Repor syns sällan eller aldrig när man ser på klockan. De framkommer normalt bara vid fotografering skulle jag säga.Ja de där blir en svår nöt för mig och välja. Jag kan störa mig ganska lätt på sådana småsaker. Risk finns att jag kommer putsa ihjäl mig
Är det så pass mycket skillnad i utseende, om man frångår att den blir lite tjockare med safir? Tänker mer på glas. Hur man upplever klockan när man ser på visarna. Pushers och vridring va inget som jag såg som negativt när jag ser på bilder iaf.
Skeuvade pushers kan vara snyggt och jag tror att de flesta aldrig använder kronograffunktionen och då spelar det ingen roll. Jag som använder kronografen regelbundet skulle bli knäpp av att behöva skruva upp dem vid användning.
Men allt är nog en smaksak. Hesalit ge äldre och (enligt mig) lite tooligare intryck, safir ser mer modern och stiligare ut.
Svårt att bli missnöjd, har förstått att många som inte är aktiva i denna tråd har 103or i sina lådor som ändå sitter säkert. Andrahandsvärdet är nog också rätt ok för att vara ett litet märke.