• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Hårda bud i Mellerud hela veckan lång men nu blir det fredagsmysflygare!
42D904EF-634D-4206-8100-0C86C68452DC.jpeg

Hej

Är så sjukt sugen på en Sinn 556i meeen har hört att deras servicetider är sjukt långa. Är det fortfarande så eller har de fått ordning på det? Nån som har färsk erfarenhet?

Jag blir ju lite skeptisk om servicen är kass. Hörde oxå att det är nån gas i klockan som gör att den lokala klocksmeden inte kan serva den…🤔

//Johan

Hej

Är så sjukt sugen på en Sinn 556i meeen har hört att deras servicetider är sjukt långa. Är det fortfarande så eller har de fått ordning på det? Nån som har färsk erfarenhet?

Jag blir ju lite skeptisk om servicen är kass. Hörde oxå att det är nån gas i klockan som gör att den lokala klocksmeden inte kan serva den…🤔

//Johan
Servicen är inte kass, lite långsam bara 😊

Ingen gas i den så om den krånglar lämnar du in den till en lokal uris.

Hej

//Johan
Servicen är bra, tiden är lång men priset är bra riktigt bra. Köp.

Tiden är lång så som..? Jag har hört 8mån 😳
Tokfärsk erfarenhet säger att den är minst 8v, men priset är riktigt bra. Alltså rent löjligt bra.
Köper du inte något som behöver service idag så kommer förhoppningsvis det vara löst till klockan måste in.
Skulle säga att det rent av är en fördel att köpa en begagnad och beprövad Sinn här på forumet som man vet funkar bra i dagsläget.

556 hade jag nog inte skickat till Tyskland utan lämnat till lokal uris. Såvida det inte är garantiärende såklart.

Garantiärende går väl också snabbare än service vill jag minnas

Har haft RS sailstrap och klockan på dygnet runt sen i söndags och jag är mycket nöjd. Bra format och med läderinsida. Funkar med gym och dusch bra. Tar tillbaka tidigare tveksamma utlåtanden. Ett bra läder är svårslaget men vill man ha ett tåligt band men inte vill gå på stål eller gummi är detta ett bra alternativ.
20221006_194349.jpg
Hallå! Smyger mest runt i kulisserna här och drömmer om en Sinn. Men såg denna post från dig Capac: är det inte gummi på insidan? Det är det på mitt Sail Strap från RS och en av anledningarna till att jag köpte det (känslig hud så skinn/läder är ett no no). Eller har jag lyckats lura mig själv helt? :D

Hallå! Smyger mest runt i kulisserna här och drömmer om en Sinn. Men såg denna post från dig Capac: är det inte gummi på insidan? Det är det på mitt Sail Strap från RS och en av anledningarna till att jag köpte det (känslig hud så skinn/läder är ett no no). Eller har jag lyckats lura mig själv helt? :D
Du har ju rätt!! Ursäkta att jag farit med osanning, Inte undra på att det är så bra mot väta. Men det är en behaglig läderlik känsla. Tack för rättelsen. "lining av naturlig caoutchouc".
20221007_204541.jpg

Det där med vattenresistens överlag tycker jag är svårbegripligt. Men bifogad länk ger en tydlig bild över hur man kan tänka med klockor. Översatt till band så kan man mao inte gå i regn, än mindre duscha med ett läderband som inte klarar 100 m.
100 meter innebär i sin tur att lädret klarar lätt snorkling… Man borde fasen ha en tabell för det här 😂
Thread 'Vatten-täthet/resistens på klockor i allmänhet och dykklockor i synnerhet'
https://klocksnack.se/threads/vatten-täthet-resistens-på-klockor-i-allmänhet-och-dykklockor-i-synnerhet.19211/

Tillbaka
Topp