• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Kan fråga på tisdag ;-)
Haha gör det!
Tvek om du får ngt bra svar :)
Kan man välja att bara få AR på insidan?
Dekla ger dig valmöjligheten, tycker jag är bra.
4402DC06-1D30-4A39-BD64-1F5363E6FCCF.jpeg

Sinn 4ATM var en jaeger 4ATM med manuellt verk och av helt annan kvallite. Dessa modelelr är för övrigt efterapningar av 6263 Paul Newman modellen.
Vist är det kul att sin gör en ny variant men men, det börjar bli för många varaianter. Börjar tappa intressset för Sinn.
Det är väl skit samma om de byter färg på en visare och kallar det ”specialutgåva”. Köp det om du vill, eller skit i det.
Din dinka blir varken bättre eller sämre av att Sinn inte klarar sätta en intern verksnivå på vad de vill kalla zonder/special.

Gemene man har i vanlig ordning ingen aning och de människor jag pratar klockor med. 5% har ens hört talas om Sinn. Ännu färre vet vad de gör för klockor eller känner till nån/några modeller.

Sinn gör bra skit, men de är inte kända alls.
Alla vet att Rolex och ”det där märket som han i Beatles har”. Sedan är det Seiko…

Tipsade brorsan efter att hans Swishs Military nånting lade av (4 år) och hela kronpinnen (Crown Stem) var sönderrostad på nivån bortfrätt ur skiten. Men han vägrar ge mer än 5 lök för en klocka - ja då kan du räkna med byta ofta sa jag.

Så resonerar ”vanligt folk”, vi är de rubbade som lägger ut onödiga pengar på saker de inte ens kan stava namnet på.

Mitt intresse för Sinn ökar, men även för andra märken. Låt det vara en kul hobby och inse att ibland är de bara ute efter att tjäna pengar.
De byter färg på en visare och vi rubbade går på det varje gång- med ngt undantag.

Senast ändrad:
Den är snygg men habegäret hade varit större om de hade tagit tavlan från vita 356an (med svarta subdials).

Fast det är helt klart en superbra remake på vintagemodellen de ämnade återskapa.
Jag gillar visarna - lite retrolook som tilltalar mig.
Eftersom jag är gammal och har dålig syn så är jag dock osäker på panda/rev panda.
Har ju en rev panda av annat märke, gillar den men vita visare på vita tavlor är inte min grej.
Lite samma sak med "vanlig" panda.
Nä då är tavlorna på UX, 756 mycket mer lättlästa 😊

Jag gillar visarna - lite retrolook som tilltalar mig.
Eftersom jag är gammal och har dålig syn så är jag dock osäker på panda/rev panda.
Har ju en rev panda av annat märke, gillar den men vita visare på vita tavlor är inte min grej.
Lite samma sak med "vanlig" panda.
Nä då är tavlorna på UX, 756 mycket mer lättlästa 😊
Helt galet vad lättläst 756 är för att vara kronograf. Tänker på det nästa varje gång den åker på (nu när man fått lite att jämföra med).

Sen har vi Ezm13 men den fuskar ju lite med 60 min istället för 30.

Tillbaka
Topp