• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ezm3....stämmer. @Yoko har nog både kommit ikapp och gått om :)

IMG_20170324_205116-03.jpeg
EZM 3 är grym!

Jag tror att det är allt det gråa. Till och med tavlan är ju grå. Men fasen alltså, den är bra läcker!
Det är bara diapalen som har den grova finelinken och den är verkligen helrätt till klockan!
Äh, det är svårt att bortse från diapalen även om den är lite onödigt dyr. Det är klockan man egentligen vill ha när man tittar på 757.
:)
Att subdials har en annan färg tycker jag gör väldigt mycket, annars hade den nog blivit trist rätt snabbt.
Sen är det som du säger om länken, där är det en perfect match :)

Gav upp det där med att sätta claspen på länken innan jag ens börjat. Är ju inte raka ändbitar på länken vid infästningen till länkens nuvarande clasp, som gummit är.

Bild bara för att...
D428EAFD-6677-4A5D-9B35-CC3D3201C4AE.jpeg

Jag har vägarna förbi Sundbyberg imorgon så jag svänger förbi Erikson och ser om de har någon bra lösning. Har också tänkt tanken tidigare att det skulle vara mumma med det stora viklåset på länken.

Men det där är med U1/2-claspen väl? Tänkte se om de hade viklåset till 856 hemma. Tror iof att det är höjden på låset som blir det största problem visuellt.
Aaaa exakt, den claspen är 22mm och där ska det gå att få till det. Visserligen med spelrum på 1 mm åt varje sida som man får försöka täppa till.

Jag vet inte om 856 gummi är tunnare än till U1/2 men den claspen är ju ändå 20mm vid ändarna. Kan gå med lite våld?

Aaaa exakt, den claspen är 22mm och där ska det gå att få till det. Visserligen med spelrum på 1 mm åt varje sida som man får försöka täppa till.

Jag vet inte om 856 gummi är tunnare än till U1/2 men den claspen är ju ändå 20mm vid ändarna. Kan gå med lite våld?

Får hoppas på att de har det inne och att det har en något lägre profil. Sen så håller jag tummarna att Erikson vill hjälpa till med operationen :)

Får hoppas på att de har det inne och att det har en något lägre profil. Sen så håller jag tummarna att Erikson vill hjälpa till med operationen :)
Det är ju många som skulle tänka sig att komplettera med en sån clasp om det är en möjlig fit, så ett bra säljargument du kan lägga fram för att få hjälp med operationen ;)

Inte raka??? Böjda istället?

Visserligen till en UX men det borde va same same. Inte för att jag misstror dig @daviden :)
Men jag förstår inte riktigt. :oops:
IMG_4054.jpg

Jag har vägarna förbi Sundbyberg imorgon så jag svänger förbi Erikson och ser om de har någon bra lösning. Har också tänkt tanken tidigare att det skulle vara mumma med det stora viklåset på länken.
Med raka menar jag att ändarna inte är raka (som när man klippt till gummit). Sedan ska det ju vara bandstifthål, inte de hålen som länken har.
Om man väl får rätt på det så kommer det bli ett glapp, något som i längden mest sannolikt kommer slita ut hålen (och stiften).
Plus, det blir ett synligt hål då det blir en länkbit utan mittlänk. Kommer bara se märkligt ut.

@AdrianO Kom på nu att jag ju har glömt att svara dig. Det stämmer att jag har båda bezelringarna till U1. Det är så gott som alltid den svarta som sitter på, men tycker ändå att det är värt det för möjligheten att ändra look på klockan.

Skulle inte bli shockad, men kanske krävdes lite flippade innan han insåg att det va den han skulle ha :) jag vill också ha en! @Moorflax sälj en til mig :p
Haha ja det är som sagt en väldigt trevlig klocka men jag fick inte riktigt till de där pirret i magen som jag sökte efter och trodde jag skulle få. Sen kan det vara att jag fick den via en GTG med massa andra fina klockor som tog udden av 556an.

Säljer du den efter första dagen sen eller ;):D

Vore väl fasen om han säljer samma klocka 2 ggr :p

Skulle inte bli shockad, men kanske krävdes lite flippade innan han insåg att det va den han skulle ha :) jag vill också ha en! @Moorflax sälj en til mig :p
Hehe, denna ska jag ha ett tag nu. @Dennta kanske missade när jag skrev att jag har sagt till min mor att hon ska sätta stopp för mig om jag skulle få för mig något.:D
Jag är så jäkla trött på att fixa annonser och skicka klockor kors och tvärs, så nu jäklar ska jag ta det lugnt!

Hehe, denna ska jag ha ett tag nu. @Dennta kanske missade när jag skrev att jag har sagt till min mor att hon ska sätta stopp för mig om jag skulle få för mig något.:D
Jag är så jäkla trött på att fixa annonser och skicka klockor kors och tvärs, så nu jäklar ska jag ta det lugnt!
Men fanns det inte en klausul att du fick sälja om en U1 dök upp? :p

Tillbaka
Topp