Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var har du hittat det där bandet?
Skogsgrönt med EZM3F idag!
Ser ut som ett vanligt perlon.Var har du hittat det där bandet?
Men den är ju rätt grov, tänker jag? Kanske inte är grövre än vanligt...Ser ut som ett vanligt perlon.
Det är ett Perlon från @Feskarn - https://watchwear.se/produkt/perlonband-morkgron/Var har du hittat det där bandet?
Den är rikigt häftig, framförallt på F-länk. Men den kräver en handledTestade en Jagduhr 3006 här i somras. Påminner layout och storleksmässigt om en grön 900 men annat urverk. Lite stor på mig men kanske på dig @Laddsladd ?
Perlon är sjukt bra och känns rätt underskattat här på KS. Klart bekvämare än nato & co.Det är ett Perlon från @Feskarn - https://watchwear.se/produkt/perlonband-morkgron/
Väldigt bra kvalitet i mina ögon och framförallt borstat istället för polerat spänne som tex eulit envisas med! (Obs, jag har snöat in på perlon just nu så jag är nog lite partisk )
Den är i allt väsentligt lik 900. Urverket är bara viss modifiering av 7750Testade en Jagduhr 3006 här i somras. Påminner layout och storleksmässigt om en grön 900 men annat urverk. Lite stor på mig men kanske på dig @Laddsladd ?
Ropen skalla perlon åt alla!Perlon är sjukt bra och känns rätt underskattat här på KS. Klart bekvämare än nato & co.
Beställde två nuDet är ett Perlon från @Feskarn - https://watchwear.se/produkt/perlonband-morkgron/
Väldigt bra kvalitet i mina ögon och framförallt borstat istället för polerat spänne som tex eulit envisas med! (Obs, jag har snöat in på perlon just nu så jag är nog lite partisk )
Haha ni får starta en ny tråd;Beställde två nu
Jag har haft UX och U50 som båda har varit ganska odistinkta i känslan och glappigare än andra klockor, men inte på den där nivån. Maila länken till Sinn och hör vad dom säger.Någon som kikat?
Jämför gärna med annan U1.
Jag har mailat Sinn och Erikson Ur som jag köpte av. Sinn har inte svarat men fick svar från Erikson Ur nyss.Jag har haft UX och U50 som båda har varit ganska odistinkta i känslan och glappigare än andra klockor, men inte på den där nivån. Maila länken till Sinn och hör vad dom säger.
Aha Concepto C99002 är ett modifierat 7750. Dag, datum och månad och någon månkomplikation. Så inte helt liten modifiering ?Den är i allt väsentligt lik 900. Urverket är bara viss modifiering av 7750
My bad. Blandade ihop det.Aha Concepto C99002 är ett modifierat 7750. Dag, datum och månad och någon månkomplikation. Så inte helt liten modifiering ?
Edit: Modifiering av ETA 7751 som i sin tur är en variant av 7750. 7750 är kronograverkens storpappa .
Någon som kikat?
Jämför gärna med annan U1.
Har känt på min UX. Det är ju tydligen inte samma vridring men ändå.Jag har mailat Sinn och Erikson Ur som jag köpte av. Sinn har inte svarat men fick svar från Erikson Ur nyss.
Dom har jämfört med klockor dom har i butiken och dom har samma spel i bezeln så enligt dom är det normalt, dom tycker dock att den låter lite konstigt.
Min EZM13 är likadan. Hur är din @R.CapacHär är 2 små filmer på min U1s bezel.
Ber om ursäkt om ni hör bebisskrik
Vet inte om det är mycket play eller inte.
https://drive.google.com/drive/folders/1PMc2QECmOLFsPp2P3hYMagY2_zauaXw7
Okej, Erikson föreslog att jag skulle komma in så får dom se/höra.Min EZM13 är likadan. Hur är din @R.Capac
Min EZM13.1 har ett distinkt klick när jag vrider men inget klick när jag försöker vrida tillbaka. Det har inte heller UX men den har lite dovare klick när jag vrider i rätt riktning sas. 13 har litet play men UX har ordentligt play om man tar i lite.Min EZM13 är likadan. Hur är din @R.Capac
Den är fin den där, kanske skulle man beställa en destro medans det gårMycket snack och lite bilder i den här tråden. Har ni gjort slut på er surf på semestern eller
Jag har både surf och semester
Undrar vad de skulle ha för det?Den är fin den där, kanske skulle man beställa en destro medans det går
Antagligen 90 EUR som på den vanliga 856 gissar jag, om nu inte inflationen pressat upp priset…Undrar vad de skulle ha för det?
Börjar verkligen tänka "höst" nu!
En bild också, så det blir lugn i tråden ;-)
Ingen dålig lapp det där. Halvvägs upp mot armbågen856 B-Uhr som Sinn valde att klä den. Originallädret från födelsedagen.
Jag fegade ur och beställde min med canvas.Ingen dålig lapp det där. Halvvägs upp mot armbågen
Fast jag tycker den är väldans snygg