Jag har tyvärr inte hunnit testa än men finns några reviews på Youtube.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet vilken jag tycker är snyggast!Var på konstutställning på Åland i somras och tog denna bild. Lite frän så jag postar tänkte jag. Jag var förresten jätteförsiktig så jag inte skulle skada konstverket... 13.1 alltså .
Säden i näven?Vet vilken jag tycker är snyggast!
Vet vi vad höjningen kommer bli i %? Tycker mig se att ex EZM13.1 på länk ökat med 400kr? Ingen ökning på Sinns hemsida ännu.Bästa Sinnister, jo, det stämmer, en prishöjning sker 1 september. Men hur många % ska jag få reda på nästa vecka.
Trevlig helg till er Alla!
Ser nu att 856 ökat 150€ . Motsvarar 7,7%. Inte koll på övriga.Vet vi vad höjningen kommer bli i %? Tycker mig se att ex EZM13.1 på länk ökat med 400kr? Ingen ökning på Sinns hemsida ännu.
Skrattar då jag också ska på söndagsfestTrevlig helg tråden. Nollning för dottern så ikväll blir det cola zero.
Som tonårsförälder är söndag den nya fredagen
Bra fångat!Helg och ny Sinn inhandlad av medlem här! 556:an har fått sällskap av en 158!
Trevligt!Ute och sover i vindskydd
Tack! Ja, det blev en snabb affär. Blir lite så när man bara har två klockor på ”måste ha-listan” (och typ 25 på ”vill ha nån gång-listan) och en av dem dyker upp här. Det ultimata vore såklart en Heuer Bund 1550, men det blir för dyrt och denna funkar fint som substitut! Sinn är ju dessutom kopplad till den modellen oavsett..Bra fångat!
Samt att du vågar använda 158 så som det är tänkt.Tack! Ja, det blev en snabb affär. Blir lite så när man bara har två klockor på ”måste ha-listan” (och typ 25 på ”vill ha nån gång-listan) och en av dem dyker upp här. Det ultimata vore såklart en Heuer Bund 1550, men det blir för dyrt och denna funkar fint som substitut!
Ja, vi får se hur det blir med bandet. Kan hålla med om att det inte är helt hundra. Fick med ett bartonband jag ska testa, så vi får se. Har fler alternativ.Samt att du vågar använda 158 så som det är tänkt.
Personligen gillar jag inte det svarta bandet, lädret är tjockt och lite stelt. Men det finns många andra alternativ som är snyggt på den klockan. Jag kör grönt canvas för en militärlook
Jag är tvärtom. Har samma band och gillar det skarpt. Men så gillar jag tjocka band, helst när de blir ”formade runda”Ja, vi får se hur det blir med bandet. Kan hålla med om att det inte är helt hundra. Fick med ett bartonband jag ska testa, så vi får se. Har fler alternativ.
Den är riktigt fin den där! GrattisHelg och ny Sinn inhandlad av medlem här! 556:an har fått sällskap av en 158!
Helg och ny Sinn inhandlad av medlem här! 556:an har fått sällskap av en 158!
Ett mycket bra val stort grattis.. min 158 och 1550 hälsarTack! Ja, det blev en snabb affär. Blir lite så när man bara har två klockor på ”måste ha-listan” (och typ 25 på ”vill ha nån gång-listan) och en av dem dyker upp här. Det ultimata vore såklart en Heuer Bund 1550, men det blir för dyrt och denna funkar fint som substitut! Sinn är ju dessutom kopplad till den modellen oavsett..
Har helt glömt att följa upp detta i tråden, tyvärr har jag inte blivit mycket klokare av det lilla jag fått fram.Har för mig att någon här i tråden snackade om att Sinn skulle uppdatera urverken, eller åtminstone gångreserven, på ett antal modeller? Stämmer det eller minns jag fel...? Hade eventuellt att göra med något uppgraderat/nya generationens Sellita-verk eller nåt i den stilen.
Vet inte om detta har avhandlats redan eller är allmän kännedom men jag snubblade över en tråd på WUS där det diskuteras att Sellitta har uppgraderat PR på sina SW300/330 verk från 38 till 56 timmar, denna tråd är från juli 2021.
(https://www.watchuseek.com/threads/...e-increased-to-56-hours-when-and-how.5324153/)
Bra nyheter om det stämmer, jag har mailat Sinn för att försöka få det bekräftat men inte fått något svar ännu. På @ERIKSON URHANDEL hemsida listas gångreserven på 856 UTC till 42 timmar, medan watchbuys nämner "extended power reserve of 56 hours".
Min 856 har nog stannat vid ett enda tillfälle under det dryga halvår jag ägt den och då höll jag inte koll på PR, får försöka göra ett test i veckan.
Nu är det givetvis fler tillverkare som använder sig av dessa verk men jag tar diskussionen här ändå , någon som vet hur det ligger till med dessa uppgradera Sellittaverk?
Från en annan tråd på WUS:
"So Watchbuys informed me they do not have a way to know whether my watch has the upgraded power reserve. They also said Sinn has no way of knowing either and are not tracked by serial number and power reserve at Sinn.
They acknowledged Selitta did recently update their specs for the SW3XX and SW5XX series.
So only way to find out is fully charge it and let it sit."
Om du skruvar av kronan så kanske du kan ladda där?Det här med att ladda lumen före natten, jag har ett problem, vart sitter usb porten på Sinns ur?? Måste man skruva bort boetten??