• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

0BFEA7D0-DB97-455A-8FE0-2386E9114F06.jpeg

Korspostar en U1SE på alligator!
WOW.. Det där blev riktigt snyggt.. 👍

Avseende bubblor så kan du nog känna dig rätt trygg med att det inte uppstår så länge du köper en nyare än 2018 års modell. Det skedde uppdateringar runt krona och boettlock då.
Avseende tegimentering så är det mycket motståndskraftigt mot repor. Men om du faktiskt lyckas repa den så får du bära med dig den repan. Sinn kan inte återställa skador i den tegimenterade ytan. Men så länge du undviker att leva rövare med klockan ska du ha stor otur för att lyckas göra den patinerad.
UX är en finfin klocka som har mycket att ge bäraren.
Tack, det var bra info att tänka på och helt klart värt att välja den tegmenterade då. Blir det en så blir det nog en ny, så då bör ju bubblorna vara ett minne blott :cool:

Vad tycker du om no-date? Mina tre favoritklockor har day-date, date och no-date. Så i klockrotationen går jag från att veta datum och veckodag, till bara datum, till att inte ha en susning. 😁
Generellt är de flesta av mina klockor med datum och i vissa fall dag, men stör mig inte nämnvärt på att denna saknar datum faktiskt :) är föräldraledig just nu så datum osv är relativt oväsentligt, fråga igen i november 😂

Jag är lite kluven i frågan. Tavlan är snyggare och mer symmetrisk utan datum och det är ganska skönt att slippa ställa in det, men samtidigt märker jag att jag ofta tar fel på datum. Lathet och fåfänga före funktion alltså. Dock var datumet ganska svårläst på min förra 556:a, så det kan egentligen kvitta.

Jag är lite kluven i frågan. Tavlan är snyggare och mer symmetrisk utan datum och det är ganska skönt att slippa ställa in det, men samtidigt märker jag att jag ofta tar fel på datum. Lathet och fåfänga före funktion alltså. Dock var datumet ganska svårläst på min förra 556:a, så det kan egentligen kvitta.
Köp en EZM med röd datumskiva....nu snackar vi en helt ny nivå av svårläst! :)

Gillar dag och datum, hade dock gärna sett att söndag var röd (och lördag blå) för att få lite mer färg ibland ☺️

Sitter för övrigt på tvärbanan hem efter ett mycket trevligt besök och bra hjälp från @ERIKSON URHANDEL och på handleden sitter den klocka jag funderat på så länge. Svårt att stå emot ha-begäret, men jag tror inte jag försökte heller...

Bilagor

• PXL_20220613_082727712.MP.jpg
    PXL_20220613_082727712.MP.jpg
    554.5 KB · Visningar: 4
Gillar dag och datum, hade dock gärna sett att söndag var röd (och lördag blå) för att få lite mer färg ibland ☺️

Sitter för övrigt på tvärbanan hem efter ett mycket trevligt besök och bra hjälp från @ERIKSON URHANDEL och på handleden sitter den klocka jag funderat på så länge. Svårt att stå emot ha-begäret, men jag tror inte jag försökte heller...
Grattis! Riktigt fin den där. Sitter som ett smäck.

Grattis!

Fick äntligen testa denna idag. Den var riktigt bra. Frågan är om man ska gå på den eller ngt mer safe som en 103a? Det roliga är att 13.1 blev ”wife approved” medans hon inte var så såld på övriga modeller. Det om något borde vara ett tecken från ovan :p
CE19E203-586A-4ADB-A381-28DE78724CB9.jpeg
Tycker 13 och 103 kompletterar varandra fint men skiljer sig tillräckligt för att inte krocka. Skulle gissa att det är mycket större chans att du hittar en billigare men begagnad 103a än en 13, så som nyköp så kanske 13 är mer ”motiverat”?
335C50C5-F913-438A-B107-1404B6213632.jpeg

Dessutom väldigt mycket billigare att flippa en klocka än en make/maka. :bag:

Senast ändrad:
Fick äntligen testa denna idag. Den var riktigt bra. Frågan är om man ska gå på den eller ngt mer safe som en 103a? Det roliga är att 13.1 blev ”wife approved” medans hon inte var så såld på övriga modeller. Det om något borde vara ett tecken från ovan :p
CE19E203-586A-4ADB-A381-28DE78724CB9.jpeg
Hade jag hittat en klocka som var ”wife approved” hade jag undrat vad i helsicke som händer. Antagligen samma som när jag kommer hem med blommor.

Men med det sagt. Passa på! Köööp ezm13

Tillbaka
Topp