• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Uppdatering:

Idag har det gått 8v sedan klockan kom fram till Sinn.
Tänkte skriva att jag börjat bli lite irriterad över att inte ens "detta kommer göras inom några veckor"-mailet kommit, men irritationen byttes till glädje igår när ett kollinummer istället dök upp.
20221013_170614.jpg

Ny tavla, visare och glaspackning.
8v känns lite väl länge när det är de som tabbat sig, men vafasen, är den bara tät nu så ska jag inte gnälla mer uti detta.

Uppdatering:

Tänkte skriva att jag börjat bli lite irriterad över att inte ens "detta kommer göras inom några veckor"-mailet kommit, men irritationen byttes till glädje igår när ett kollinummer istället dök upp.
20221013_170614.jpg

8v känns lite väl länge när det är de som tabbat sig, men vafasen, är den bara tät nu så ska jag inte gnälla mer uti detta.
Skönt att det är "över" tillslut och klockan sitter på handleden igen😊. Läcker den där👌
Framkom det vad det var för problem med klockan?

Skönt att det är "över" tillslut och klockan sitter på handleden igen😊. Läcker den där👌
Framkom det vad det var för problem med klockan?
Ja verkligen!

Nä det var väldigt sparsmakat med info.
Stod inget om service eller byta av urverk, men med tanke på att den inte gick när den skickades så måste ju nått gjorts tycker jag.

Gissar att felet var glaspackningen då den byttes och att det var just glasbyte den var inne först för.

Upplever du att kronan gräver in i handen? Min Ezm7 har ju samma boett som din 857utc och sätter jag den åt fel håll så känns det inget vidare, men du kanske inte har några problem med det? Tror annars den hade blivit grym som destro! 😃
IMG_20221013_204612.jpg
IMG_20221013_204551.jpg
Inte tänkt på det.
Den gräver inte in så det stör mig åtminstone, men tror det kanske beror på att jag är härdad.
Jag sålde min SKX pga att den kronan grävde sig in, och den sitter ju kl4🤷

Den blev tooligare. Hur känns den på armen då?
Jag gillar verkligen band som inte smalnar av så detta är grymt. Lätt att få till passformen också då hålen sitter ganska tätt.

Ska testa under dagen imorgon. 836an är bara 10,6 mm hög så jag gillar (hittills iaf) den bäst på mitt 3 mm tunna band. Då blir den en nätt lite rackare på handleden

Inte tänkt på det.
Den gräver inte in så det stör mig åtminstone, men tror det kanske beror på att jag är härdad.
Jag sålde min SKX pga att den kronan grävde sig in, och den sitter ju kl4🤷
Okej va skönt för dig att det inte stör👍. Själv är jag nog lite extra känslig, har sålt klockor pga det.
Äh va fan njut nu av din grymma Sinn å lyssna inte på mig😃

Uppdatering:

20221013_170614.jpg

Blir det ett nytt test ner i ett glas?

Jag gillar verkligen band som inte smalnar av så detta är grymt. Lätt att få till passformen också då hålen sitter ganska tätt.

Ska testa under dagen imorgon. 836an är bara 10,6 mm hög så jag gillar (hittills iaf) den bäst på mitt 3 mm tunna band. Då blir den en nätt lite rackare på handleden
Jag gillar ju Isofrane men helt ärligt passar nog 836 bättre på läderband.
Du får prova Isofrane/UX.
Bästa kombon.

Tillbaka
Topp