• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ja, så kan det kanske vara, men samtidigt vill jag hellre ha vatten i flytande form i boettlocket än hög luftfuktighet som korroderar visare, tavla och urverk.
Men om den skulle må dåligt måste de ta det som ett garantiärende. M a o tror jag inte att du ska behöva ha ont i magen över detta.
...även fast jag förstår precis. Hade känt likadant.

Uppdatering:
Klockan går fortfarande tokfort. Vill inte testa imma ner klockan igen genom att ha den på armen, men jag förmodar att den är precis lika full med vatten. Kopparpatronen har inte gjort något utslag vilket får mig att tro att gasen som behövs för reaktionen har flyttat hemifrån, så den kommer ju inte avfukta något.
20220810_192847.jpg

Sinn svarade igår att klockan testades innan retur, men att de självklart ska fixa det, och skulle skicka frakthandlingar på en gång.
Inga frakthandlingar dök upp och jag svarade på mailet från Kundendienst och frågade även via [email protected] om det är något jag missat när jag inte fått nåra frakthandlingar, men har inte fått svar av någon av dem ännu.
Känner mig lite stressad och skulle helst vilja öppna den och vädra ur, men vill inte riskera att de påstår att jag öppnat den innan.

Lätt ont i magen över detta...
Tråkigt som fan detta! 😔 Men jag hade låtit den vara precis som den är, det är deras bekymmer att återställa klockan i det skick den var när de fick den.
Tror inte du behöver vara orolig alls över detta utan de kommer att lösa det 👍
Det tråkiga är ju att vara utan denna grymma klocka igen bara🙁

Men om den skulle må dåligt måste de ta det som ett garantiärende. M a o tror jag inte att du ska behöva ha ont i magen över detta.
...även fast jag förstår precis. Hade känt likadant.
Nä, jag har mycket svårt att tro att de kommer gnälla över något.
Med lite tur servar de urverket och då har jag ju fått något för besväret, även om det gjordes för två år sedan.
Det är ju bara känslan att den ligger där och inte mår bra som skaver...

Det märket var med från början. Det kan inte vara skav på urtavlan eftersom pricken inte har flyttat sig?
Ja det har varit där hela tiden jag har ägg klockan. Men jag är ganska övertygad om att det är på insidan av glaset.
Då är det väl inga konstigheter att gå till någon du har förtroende för. Jag hade gått till Klockmaster Globen, som exempel.
Har en bit till Stockholm men kanske tittar förbi min lokala urmakare som servat ett antal klockor åt mig genom åren :)

Störs fortsatt av någon form av efterhängset nervkläm på klockarmen/handleden så länkarna får vila, och eftersom att ta av sig klockan och låta skiten läka givetvis är uteslutet så jobbar jag vidare med natostrånkar som tidigare inte riktigt varit min grej.
Tooligt och "sterilt" har varit sommarens melodi men idag försöker vi vara lite "stylish" med ett Haveston Carrier 😎
38A3A20C-C5CE-417A-A223-FF60BFFD0342.jpeg

Tillbaka
Topp