Haha. Nu fick jag en låt därifrån på huvudet, fy faan.Som småbarnsföräldrar får man stå ut med mycket bl.a. att titta på Daniel tigers kvarter.... Eller vad säger du @Nissenutz?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha. Nu fick jag en låt därifrån på huvudet, fy faan.Som småbarnsföräldrar får man stå ut med mycket bl.a. att titta på Daniel tigers kvarter.... Eller vad säger du @Nissenutz?
Det känns nästan lite tabu att ha en Sinn som inte är en pilotklocka eller ett dykarur
Dressad sa du?Fram med de mer dressade Sinn:arna!
Dressad sa du?
(Lånad bild)
Sätter sig som brännmärken på hjärnanHaha. Nu fick jag en låt därifrån på huvudet, fy faan.
Cartier är svårslaget när det gäller tanks. Men denna var frän. Kostar?Inte jag heller! Kollade lite Sinn på C24 och då dök denna upp.
Kanske skulle köra på denna istället för Cartier @Moorflax
Håller med.Cartier är svårslaget när det gäller tanks. Men denna var frän. Kostar?
Är det detta band som är från Singular?Helt enig om det gröna natot
Lädernato? Hmm, mja, kanske
Jag hade inte klarar av att ha det så, när jag hade smuts under glaset så fixade Richard det åt mig på @ERIKSON URHANDEL det gick så snabbt så jag behövde inte ens lämna butiken.Hemma sjuk idag. Något som tydligen gör att jag granskar mina klockor på ett alldeles särskilt sätt.
Vilka krav kan man ställa på sinn?
Jag har märkt tidigare att det finns ett litet dammkorn på tavlan min 103:a men inte tänkt så mycket på det. Idag började jag fundera på om det är något som Sinn kan/borde fixa till. Hur petig får man lov att vara egentligen? Som ny i klockvärlden så har jag ingen aning.
Vad skulle ni gjort? Skickat tillbaks klockan på garanti och fått smutsen borttaget, gått till lokal urmakare, gjort det själv eller bara låtit det lilla dammkornet vara?
Det är det lilla extra ”sträcket” mellan minut 3 och 4 jag tänker på.
Nu är jag på bra humör Snart har jag en U1 Clark Kent-edition, dvs länk med det stora viklåset. Det blir riktigt bra passform med låset som är till 856/7. Det krävs rejält fetare bandstift, men Filip på @ERIKSON URHANDEL har fixat och trixat så att det blir perfekt.
Låset på bilden är tegimenterat så ett blästrat lås är beställt.
Låter ju toppen!
Det verkar som att det skiljer lite på viklåsen beroende på vilken bredd det är. Min 856:a från 2016 har ett sån här clasp (dvs utan de fina tryckknapparna) på sitt 20mm bracelet.
Claspen som du tog kort på ser mycket bättre konstruerad ut än min. Inget tomt utrymme mellan länk och clasp helller. Undrar om det går att uppgradera. Hmm.
StämmerÄr det detta band som är från Singular?
Det är inte ett märke i glaset? Är det akrylglas?Hemma sjuk idag. Något som tydligen gör att jag granskar mina klockor på ett alldeles särskilt sätt.
Vilka krav kan man ställa på sinn?
Jag har märkt tidigare att det finns ett litet dammkorn på tavlan min 103:a men inte tänkt så mycket på det. Idag började jag fundera på om det är något som Sinn kan/borde fixa till. Hur petig får man lov att vara egentligen? Som ny i klockvärlden så har jag ingen aning.
Vad skulle ni gjort? Skickat tillbaks klockan på garanti och fått smutsen borttaget, gått till lokal urmakare, gjort det själv eller bara låtit det lilla dammkornet vara?
Det är det lilla extra ”sträcket” mellan minut 3 och 4 jag tänker på.
Beställer nog ett, tycker det passar riktigt bra på 556:an.Stämmer
Det är viklåset till gummit som ser ut som på mina bilder
Fler detaljbilder på infästningen till låset?Nu är jag på bra humör Snart har jag en U1 Clark Kent-edition, dvs länk med det stora viklåset. Det blir riktigt bra passform med låset som är till 856/7. Det krävs rejält fetare bandstift, men Filip på @ERIKSON URHANDEL har fixat och trixat så att det blir perfekt.
Det är inte ett märke i glaset? Är det akrylglas?
Krya på dig
Okej, tyckte att det liknade märken jag fått på 356 men de sitter i glaset.Det är akryl men det är inte ett märke i glaset utan det syns tydligt att det är på tavlan. Märken i glaset har jag lyckats göra på annat håll på klockan.
Fler detaljbilder på infästningen till låset?
Kommer i så fall lägga en beställning på pins, om det inte ser knepigt ut.
Vad gillade du Anonimoklockan annars då?Jag tog bara de två bilderna tyvärr. Får hjälp med monteringen också...annars hade jag aldrig fått ihop det
Kompisbild på 144st tillsammans med det nyaste märket hos Erikson, Anonimo. Den här i brons och en otroligt snygg djupblå tavla.
Vad gillade du Anonimoklockan annars då?
Blev riktigt jäkla bra!Nu är jag på bra humör Snart har jag en U1 Clark Kent-edition, dvs länk med det stora viklåset. Det blir riktigt bra passform med låset som är till 856/7. Det krävs rejält fetare bandstift, men Filip på @ERIKSON URHANDEL har fixat och trixat så att det blir perfekt.
Håller med @Wydestream. Det ser mycket lovande ut!Nu är jag på bra humör Snart har jag en U1 Clark Kent-edition, dvs länk med det stora viklåset. Det blir riktigt bra passform med låset som är till 856/7. Det krävs rejält fetare bandstift, men Filip på @ERIKSON URHANDEL har fixat och trixat så att det blir perfekt.