• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

För övrigt så är jag stolt över att jag inte köpte den grå 104an, men jag vill...... Fan....
Grå 104, veti f..n. 🤔 Nääää blå ska den va :p

IMG_1664.JPG

Medan ni andra tar er ett glas vin så är mitt lördagsnöje att leta hundskit i trädgården 😂.

För övrigt har jag nog aldrig haft en klocka där glaset blir så smutsigt. Får gå och putsa det hela tiden tycker jag för att den inte ska vara smuts/kladd på (obs, inte hundskit). Upplever även att det liksom "torkar in" så en klassisk snabbputs med t-shirten inte alltid duger. Gissar att det är någon form av yttre AR som drar åt sig allt? Petitess såklart, klockan är lika bra för det, men är man från Närke måste man gnälla lite :)
IMG20220730210624.jpg

Medan ni andra tar er ett glas vin så är mitt lördagsnöje att leta hundskit i trädgården 😂.

För övrigt har jag nog aldrig haft en klocka där glaset blir så smutsigt. Får gå och putsa det hela tiden tycker jag för att den inte ska vara smuts/kladd på (obs, inte hundskit). Upplever även att det liksom "torkar in" så en klassisk snabbputs med t-shirten inte alltid duger. Gissar att det är någon form av yttre AR som drar åt sig allt? Petitess såklart, klockan är lika bra för det, men är man från Närke måste man gnälla lite :)
IMG20220730210624.jpg
Precis så är vi många som upplever UX glas. Putsduk räcker inte heller alltid tycker jag och då tar jag till diskmedel och vatten.

IMG20220730210624.jpg
Närke, där är jag född. Intresseklubben antecknar nu!! 😜

Det här är det första jag möts av när jag går in på sidan. Och min första tanke är "aha, här finns bara gummi och läder plus lite annat". Ja, jag ser att det även skymtar ett nato där nere under sommarnyheter, men mitt öga dras inte dit omedelbart.

1659192944318.png

Det är inte förrän långt senare jag inser att jahaaaaa det finns en pytteliten knapp långt ute i hörnet där den faktiska menyn är.
1659193093630.png

Eller så har jag just klickat mig in på nåt och där klickat in på "Klockband" och upptäckt att "jaha, det finns ju mer".
1659193149010.png

Så nu i efterhand inser jag att jag HAR hittat menyn förr men sen glömt bort den nästa gång. Så jag kan t ex tänka "just det, watchwear finns ju... vad finns där? Jaha, bara läder och gummi, men jag är ju på jakt efter...bla bla nåt annat" och så har jag kanske snabbt klickat bort sidan istället för att börja klicka runt och hitta menyn och allt det andra.

Så min feedback är nog att helt enkelt sänka tröskeln för potentiell kund genom att göra så att menyn är det första du möts av eller att den alltid finns på sidan. Typ överst under loggan eller just att varje stor bild-ruta på förstasidan faktiskt är den fullständiga menyn. Så att vi ser "gummi, läder, canvas, nato... " osv.

Skumt. Vilken webbläsare? Själv får jag alltid upp huvudmenyn vid besök. Ska självklart undersöka detta :) Men ska inte skräpa ner denna tråden mer.

Skärmavbild 2022-07-30 kl. 21.40.26.png

IMG20220730210624.jpg
Klassiskt UX.
Det finns flera som putsat med munskölj och fått det försvinna, tex @Dr. D

Klassiskt UX.
Det finns flera som putsat med munskölj och fått det försvinna, tex @Dr. D
Jamen hallå.. Ska munskölj måsta användas för att njuta av en klocka då är det helt klart ett fabrikationsfel eller rent av fel vald klocka.. Tacka vet jag SINN 155 Dark Star, där behövs inget munskölj. Men efter ett par Grappa så har man plötsligt två 😜

IMG_1016.JPG

Intressant! Tar det bort AR eller lägger det sig som ett lager ovanpå?
Du är duktig om du gnuggar bort AR för hand. Jag gjorde ett inlägg där jag polerade bort yttre AR på 856. Lyckades inte med varken polyvaddetnuheter eller autosol intensivt gnuggande i 15min. Dremel och polermedel för kniveggar lyckades bra. Satt som f-n. Med det sagt tror jag inte munskölj polerar bort AR.

Du är duktig om du gnuggar bort AR för hand. Jag gjorde ett inlägg där jag polerade bort yttre AR på 856. Lyckades inte med varken polyvaddetnuheter eller autosol intensivt gnuggande i 15min. Dremel och polermedel för kniveggar lyckades bra. Satt som f-n. Med det sagt tror jag inte munskölj polerar bort AR.
Nej det var vad jag trodde också, men hellre fråga en gång för mycket än för lite 😅

Tillbaka
Topp