Välkommen!!Första och verkligen på tiden!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Välkommen!!Första och verkligen på tiden!
Sannerligen!Första och verkligen på tiden!
Mycket smakfullt val!Första och verkligen på tiden!
NiceFörsta och verkligen på tiden!
Hur ser det ut med serviceintervall generellt säger ni?Det är ju ett kanonpris skulle jag säga!
Förmodligen inte dags än. Borde väl klara 5 år iaf.Hur ser det ut med serviceintervall generellt säger ni?
Den är 3 år strax.
Min 104a är från 2012, nu är den iväg på 1a service.Förmodligen inte dags än. Borde väl klara 5 år iaf.
Men ingen kan riktigt svara på det om man inte har en timegrapher och kan mäta amplituden på den. Är den låg är det dags, är den däremot hög mår den förmodligen bra.
Jag kör på så länge klockan går bra. Har t ex ett ETA 2824-2 från 2006 som går finemang fortfarande. Vissa klockor har man tur med, de bara tuggar på. Andra behöver service lite oftare, men jag brukar kallt räkna med att få ut åtminstone tio år av en klocka. Ingen underhållsservice för min del, det tycker jag personligen är slöseri med pengar.Hur ser det ut med serviceintervall generellt säger ni?
Den är 3 år strax.
+1 på denJag kör på så länge klockan går bra. Har t ex ett ETA 2824-2 från 2006 som går finemang fortfarande. Vissa klockor har man tur med, de bara tuggar på. Andra behöver service lite oftare, men jag brukar kallt räkna med att få ut åtminstone tio år av en klocka. Ingen underhållsservice för min del, det tycker jag personligen är slöseri med pengar.
Känns det skönt med en G-Shock detox? Fint med lite automatik!
Ja, det kan vara skönt med lite omväxling. Hoppas inte att jag retar upp någon här men jag fick faktiskt lite flashback till en 114270 Explorer som jag hade, fast 556i är aningen diskretare och hundra gånger mer prisvärd.Känns det skönt med en G-Shock detox? Fint med lite automatik!
Jag har tyckt att visarna på 556:an kunde vara ett uns längre, men vid närmare jämförelse med t ex den nämnda modellen kan man konstatera att proportionerna går igen.Ja, det kan vara skönt med lite omväxling. Hoppas inte att jag retar upp någon här men jag fick faktiskt lite flashback till en 114270 Explorer som jag hade, fast 556i är aningen diskretare och hundra gånger mer prisvärd.
+1 på den.Jag skulle säga Isofrane. Blev riktigt nöjd själv. Arkivbild.
Som du ser bland svaren som kommit in så kan man ha tur, men man kan också ha otur, och behöva serva långt tidigare än 10 år.Hur ser det ut med serviceintervall generellt säger ni?
Den är 3 år strax.
@Deemfo Min 756 är från -09, ingen service, tickar på som vanligt.Som du ser bland svaren som kommit in så kan man ha tur, men man kan också ha otur, och behöva serva långt tidigare än 10 år.
Men om jag skulle tolka din fråga så skulle jag tolka den som, tror ni att jag kommer att behöva serva den snart?
Svaret är nej, det tror vi inte. I sinom tid, javisst, men det bör vara några år bort.
Och min 104:a som jag har nu fick en ny krona och hals precis utanför garantin om jag inte minns fel. Det var dock före jag hade den.@Deemfo Min 756 är från -09, ingen service, tickar på som vanligt.
Och om den börjar sega sig sitter det ett verk i den som en lokal urmakare fixar enkelt.
Tack för era svar, börjat snegla på U50 nu men är slut hos Erikssons och Sinn.@Deemfo Min 756 är från -09, ingen service, tickar på som vanligt.
Och om den börjar sega sig sitter det ett verk i den som en lokal urmakare fixar enkelt.
Du kan dyka rätt bra med 104 också - den gråa är fin!Tack för era svar, börjat snegla på U50 nu men är slut hos Erikssons och Sinn.
U1/U2 kan nog bli för stort med sina 44mm på min 18 cm handled.
Risken är att jag tröttnar på 104:an, dykarna är roligare till utseendet.
104an växer, tro mig. Den är mycket bättre irl än på bild och man får väldigt mycket för pengen med en skön känsla av kvalite.Tack för era svar, börjat snegla på U50 nu men är slut hos Erikssons och Sinn.
Om U1/U2 är för stor för dina 18cm kan bara du avgöra. Jag har en UX 44mm på knappa 18cm och tycker att den är stor men den får vara det.Tack för era svar, börjat snegla på U50 nu men är slut hos Erikssons och Sinn.
Eller förresten. Glöm mitt förra inlägg. Du vill inte ha en grå 104a utan kommer tröttna snabbt. Ge istället kontaktuppgifterna till @JamterikTack för era svar, börjat snegla på U50 nu men är slut hos Erikssons och Sinn.
Ahhhhhh fuck.....