• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tydligen dags för länk igen
20220903_192933.jpg
Min är också på länk numera. Har den inte hemma för stunden men nu börjar jag bli riktigt sugen på att dra på mig den. Och jag som gått i tankarna att flippa den för något annat, men den är ju så krispig!

Jag har varit onewatchguy med min Sinn U2 under sommarens segling och utlandstripp. Efter seglingen har den hängt på främst på helger eller vid bad eller som idag vid båtupptagning. Ja vad skall man då säga om denna klocka. Jag har versionen med ETA 2836-2 -verk, ej tegimenterad förutom på dykarringen och jag har köpt den begagnad med silikonbandet och medföljande nato och orginalläder.
E91D46A0-B52D-49EB-A073-A9A04048F27E.jpeg

Det jag gillar med klockan är att den är oerhört robust och alltid otroligt lätt avläsbar. Visst finns spår av använding på klockan men boetten och dykarringen håller sig hyfsade trots flera års bordus användning. Andra plus är datumfunktionen och UTC-visaren. Datumfunktion då man har den längre tider och UTC som är praktiskt när man tar med den till andra länder även om den nu inte fungerar som en GMT-klocka rent funktionionellt.
95D1B91E-6933-4F5B-AB0C-5A4D73D51CC5.jpeg

Jag gillar också att klockan har en egen design och är sig själv även om man kan säga att alla dykare såklart har likhetstecken. Jag tycker att silikonbandet varit det bästa valet för min del. Nato och läderband funkar men ger inte samma balans som spännet ger på silikonstrapet då klockan bygger en del på höjden. Jag har inte testat H-länken till klockan. Var på väg att köpa men håller mig nog till silikonbandet då spännet på denna ser ut att vara lite mer välbyggt än på länken. Finns ju också nu också en ny version av spännet som ger möjlighet för mikrojustering vilket inte mitt ger. Om man vill ha avläsbarhet ur exakt alla vinklar är Sinn UX ett bättre val. Dock får man här en vad jag tycker härlig effekt när klockan tiltas på grund av den svaga domningen och det tjocka glaset. Kanske inte uppskattas av alla men jag tycker det är fint. Det jag gillar mindre är att glaset är antireflexbehandlat på båda sidor. I vissa vinklar kan jag se att den yttre coatingen börjar ta stryk men detta är något som får hanteras vid nästa service som ju så klart bara Sinn kan göra med just denna modell. Totalt sett måste jag säga att jag gillar U2:an. Den har ersatt min Seiko Monster vid lite mer tuffa tag.
93814F27-F186-4009-B119-17CC81D3687E.jpeg

E646EF53-0745-4255-9916-86CE8E5F1006.jpeg

0A0CE415-7D5B-411A-9810-E91F1C29A8A8.jpeg

BE042537-33BC-4AB1-B778-F3CB3C37B9BD.jpeg

Jag har varit onewatchguy med min Sinn U2 under sommarens segling och utlandstripp. Efter seglingen har den hängt på främst på helger eller vid bad eller som idag vid båtupptagning. Ja vad skall man då säga om denna klocka. Jag har versionen med ETA 2836-2 -verk, ej tegimenterad förutom på dykarringen och jag har köpt den begagnad med silikonbandet och medföljande nato och orginalläder.

Det jag gillar med klockan är att den är oerhört robust och alltid otroligt lätt avläsbar. Visst finns spår av använding på klockan men boetten och dykarringen håller sig hyfsade trots flera års bordus användning. Andra plus är datumfunktionen och UTC-visaren. Datumfunktion då man har den längre tider och UTC som är praktiskt när man tar med den till andra länder även om den nu inte fungerar som en GMT-klocka rent funktionionellt.

Jag gillar också att klockan har en egen design och är sig själv även om man kan säga att alla dykare såklart har likhetstecken. Jag tycker att silikonbandet varit det bästa valet för min del. Nato och läderband funkar men ger inte samma balans som spännet ger på silikonstrapet då klockan bygger en del på höjden. Jag har inte testat H-länken till klockan. Var på väg att köpa men håller mig nog till silikonbandet då spännet på denna ser ut att vara lite mer välbyggt än på länken. Finns ju också nu också en ny version av spännet som ger möjlighet för mikrojustering vilket inte mitt ger. Om man vill ha avläsbarhet ur exakt alla vinklar är Sinn UX ett bättre val. Dock får man här en vad jag tycker härlig effekt när klockan tiltas på grund av den svaga domningen och det tjocka glaset. Kanske inte uppskattas av alla men jag tycker det är fint. Det jag gillar mindre är att glaset är antireflexbehandlat på båda sidor. I vissa vinklar kan jag se att den yttre coatingen börjar ta stryk men detta är något som får hanteras vid nästa service som ju så klart bara Sinn kan göra med just denna modell. Totalt sett måste jag säga att jag gillar U2:an. Den har ersatt min Seiko Monster vid lite mer tuffa tag.

Mycket fin liten recension!

Tack för fin recension👌

Du kan polera bort yttre AR om du inte vill/orkar invänta service.

Utnyttjat min medborgerliga rättighet idag. Lätt att ta för självklart men det är det inte. Räcker att blicka mot öst för att inse det. Så glöm inte detta mina vänner.

149E0448-3C83-44CD-B70D-C35CE887686E.jpeg
Alltid.
Men jag är lite mer traditionell;
På söndag är det finskjortan på, sen gå och hälsa på alla som står utanför skolan innan det är dags att gå bakom gröna skynket.

Kan konstatera att jag fortfarande gillar min EZM-3 skarpt! Efter 2,5 år har vi upplevt en hel del tillsammans och mer ska det bli. Känns som att det är en utomordentligt bra GADA-klocka, undantaget möjligtvis för frackbröllop och andra tillfällen med riktigt formell klädsel. Skulle dock vilja ha bezeln från EZM-3f, dvs count down. Verkar dock som att Sinn inte är så pigga på att korsbefrukta mellan sina modeller så det lär väl bli svårt att fixa. Men men… sjukt nöjd ändå! Trevlig kväll!

Bilagor

• 52E90ADA-7B79-4E02-97E0-AF3702A9B929.jpeg
    52E90ADA-7B79-4E02-97E0-AF3702A9B929.jpeg
    563.2 KB · Visningar: 11

Till min 936?? :) Hiss eller diss??
Ser ut som den kombinerar de två mest osköna konstruktionerna som existerar: Stora ytor som inte är formbara samt elastisk del som nyper av all behåring den kommer åt.

Tillbaka
Topp