Ok.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ok.
Vågar du inte köpa från Blocket?Ahhhhhh fuck.....
Jag, inte våga?? Bah!! Problemet är att låta bli!!Vågar du inte köpa från Blocket?
Som @R.Capac skrev så tycker jag inte man ska oroa sig för storleken, jag har ju en U1SE och även jag en inte alltför rejäl handled, beror mer på hur man bär den tycker jag. Var inte rädd för att prova U1!Tack för era svar, börjat snegla på U50 nu men är slut hos Erikssons och Sinn.
U1/U2 kan nog bli för stort med sina 44mm på min 18 cm handled.
Risken är att jag tröttnar på 104:an, dykarna är roligare till utseendet.
Mycket som spelar roll utöver diametern, men kanske bäst att åka till butik och prova innan. Hade en Seiko Arnie på 48mm förut och den bars väldigt bra.Som @R.Capac skrev så tycker jag inte man ska oroa sig för storleken, jag har ju en U1SE och även jag en inte alltför rejäl handled, beror mer på hur man bär den tycker jag. Var inte rädd för att prova U1!
Haha, trådens egna kapten Haddock.Jag, inte våga?? Bah!! Problemet är att låta bli!!
U1 har jag inte haft, men däremot U2.Tack för era svar, börjat snegla på U50 nu men är slut hos Erikssons och Sinn.
U1/U2 kan nog bli för stort med sina 44mm på min 18 cm handled.
Risken är att jag tröttnar på 104:an, dykarna är roligare till utseendet.
Hehe. Han har typ 9 eller 10 Sinn redan och såklart även en 104a men den är på service några månader till. Dessutom svartVågar du inte köpa från Blocket?
U50 brukar dyka upp på K&S hyfsat ofta. U1 känns lite ovanligare. Tror ”många” av oss köpt UX istället för U1 för tillfälletNågon som vill bli av med sin U1 eller U50?
UX är rätt mycket tunnare än U1/U2.U50 brukar dyka upp på K&S hyfsat ofta. U1 känns lite ovanligare. Tror ”många” av oss köpt UX istället för U1 för tillfället
Ja det är verkligen på tiden.. Stort grattis Nu ska du fördjupa dig i SINNessesjukdomen och inrikta dig på en kronograf, självklart med alligatorband från tex ABP. Här följer ett enkelt förslag på lämpligt objektFörsta och verkligen på tiden!
Riktigt fin, grattis!Så, då har nya bandet kommit. Tunnare än jag trott faktiskt.
Klockan är 356 och bandet är: https://watchbandit.com/product/canvas-strap-green-wb-original/Riktigt fin, grattis!
Vilken modell klocka och band?
Alltså den är väldigt lik @Feskarns https://watchwear.se/produkt/canvas-quick-gron/Klockan är 356 och bandet är: https://watchbandit.com/product/canvas-strap-green-wb-original/
Väldigt lik men inte samma. Ingen quick release på denna. Men kan mycket väl vara samma band i grunden med samma tillverkare kanske. Jag trodde Watchwear bara hade ett typ av canvas vilket jag har en grå av (och som är annan kvalitet/stil på). Så därför jag inte kollade där :S.
Väldigt lik men inte samma. Ingen quick release på denna. Men kan mycket väl vara samma band i grunden med samma tillverkare kanske. Jag trodde Watchwear bara hade ett typ av canvas vilket jag har en grå av (och som är annan kvalitet/stil på). Så därför jag inte kollade där :S.
Eller så hittade jag inte ens. För jag tycker ärligt talat att Watchwears hemsida är väldigt förvirrande och svår att hitta på.
Säkert inga fel på dem men för modern för mig på något sättKonstigt att det inte finns fler 105 i tråden. Lätt och smidig. Provning i Sumpan.
Den är inte destro ;-) där har du anledningen! Nej men ärligt, har ju funnits ett antal vita 105r i tråden… men var dom är nu?Konstigt att det inte finns fler 105 i tråden. Lätt och smidig. Provning i Sumpan.
Hypermodern klocka.Snabbt trädgårdsarbete med UX
Aldrig tänkt på att det är 1-12 och 05-60 gradering på bezeln?Konstigt att det inte finns fler 105 i tråden. Lätt och smidig. Provning i Sumpan.
Missade tyvärr att kollaAldrig tänkt på att det är 1-12 och 05-60 gradering på bezeln?
Är det klick eller friktion?