• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jaktdax, första gången på länge. Lite nervös! 😀
16658084216616016801684642707631.jpg

För att ställa en fråga i samma spår, vilka ska på @ERIKSON URHANDEL oktoberfest den 25:e? Går ju alltid att be Sinn ta med modeller man vill prova som normalt inte finns hos Erikssons, jag har önskat 1800 S GG DAMASZENER - har gillat den sen dem kom, men det känns som en klocka man måste prova innan man sätter den på den riktiga önskelistan…Vilka modeller vill ni prova som normalt inte finns på hyllan?
Just 1800 är slut för tillfället, försökte få med den i kollektionen.
Men återkom med önskemål.

Tycker det ser helt okej ut. Säkert väldigt bekvämt!

Hade nog varit bättre på en 104 RS, motsvarande band med vit ”söm” hade nog passat bättre.
Originalbandet jag har till 104 är samma fast brun med svart söm. Samma sköna passform men funkar bättre.
Nä, detta får fortsätta vara på 103. Synd att 836 är 22 mm annars hade det varit självskrivet dit

Jag och UX har blängt på Bullit Train.

Efter ett par veckornas armen får jag ge den helt godkänt. Sitter bra, sticker inte upp för mkt. Tydlig (förmodligen världens tydligaste urtavla). Lume är helkass, verkligen. Flyger 100% under radarn i förorten - allt som blänker drar till sig intresse från personer du inte vill skall ha ngt intresse av dig…

Ger en del goa kommentarer bland vänner/kollegor (är det en smartwatch? (troligen för att betraktningsvinkeln är +160 grader))
  • Va har de fyllt den med olja?
  • Vaddå ”Göteborgssäker” - ja den tål 5000m…

Så, himla kul klocka. Snygg, den är enkel, länken är brutal (beställt extra länkbitar då jag är snäppet för fet för mitt ur).

Frågor på det?

070E17A8-E9DE-47D1-8F6C-3AF774C73D0A.jpeg

Efter ett par veckornas armen får jag ge den helt godkänt. Sitter bra, sticker inte upp för mkt. Tydlig (förmodligen världens tydligaste urtavla). Lume är helkass, verkligen. Flyger 100% under radarn i förorten - allt som blänker drar till sig intresse från personer du inte vill skall ha ngt intresse av dig…

Ger en del goa kommentarer bland vänner/kollegor (är det en smartwatch? (troligen för att betraktningsvinkeln är +160 grader))

Så, himla kul klocka. Snygg, den är enkel, länken är brutal (beställt extra länkbitar då jag är snäppet för fet för mitt ur).

Frågor på det?

Inga frågor. Kan bara säga grattis till ovanligt prisvärt köp! När du vill skryta kan du säga att klockan tål12000m, men urverket stannar någonstans efter 5000m men går igång igen🤫.

Frågor på det?

Ang lumen. Klockan har iofs några är på nacken och lumen blir väl sämre med tiden om jag förstått det rätt. Men även på min ett år gamla UX är lumen svag. Den är framtagen med GSG9 och används av dem i fält. Så om det varit viktigt med stark lume hade klockan haft det. Men hade varit roligt att kunna läsa hur resonemanget och avvägningen gått till

Ang lumen. Klockan har iofs några är på nacken och lumen blir väl sämre med tiden om jag förstått det rätt. Men även på min ett år gamla UX är lumen svag. Den är framtagen med GSG9 och används av dem i fält. Så om det varit viktigt med stark lume hade klockan haft det. Men hade varit roligt att kunna läsa hur resonemanget och avvägningen gått till
Tror inte en elitsoldat i mörkret vill ha en skarpt lysande klocka.

Frågan är om oljan har en viss inverkan? Någon med koll på oljors egenskaper och hur de eventuellt påverkar hur ljus bryts får gärna informera pöbeln. 🙂

Eller ja, den påverkar uppenbarligen hur ljuset bryts då det är själva syftet med den oljefyllda boetten men frågan är hur/om det påverkar lyspastan i sig eller om man skulle få samma resultat även i en tömd boett? @yonsson kanske vet? 🤠
Jag killgissar att det inte har någon större inverkan då Sinn är allmänt kända för att ha relativt svag lume och det är även min upplevelse av den U50 jag haft.

Frågan är om oljan har en viss inverkan? Någon med koll på oljors egenskaper och hur de eventuellt påverkar hur ljus bryts får gärna informera pöbeln. 🙂

Eller ja, den påverkar uppenbarligen hur ljuset bryts då det är själva syftet med den oljefyllda boetten men frågan är hur/om det påverkar lyspastan i sig eller om man skulle få samma resultat även i en tömd boett? @yonsson kanske vet? 🤠
Jag killgissar att det inte har någon större inverkan då Sinn är allmänt kända för att ha relativt svag lume och det är även min upplevelse av den U50 jag haft.
Olja är ju ett tätare material än luft så det lär påverka men marginellt. De hade en olja som missfärgade lumen de tidiga åren men den är nu utbytt. Å andra sidan har jag testat ett gäng Sinn och ingen av dem hade bra lume, oavsett olja eller ej. :)

Olja är ju ett tätare material än luft så det lär påverka men marginellt. De hade en olja som missfärgade lumen de tidiga åren men den är nu utbytt. Å andra sidan har jag testat ett gäng Sinn och ingen av dem hade bra lume, oavsett olja eller ej. :)
Jag tycker inte heller min Sinn 103 St har så stark lume. De applicerar väl inte lika tjockt som Seiko?

Gillar dock min Sinns lume.

Tillbaka
Topp