• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Får lufta denna lite

441BA9C3-ED59-4ED3-9F58-197191445FD6.jpeg

Kan hålla med om att det är en re-issue av 4ATM. Men billig? Tycker det är en rätt bra kopia.
Sinn 4ATM var en jaeger 4ATM med manuellt verk och av helt annan kvallite. Dessa modelelr är för övrigt efterapningar av 6263 Paul Newman modellen.
Vist är det kul att sin gör en ny variant men men, det börjar bli för många varaianter. Börjar tappa intressset för Sinn.

Nja... en billig efterapning av SINN 4ATM. Det har gått inflation i Sinns specialutgåvor.

Kan hålla med om att det är en re-issue av 4ATM. Men billig? Tycker det är en rätt bra kopia.

Är väl ibland grejen med dessa limiterade att det kan vara en hyllning till någon gammal succé. Sen kan man väl tycka att det är lite väl mycket Tysk och Japan limiterat. 2450€ kanske är billigt för denna vad vet jag men en hel del pengar är det.

Sinn 4ATM var en jaeger 4ATM med manuellt verk och av helt annan kvallite. Dessa modelelr är för övrigt efterapningar av 6263 Paul Newman modellen.
Vist är det kul att sin gör en ny variant men men, det börjar bli för många varaianter. Börjar tappa intressset för Sinn.
Du är bara bitter och gammal 😘

Jag skrev i tråden för ett tag sen att jag höll på att ta bort krackelerad yttre coating på min Sinn U2 som typ fick evigheter att få till med autosol. Fick tips om att använda putsmaskiner från Dremel etc men tog till slut fram ett 120 slippapper jag hade liggande och javisst yttre coatingen på glaset är nu helt borta och jag ser inga repor på safirglaset - brutalt men bra - precis som Sinn! Gott att ha helt klart glas igen 😀 Här U2 ihop med lördagsnegronin
16C192BA-94FF-47C5-87B3-639C604FC2DB.jpeg

Jag skrev i tråden för ett tag sen att jag höll på att ta bort krackelerad yttre coating på min Sinn U2 som typ fick evigheter att få till med autosol. Fick tips om att använda putsmaskiner från Dremel etc men tog till slut fram ett 120 slippapper jag hade liggande och javisst yttre coatingen på glaset är nu helt borta och jag ser inga repor på safirglaset - brutalt men bra - precis som Sinn! Gott att ha helt klart glas igen 😀 Här U2 ihop med lördagsnegronin
120 papper??

Wow 120 papper,? Vågat isåfall. Känns som att tillochmed Stevie Wonder hade sett repor. :)

Tillbaka
Topp