• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Det har pratats mycket om finelink här på slutet så kände att jag behövde lufta den igen. Efter att ha använt H-länk ett tag nu så känner jag att jag gillar den bättre. Mycket beroende på att H-länk sitter bättre på mig. Finelink är bekväm och låset är jättebra men det är något med H-länk som faller mig mer i smaken.
Funderar på om jag ska avyttra finelink faktiskt eftersom att den mest ligger på hyllan.
DSC_2957.JPG
DSC_2955.JPG
DSC_2956.JPG

Tråden är 170 sidor lång ...så jag frågar istället.
Finns det någon som testat att sätta gummi-claspen på annat band?

Men såg nu att 856 har ett gummi med viklås. Det viklåset borde va 20mm brett. Kanske det kan funka att sätta på en U2 länk? Har för mig att U2 länken är 20 mm vid spännet.
@daviden

757 med diapal, ja tack :)
Jag var ju helt inne på en sådan förut.
Richard på Eriksons urhandel fixade så att tyskarna tog med sig en till Minibasel tidigare i år.
Men när jag testade den så tyckte jag att den hade lite för lite närvaro på handleden.
Nu när jag ser den så blir jag sugen igen. Vill man spara 10k så kan man köpa basversion av 757.

1.jpg

Jag var ju helt inne på en sådan förut.
Richard på Eriksons urhandel fixade så att tyskarna tog med sig en till Minibasel tidigare i år.
Men när jag testade den så tyckte jag att den hade lite för lite närvaro på handleden.
Nu när jag ser den så blir jag sugen igen. Vill man spara 10k så kan man köpa basversion av 757.

1.jpg
Jag har aldrig klämt på den men den ser väldigt läcker ut. På vilket sätt har den för lite närvaro?

Jag har aldrig klämt på den men den ser väldigt läcker ut. På vilket sätt har den för lite närvaro?
Jag tror att det är allt det gråa. Till och med tavlan är ju grå. Men fasen alltså, den är bra läcker!
Det är bara diapalen som har den grova finelinken och den är verkligen helrätt till klockan!
Äh, det är svårt att bortse från diapalen även om den är lite onödigt dyr. Det är klockan man egentligen vill ha när man tittar på 757.
:)

Tillbaka
Topp