Vovven har nog sin mysplats där = säkerhetsnivå +++.Jo, finns andra nivåer av säkerhet....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vovven har nog sin mysplats där = säkerhetsnivå +++.Jo, finns andra nivåer av säkerhet....
Arg tax ska man inte förringa!Vovven har nog sin mysplats där = säkerhetsnivå +++.
Grattis! En av de bästa släppen någonsin!Min första Sinn!
Jäkligt nöjd måste jag säga.
Huvaligen!Kan skicka upp några grader om du vill ha....
Akta magneterna som finns på Mac!Färgen av tegimenterat stål matchar MacBook i space grey rätt så bra . Klart man ska ha en 857 som jobbklocka alltså!
Kan inget annat än hålla med, lika bra att "go big or go home" och köra på det bästa direktGrattis! En av de bästa släppen någonsin!
@perhog , lägg upp lite bilder så att vår nya kompis vet vad han ska leta efter!Kan inget annat än hålla med, lika bra att "go big or go home" och köra på det bästa direkt
Bilder vare beställt Arkivbilder, hinner inte fota nytt@perhog , lägg upp lite bilder så att vår nya kompis vet vad han ska leta efter!
@perhog , lägg upp lite bilder så att vår nya kompis vet vad han ska leta efter!
All-in på den värsta, hon sa ju inte, men varför ska man veta det ;-)Dottern, 16 år, undrade hur min klocka funkar egentligen. Det skulle hon inte gjort… Efter att jag försökt förklara kronografens olika funktioner och GMTn skulle jag gå in på vridringen. Då sa hon ”snälla pappa sluta, min hjärna kokar över!”
Tror inte vi kommer ta upp det ämnet igen
Mmmmm Dark Star.....ahhhhhhhhhhBilder vare beställt Arkivbilder, hinner inte fota nytt
Det borde 857:an väl klara av? Svårt att tro att magneterna orsakar ett fält över 100 mT.Akta magneterna som finns på Mac!
Fint att du fick fråganDottern, 16 år, undrade hur min klocka funkar egentligen. Det skulle hon inte gjort… Efter att jag försökt förklara kronografens olika funktioner och GMTn skulle jag gå in på vridringen. Då sa hon ”snälla pappa sluta, min hjärna kokar över!”
Tror inte vi kommer ta upp det ämnet igen
Kanske dumt att chansa eller?Det borde 857:an väl klara av? Svårt att tro att magneterna orsakar ett fält över 100 mT.
Absolut. Men jag läste någonstans att magnetfältet på en MacBook är max 0.03 mT, så långt mindre än en 857 borde klara av.Kanske dumt att chansa eller?
Vad är det för ny enhet som helt plötsligt infogas? Brukar man inte prata om hur många gauss en klocka tål?Det borde 857:an väl klara av? Svårt att tro att magneterna orsakar ett fält över 100 mT.
Vad är det för ny enhet som helt plötsligt infogas? Brukar man inte prata om hur många gauss en klocka tål?
Magnettålighet för 857 mfl. enl. Sinn hemsida..Vad är det för ny enhet som helt plötsligt infogas? Brukar man inte prata om hur många gauss en klocka tål?
Tesla är SI enheten för magnetfältsstyrka, gauss är en gammal enhet.Vad är det för ny enhet som helt plötsligt infogas? Brukar man inte prata om hur många gauss en klocka tål?
Tesla vs Gauss: Difference and Comparison
A magnetic flux is the amount of the magnetic field lines in the given closed area. Magnetic flux density is the amount of change passing through the given area, perpendicular to the magnetic flux's direction.askanydifference.com
Tesla är SI enheten medans Gauss är den äldre enheten anpassad till metersystemet… så tolkar jag det ;-)
Sinns klockor är ju märkta med mT, men jag antar att den ”stora märkena” har pushat Gauss med tanke på modeller som milgauss, railmaster och Ingenuer mfl..
Tack! Jag är humanist och inte ingenjör, så jag har lite svårt att greppa såna där saker ibland. Alltid enklare när en medmänniska kan beskriva det lite sammanfattat. A/m känns bekant, det har jag sett på vissa mikromärkens klockor, annars är det ju ofta Gauss man hör, men beror då säkert på att de stora drakarna kör med det.Magnettålighet för 857 mfl. enl. Sinn hemsida..
En 104 eller 556 tål också en del, ca 4.800 A/m bzw. 6 mT enl. DIN 8309.
Men Tesla är inget som används inom klockvärlden? Trots att det borde kunna göras?Tesla är SI enheten för magnetfältsstyrka, gauss är en gammal enhet.
Ja. Men det är på samma sätt med andra SI enheter: Amerikaner gillar (eller förstår ) inte decimaler. De säger hellre att de är 180 cm än 1 meter 80, och på samma sätt tycker de väl att 1000 gauss är enklare än 0.1 T (100 mT). Så ska du sälja klockor där funkar det kanske bättre med gauss än T. 1000 av någonting (eller 80000 till och med, A/m) låter också bättre än 0.1 av någonting, så det är väl någon marknadsföringsgrej också antar jag.Men Tesla är inget som används inom klockvärlden? Trots att det borde kunna göras?
Antagligen. Låter spot on.Ja. Men det är på samma sätt med andra SI enheter: Amerikaner gillar (eller förstår ) inte decimaler. De säger hellre att de är 180 cm än 1 meter 80, och på samma sätt tycker de väl att 1000 gauss är enklare än 0.1 T (100 mT). Så ska du sälja klockor där funkar det kanske bättre med gauss än T. 1000 av någonting (eller 80000 till och med, A/m) låter också bättre än 0.1 av någonting, så det är väl någon marknadsföringsgrej också antar jag.
Nu på ett riktigt gammalt Erika's MN.