den kan bäras till allt. Perfekt alternativ till vanlig dykare.

Efter sol och bad så är nu ordningen återställd!

1BFE3C4B-F4A0-433D-98C4-DF135ACF60AC.jpeg

Det skrivs mycket om att klockorna ska bli mindre och att ”den perfekta storleken” är 36-39 mm.
Jag är helt ute där. Mina klockor är 41-44 mm och dessutom höga 😉
Snackar vi dressur tycker jag absolut det är rätt. Tycker det blir lite väl mycket tavla annars.
Men kikar vi på kronograf/dykare/flieger behöver man ju lite tavla för att det ska bli nått. Vridring och 36mm blir inte mycket.

Tegimentering är da shit när det gäller skrapmärken på hornen.
- Det blir inga.
Skulle bära 856B mer om den bara vore liiite större. Vad tycker ni?
Är jag larvig eller är den lite för liten.
6A315054-4975-4D10-B627-D2946A683D79.jpeg
846B8F77-2629-465C-BE72-3AB89E55E732.jpeg
52889C7D-592D-4C01-8A4C-9E2B50B14DCE.jpeg
1EF7308B-BE72-4D33-A656-315AC5DAFE62.jpeg
Man skulle ju vilja skriva att den är alldeles för liten. Så du kan sälja den till mig 😄
Men då skulle jag ljuga 😊 Tycker den klockan sitter grymt bra på dig och att den passar i den storleken. Får ett litet habegär varje gång du postar den. Och speciellt på det bandet 👌🏻

Använd den mer säger jag 👍🏻

Man skulle ju vilja skriva att den är alldeles för liten. Så du kan sälja den till mig 😄
Men då skulle jag ljuga 😊 Tycker den klockan sitter grymt bra på dig och att den passar i den storleken. Får ett litet habegär varje gång du postar den. Och speciellt på det bandet 👌🏻

Använd den mer säger jag 👍🏻
Den och bandet känns helgjutet när jag bökar runt i trädgården eller bygger ngt.
- Bara spola av allt efteråt.

Tillbaka
Topp