• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dienstag heute
image.jpg
104an är nog min favorit. Ett bra enkelt ur helt enkelt.

Så vad hat jag gjort i sommar:

Som så många andra blev det iaf ett biobesök.
IMG_4283.jpg

Ca 42 mil totalt på cykeln detta år.
IMG_4515.jpg IMG_4360.JPG

Slappats i trädgården.
IMG_4393.jpg

Låtsas-flugit. (Tyvärr hade vi inte tillräckligt med "balls" för att gå runt bärandes på en öppen fallskärm och fråga folk om de såg var planet hade slagit ner). ;)
IMG_4740.jpg

Hoppas att er sommar var lika givande som min egen. :)

Efter över 1 år med en Breitling Aviastar som den dagliga kontorsklockan kändes det som om det behövdes omväxling. Letade efter en mer "clean" klocka.
Hittade Sinn och Erikssons Urhandel mer av en slump. Min första Sinn, en 105 var ett faktum.
IMG_0667[1].JPG
Nu har den fått en vecka på handleden. Mycket nöjd.

Och som en liten fin detalj; Datumet är horisontalt. Gillar det bättre än när det är snett.

Nu fattar jag vad du menar. Jag brukar ha öga för detaljer men det tog ett tag 😀 det är sant det är mycket bättre reder upp lite av att det är en tokig placering 😀
Riktigt bra klocka 👍. Men för att vara tvärs emot gällande datumet så säger jag att man försöker rätta till ett fel med ett annat. Men erkänner att jag är i minoritet att tycka det just nu :).

Riktigt bra klocka 👍. Men för att vara tvärs emot gällande datumet så säger jag att man försöker rätta till ett fel med ett annat. Men erkänner att jag är i minoritet att tycka det just nu :).
Helt ärligt så kunde man skippa datum. Den hade bara varit ännu mer minimalistisk då. Yngsta sonen som e åtta säger att jag har en väggklocka på armen. Det e bra betyg 😂

Hej!
Tänkte beställa min första Sinn (836) men såg att det var 25 veckors väntetid här i Sverige och på officiella hemsidan.
Någon som har beställt från AD utomlands?

Mvh Andreas

Hej!
Tänkte beställa min första Sinn (836) men såg att det var 25 veckors väntetid här i Sverige och på officiella hemsidan.
Någon som har beställt från AD utomlands?

Mvh Andreas
Jag har beställt från utländsk AD. Fungerade hur bra som helst. Dock inte säkert att modellen finns inne 🤷‍♂️ mitt tips är att söka på olika ADs på Sinns hemsida och maila dem en förfrågan. Det var så jag lyckades hitta min ezm13.1

Tillbaka
Topp