• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ja de där blir en svår nöt för mig och välja. Jag kan störa mig ganska lätt på sådana småsaker. Risk finns att jag kommer putsa ihjäl mig 🤣
Är det så pass mycket skillnad i utseende, om man frångår att den blir lite tjockare med safir? Tänker mer på glas. Hur man upplever klockan när man ser på visarna. Pushers och vridring va inget som jag såg som negativt när jag ser på bilder iaf.
Repor syns sällan eller aldrig när man ser på klockan. De framkommer normalt bara vid fotografering skulle jag säga.
Skeuvade pushers kan vara snyggt och jag tror att de flesta aldrig använder kronograffunktionen och då spelar det ingen roll. Jag som använder kronografen regelbundet skulle bli knäpp av att behöva skruva upp dem vid användning.
Men allt är nog en smaksak. Hesalit ge äldre och (enligt mig) lite tooligare intryck, safir ser mer modern och stiligare ut.
Svårt att bli missnöjd, har förstått att många som inte är aktiva i denna tråd har 103or i sina lådor som ändå sitter säkert. Andrahandsvärdet är nog också rätt ok för att vara ett litet märke.

Ja de där blir en svår nöt för mig och välja. Jag kan störa mig ganska lätt på sådana småsaker. Risk finns att jag kommer putsa ihjäl mig 🤣
Är det så pass mycket skillnad i utseende, om man frångår att den blir lite tjockare med safir? Tänker mer på glas. Hur man upplever klockan när man ser på visarna. Pushers och vridring va inget som jag såg som negativt när jag ser på bilder iaf.
Det är ju inte bara glaset som är skillnaden mellan 103 St och 103 St sa, vridningen är också olika och klockorna upplevs väldigt olika tycker jag. Jag har haft båda och har kvar St sa (som jag skulle ha valt alla dagar i veckan, blev tokig av hur snabbt plastglaset på St repades och gillade inte vridningen på St heller - smaken är som baken som tur är).

Om du gillar utseendet på St mer än St Sa så går St att beställa med safirglas för att göra det hela ännu mer förvirrande.

Det är ju inte bara glaset som är skillnaden mellan 103 St och 103 St sa, vridningen är också olika och klockorna upplevs väldigt olika tycker jag. Jag har haft båda och har kvar St sa (som jag skulle ha valt alla dagar i veckan, blev tokig av hur snabbt plastglaset på St repades och gillade inte vridningen på St heller - smaken är som baken som tur är).

Om du gillar utseendet på St mer än St Sa så går St att beställa med safirglas för att göra det hela ännu mer förvirrande.
Hahaha, skapligt förvirrande. Finns väl bara ett sätt att veta och det är att se dem båda irl. Men ser man på Erikssons ur hemsida är det 27-30v leveranstid på dem båda. Brukar de ha showcasemodeller eller är det bara vänta o prova när de får in i lager?

Senast ändrad:
Hahaha, skapligt förvirrande. Finns väl bara ett sätt att veta och det är att se dem båda irl. Men ser man på Erikssons ur hemsida är det 27-30v leveranstid på dem båda. Brukar de ha showcasemodeller eller är det bara vänta o prova när de får in i lager?
Hör av dig till dom så tar dom hem modellerna du vill prova utan köpkrav, men det kan ju ta lite tid - men vill du prova i närtid så boka in dig för Sinneventet den 25/10 och be dom säkerställa att Sinn har med dom modellerna du vill prova…

Flyga utan flieger, hur tänkte jag där?
Nåja, det är åtminstone ögongodis

16635688859596775657284097022724.jpg

Tillbaka
Topp