• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag vet att det provocerar. Det var egentligen inte meningen, mest lite på skoj eftersom … jag vet inte, bara lite på skämt. Jag är för övrigt inte med i något parti, det var dottern som ville ha en ballong när vi var ner på den lokala sommarfestivalen härom dagen. ;)

Vill inte skapa politiska diskussioner!

Vill visa klockan. :)

A7689B61-BD20-449D-96B5-AB917C575F19.jpeg
Så här med 556 i några veckor, hur känns den jmf med 356?
Kanske självklara saker men ändå kul att höra din åsikt.

857UTC LH A320

1658249598629.png

Ni som vill läsa mer och se lite mera bilder;
Den var ju väldigt snygg, synd att den inte är destro, eller egentligen är det bra, mindre frestande :cool:

Så här med 556 i några veckor, hur känns den jmf med 356?
Kanske självklara saker men ändå kul att höra din åsikt.
Hm, det är ändå väldigt olika klockor. Förutom diametern på 38,5 och utformningen på bandhornen med den fina egenskapen borrade hål för bandstift är det inte mycket som förenar dem.

Med ett urverk som liknar Valjoux 7750 blir det 15-16 mm i tjocklek blir det mot 556:ans 10 mm en stor skillnad. Även boetten, där 356 har en blästrad yta och 556 en satinerad, blir skillnaden i känsla tydligt kännbar.

Jag gillade 356 och kan sakna den ibland, men saknade 103:ans vridring och hade svårt att identifiera mig med texten FLIEGER, som ju betyder pilot.

65840B96-B0BC-4C12-BFC2-0051C74D8F85.jpeg

Fortsätter med denna idag, @R.Capac nu är datum mer ”rätt” :) Värmen lyser med sin frånvaro i Republiken, fodrad jacka på.
Riktigt snygg på nato, det har jag inte testat ännu på kusinen 13.1. Men det få bli senare. Ungarna hade glömt att dom skulle ta med mitt klockarmbandsalbum när jag var och hämtade dom i hamnen, kräver lite uppfostran på senare dagar :).
20220720_104203.jpg

Riktigt snygg på nato, det har jag inte testat ännu på kusinen 13.1. Men det få bli senare. Ungarna hade glömt att dom skulle ta med mitt klockarmbandsalbum när jag var och hämtade dom i hamnen, kräver lite uppfostran på senare dagar :).
20220720_104203.jpg
Vad brukar dom säga? Små barn, små problem? 😬 Ja, ezm3 gör ju sig nästan bäst på Nato helt klart, det blir nog super på EZM13 också!

Tillbaka
Topp