Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Innovation, pris och varumärke. Jag gillar att klockan är tysk. De jobbar hårt med innovation. Sinn har en intressant historia med Helmut Sinns tveksamma förflutna i spetsen. Jag gillar dessutom länkarna väldigt mycket. Har ägt U2 och EZM3 och vill äga båda igen. Kanske blir det en EZM13 nästa gång. Sinns vintagekronografer och vintagedykare från Helmut-tiden är väldigt snygga, men tyvärr rätt ovanliga.Valde Sinn 556i för att den var:
- Europeiskt men inte schweiziskt som alla andra.
- Snygg.
- Stabil men ändå rätt billig.
Nu är jag mer åt det japanska hållet.
En eloge för att svara på ett inlägg från 2015! Jag har inte orkat läsa allt i tråden, och jag tycker att jag är rätt intresserad av Sinn. Sen kan jag inte låta bli även om jag inte borde hugga på en billig invit. H. Sinns tveksamma förflutna?? Vilken del tänkte du på?? En varning nu, se till att du VERKLIGEN vill gå in en diskussion före du startar den.Innovation, pris och varumärke. Jag gillar att klockan är tysk. De jobbar hårt med innovation. Sinn har en intressant historia med Helmut Sinns tveksamma förflutna i spetsen. Jag gillar dessutom länkarna väldigt mycket. Har ägt U2 och EZM3 och vill äga båda igen. Kanske blir det en EZM13 nästa gång. Sinns vintagekronografer och vintagedykare från Helmut-tiden är väldigt snygga, men tyvärr rätt ovanliga.
Var inte orolig för @Jamterik.Innovation, pris och varumärke. Jag gillar att klockan är tysk. De jobbar hårt med innovation. Sinn har en intressant historia med Helmut Sinns tveksamma förflutna i spetsen. Jag gillar dessutom länkarna väldigt mycket. Har ägt U2 och EZM3 och vill äga båda igen. Kanske blir det en EZM13 nästa gång. Sinns vintagekronografer och vintagedykare från Helmut-tiden är väldigt snygga, men tyvärr rätt ovanliga.
Ja, @Jamterik är den där grinige vaktmästaren som alla i byggnaden är lite rädda för men som ändå är omtyckt på något märkligt sätt.
Du har ju lyckat riktigt bra med den samlingenVar ju egentligen menat att man bara skulle skaffa ”en bra klocka” och sen gå vidare med livet.
Samma här. Jag hade varit OWG med en Railmaster sedan 2006, började så smått fundera på att byta till något annat under pandemin, hittade KS, förälskade mig i 556, sedan käpprätt ner i klockträsket.Var ju egentligen menat att man bara skulle skaffa ”en bra klocka” och sen gå vidare med livet.
Sista platsen fyller du med en UXVar ju egentligen menat att man bara skulle skaffa ”en bra klocka” och sen gå vidare med livet.
Du tror inte den gode @Skägglurk fastnat för kronografer? Tycker mig skönja ett mönsterSista platsen fyller du med en UX
Sen kan du börja på nästa platta
Är 356an på Sinn-läder?Var ju egentligen menat att man bara skulle skaffa ”en bra klocka” och sen gå vidare med livet.
Just därförDu tror inte den gode @Skägglurk fastnat för kronografer? Tycker mig skönja ett mönster
Han ska ju ha en U1000Du tror inte den gode @Skägglurk fastnat för kronografer? Tycker mig skönja ett mönster
Japp, där har vi det. Case closedHan ska ju ha en U1000
Den dagen den sorgen, just nu delar tyskarna låda med japanerna (försöker ignorera eventuella historiska kopplingar på den).Sista platsen fyller du med en UX
Sen kan du börja på nästa platta
Nästan! Enda regeln är: om kronan sitter klockan 3 så måste den sitta högt. Stör mig tyvärr när kronan trycker mot handen.Du tror inte den gode @Skägglurk fastnat för kronografer? Tycker mig skönja ett mönster
Japp (är en 358, men potatis potäter).Är 356an på Sinn-läder?
Säger ju det, U1000 Mother Earth Edition! Som Greta Tunberg med en KSP90, fast på handleden. Oslagbart!Japp, där har vi det. Case closed
Värsta är att ingen annan kommer tycka den är cool.Säger ju det, U1000 Mother Earth Edition! Som Greta Tunberg med en KSP90, fast på handleden. Oslagbart!
Läskiga är att man har skojjat om denna version så länge att man börjar tycka den egentligen är rätt cool.
Ja, det är ju precis så det är…Säger ju det, U1000 Mother Earth Edition! Som Greta Tunberg med en KSP90, fast på handleden. Oslagbart!
Läskiga är att man har skojjat om denna version så länge att man börjar tycka den egentligen är rätt cool.
Kan inte påminna att jag har sett någon som säljer just lådor.Finns det ngn på forumet man kan stötta, som säljer klocklådor? Behöver en för sex klockor. Gärna i trä.
Meeen sötchock! Grattis!Nu är det paus i klockintresset
Tack.. det är en 10 veckors Bostonterrier. Hämtad i Skåne i helgenMeeen sötchock! Grattis!
Boston var ett alternativ för oss. Mycket hund i liten förpackning!Tack.. det är en 10 veckors Bostonterrier. Hämtad i Skåne i helgen
Köpt alligatorband till den ännu?Nu är det paus i klockintresset