• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tack för era svar, börjat snegla på U50 nu men är slut hos Erikssons och Sinn.
U1/U2 kan nog bli för stort med sina 44mm på min 18 cm handled.

Risken är att jag tröttnar på 104:an, dykarna är roligare till utseendet.
Som @R.Capac skrev så tycker jag inte man ska oroa sig för storleken, jag har ju en U1SE och även jag en inte alltför rejäl handled, beror mer på hur man bär den tycker jag. Var inte rädd för att prova U1!

Som @R.Capac skrev så tycker jag inte man ska oroa sig för storleken, jag har ju en U1SE och även jag en inte alltför rejäl handled, beror mer på hur man bär den tycker jag. Var inte rädd för att prova U1!
Mycket som spelar roll utöver diametern, men kanske bäst att åka till butik och prova innan. Hade en Seiko Arnie på 48mm förut och den bars väldigt bra.

Jag, inte våga?? Bah!! Problemet är att låta bli!!
Haha, trådens egna kapten Haddock:heart:.
1659118486225.png

Tack för era svar, börjat snegla på U50 nu men är slut hos Erikssons och Sinn.
U1/U2 kan nog bli för stort med sina 44mm på min 18 cm handled.

Risken är att jag tröttnar på 104:an, dykarna är roligare till utseendet.
U1 har jag inte haft, men däremot U2.
Den är fin och trevlig, men den har ett par baksidor tycker jag; Dels är den en riktig tjockis, dels är GMT-visaren röd utan lume. Varför? Därför att när du dyker ser du inte den röda visaren, vilket förvisso kvittar ändå, men är det bara mörkt ute, så ser du den inte heller. De gånger jag faktiskt har rest och haft nytta av GMT så har det irriterat.
Men utöver att det är en frän klocka i sig, så har den även ett märkbart kupat glas vilket ger sköna förvrängningar av visare och tavla.

Väldigt lik men inte samma. Ingen quick release på denna. Men kan mycket väl vara samma band i grunden med samma tillverkare kanske. Jag trodde Watchwear bara hade ett typ av canvas vilket jag har en grå av (och som är annan kvalitet/stil på). Så därför jag inte kollade där :S.

Eller så hittade jag inte ens. För jag tycker ärligt talat att Watchwears hemsida är väldigt förvirrande och svår att hitta på.

Väldigt lik men inte samma. Ingen quick release på denna. Men kan mycket väl vara samma band i grunden med samma tillverkare kanske. Jag trodde Watchwear bara hade ett typ av canvas vilket jag har en grå av (och som är annan kvalitet/stil på). Så därför jag inte kollade där :S.

Eller så hittade jag inte ens. För jag tycker ärligt talat att Watchwears hemsida är väldigt förvirrande och svår att hitta på.

Sidan gjordes om helt för några veckor sedan så hoppas att det är lättare att hitta nu. Annars får ni gärna komma med tips på vad som hade kunnat vara bättre. :)

Tillbaka
Topp