• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Jag fegade ur och beställde min mad canvas.
Ångrar mig lite, skulle vara kul att ha ett sånt.
Bandet går att använda utan lapp och det är riktigt bra tycker jag. Det man kan tänka på är att den korta delen på bandet är 1cm längre än standard för att anpassa för lappen. Åtminstone på min.
 
Senast ändrad:

Derix

Patek
2-Faktor
Igår när vi skulle sova hemma så klagade min fru på att något tjöt. Min fru som beräknas föda om två veckor med superhörsel bör tilläggas, själv hörde jag ingenting. Efter en bra stund av letande så kom hon fram till att det var min Sinn 556 som tjöt. Och ja, hon hade rätt. Ett vääldigt dovt tjutande ljud tillsammans med tickandet.. Nu får den inte sova bland de andra klockorna längre :(
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Igår när vi skulle sova hemma så klagade min fru på att något tjöt. Min fru som beräknas föda om två veckor med superhörsel bör tilläggas, själv hörde jag ingenting. Efter en bra stund av letande så kom hon fram till att det var min Sinn 556 som tjöt. Och ja, hon hade rätt. Ett vääldigt dovt tjutande ljud tillsammans med tickandet.. Nu får den inte sova bland de andra klockorna längre :(
Va? Den var ny!!
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
IMG_20220809_081054.jpg

😍😍😍
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Igår när vi skulle sova hemma så klagade min fru på att något tjöt. Min fru som beräknas föda om två veckor med superhörsel bör tilläggas, själv hörde jag ingenting. Efter en bra stund av letande så kom hon fram till att det var min Sinn 556 som tjöt. Och ja, hon hade rätt. Ett vääldigt dovt tjutande ljud tillsammans med tickandet.. Nu får den inte sova bland de andra klockorna längre :(
Låg den på hårt underlag? Det brukar hända mig när klockan ligger direkt med boetten mot nattduksbordet. Nattduksbordet förstärker ljudet. Första gången jag upplevde det höll jag på att riva hela rummet innan jag listade ut vart ljudet kommer ifrån. Lägger jag ex. en mikrofiberduk eller liknande under så försvinner ljudet.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Låg den på hårt underlag? Det brukar hända mig när klockan ligger direkt med boetten mot nattduksbordet. Nattduksbordet förstärker ljudet. Första gången jag upplevde det höll jag på att riva hela rummet innan jag listade ut vart ljudet kommer ifrån. Lägger jag ex. en mikrofiberduk eller liknande under så försvinner ljudet.
Samma för mig med sw220. Hade även en klocka med ETA 2893 med samma ljud. Har dessutom en lampfot i metall på bordet som fungerar som resonanslåda 😳
Får lägga dem på sidan eller med underlag på nattduksbordet för att få tyst.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Forsätter semestern hemmavid.
3E14DBD3-463E-416A-8943-FB066FF2E26C.jpeg
772E124B-352E-4F91-B3D8-CD3E406E9148.jpeg
Hade inte din ux en bubbla? Har den försvunnit med tiden?🙂

På min UX som jag hämtade ut nu i augusti finns ingen "bounce" på sekundvisare(endast minimalt mellan 35-45 sekundersmarkeringen i vertikalt läge). Hur är det på era ux? Jag blir nästan lite paranoid efter tidens senaste missar på fabriken; 'Tänk om de glömt att oljefylla mitt ex.'😅

Misstänker att Sinn gått över till en ny typ av olja...
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Hade inte din ux en bubbla? Har den försvunnit med tiden?🙂

På min UX som jag hämtade ut nu i augusti finns ingen "bounce" på sekundvisare(endast minimalt mellan 35-45 sekundersmarkeringen i vertikalt läge). Hur är det på era ux? Jag blir nästan lite paranoid efter tidens senaste missar på fabriken; 'Tänk om de glömt att oljefylla mitt ex.'😅

Misstänker att Sinn gått över till en ny typ av olja...
Den försvinner efter fem minuter när jag har den på armen. Syns bara när klockan är kall.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Hade inte din ux en bubbla? Har den försvunnit med tiden?🙂

På min UX som jag hämtade ut nu i augusti finns ingen "bounce" på sekundvisare(endast minimalt mellan 35-45 sekundersmarkeringen i vertikalt läge). Hur är det på era ux? Jag blir nästan lite paranoid efter tidens senaste missar på fabriken; 'Tänk om de glömt att oljefylla mitt ex.'😅

Misstänker att Sinn gått över till en ny typ av olja...
Samma hos mig. Studsar lite på vägen upp från 30.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Uppdatering:
Klockan går fortfarande tokfort. Vill inte testa imma ner klockan igen genom att ha den på armen, men jag förmodar att den är precis lika full med vatten. Kopparpatronen har inte gjort något utslag vilket får mig att tro att gasen som behövs för reaktionen har flyttat hemifrån, så den kommer ju inte avfukta något.
20220810_192847.jpg


Sinn svarade igår att klockan testades innan retur, men att de självklart ska fixa det, och skulle skicka frakthandlingar på en gång.
Inga frakthandlingar dök upp och jag svarade på mailet från Kundendienst och frågade även via [email protected] om det är något jag missat när jag inte fått nåra frakthandlingar, men har inte fått svar av någon av dem ännu.
Känner mig lite stressad och skulle helst vilja öppna den och vädra ur, men vill inte riskera att de påstår att jag öppnat den innan.

Lätt ont i magen över detta...
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Uppdatering:
Klockan går fortfarande tokfort. Vill inte testa imma ner klockan igen genom att ha den på armen, men jag förmodar att den är precis lika full med vatten. Kopparpatronen har inte gjort något utslag vilket får mig att tro att gasen som behövs för reaktionen har flyttat hemifrån, så den kommer ju inte avfukta något.
20220810_192847.jpg


Sinn svarade igår att klockan testades innan retur, men att de självklart ska fixa det, och skulle skicka frakthandlingar på en gång.
Inga frakthandlingar dök upp och jag svarade på mailet från Kundendienst och frågade även via [email protected] om det är något jag missat när jag inte fått nåra frakthandlingar, men har inte fått svar av någon av dem ännu.
Känner mig lite stressad och skulle helst vilja öppna den och vädra ur, men vill inte riskera att de påstår att jag öppnat den innan.

Lätt ont i magen över detta...
Jobbigt!
När jag en gång fick vatten i en klocka (glömde skruva kronan 🙄)så sa urmakaren att jag skulle ha den på mig- värmen gjorde att det dunstade ut
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jobbigt!
När jag en gång fick vatten i en klocka (glömde skruva kronan 🙄)så sa urmakaren att jag skulle ha den på mig- värmen gjorde att det dunstade ut
Ja, så kan det kanske vara, men samtidigt vill jag hellre ha vatten i flytande form i boettlocket än hög luftfuktighet som korroderar visare, tavla och urverk.
 
D

Deemfo

Guest
Uppdatering:
Klockan går fortfarande tokfort. Vill inte testa imma ner klockan igen genom att ha den på armen, men jag förmodar att den är precis lika full med vatten. Kopparpatronen har inte gjort något utslag vilket får mig att tro att gasen som behövs för reaktionen har flyttat hemifrån, så den kommer ju inte avfukta något.
20220810_192847.jpg


Sinn svarade igår att klockan testades innan retur, men att de självklart ska fixa det, och skulle skicka frakthandlingar på en gång.
Inga frakthandlingar dök upp och jag svarade på mailet från Kundendienst och frågade även via [email protected] om det är något jag missat när jag inte fått nåra frakthandlingar, men har inte fått svar av någon av dem ännu.
Känner mig lite stressad och skulle helst vilja öppna den och vädra ur, men vill inte riskera att de påstår att jag öppnat den innan.

Lätt ont i magen över detta...
Ja dom är inte snabba på att svara på e-post, kanske ringa dom om återkoppling tar för lång tid.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Ja dom är inte snabba på att svara på e-post, kanske ringa dom om återkoppling tar för lång tid.
Ja, jag tänkte låta det gå en dag till innan jag plockar fram skoltyskan, för då blir det nicht vielen gut!
De skulle spara sååå mycket tid om de investerade i ett vettigt ärendesystem.
 
Topp