• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

vanman

Rolex
2-Faktor
Någon som kan jämföra Sinn originalstift till 20mm h-länk mot ett standard för 20mm? Jag är osäker på om jag har Sinnstiften på själv nu.
Hur är det med dina Guinandstift till länken @Dr. D ?
Jag kan kolla på söndag när jag är ”åter” i hemmet några dar, min H-länk ligger ju inpackad med orginalstiften och används ju typ aldrig… men annars borde väl @ERIKSON URHANDEL kunna bringa klarhet i det här typ direk ;-)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har fått upp ögonen lite för en Sinn 356 flieger. Min stora fråga är hur storleken upplevs? Har en 18cm handled och är rädd att jag kommer uppleva den för liten! Nån som har samma preferenser och kan dela med sig?

I slutet av posten :)

 

Andreas_Åkerlund

Cartier
2-Faktor
Har fått upp ögonen lite för en Sinn 356 flieger. Min stora fråga är hur storleken upplevs? Har en 18cm handled och är rädd att jag kommer uppleva den för liten! Nån som har samma preferenser och kan dela med sig?
Planerar själv att köpa en 356 och har 18,5cm handled. Min 556i med samma boettstorlek sitter
3E059C11-A8DA-42BF-87D0-29CB91FFB34F.jpeg
 

flugan

Cartier
Vill slå ett slag för Sinns hemsida. Informativ på alla sätt och man ser alla sidor på klockan.

Sa har även glasbaksida tror jag.

Om du beställer nytt, fundera på om du vill ha tysk eller engelsk dagskiva. Jag har engelsk på 103 och önskar den vore tysk. Lär byta på nästa service. En forummedlem, vi kan kalla honom @Jamterik sålde till och med sin bara för att köpa ny med tysk
Varför vill man ha den på Tyska?
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Angående det här med bandstift. Jag köpte min 900 ny och fick då olika stift på länken. Det ena hade rundad topp och det andra med ”vanlig”. Så inte ens Sinn verkar vara så noga
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
OT;
La en "KS beställning" på ny stift från @Royal Straps - så slänger jag alla andra jag fått oordning på. Skönt att börja om från början så här på nya året.


Köpte förresten ett nytt läder från Mattias;
Riktigt bekvämt!
FD079BA3-A08E-4BB8-8F79-6AD5551FF80D.jpeg
 

Kaffefredrik

Cartier
2-Faktor
Har fått upp ögonen lite för en Sinn 356 flieger. Min stora fråga är hur storleken upplevs? Har en 18cm handled och är rädd att jag kommer uppleva den för liten! Nån som har samma preferenser och kan dela med sig?

18,5 - 19 cm handled med 556 i B. Tycker det fungerar över förväntan, men det tog ett tag att vänja mig...
16728498825004320993408105389025.jpg

Sålde min förra 556 pga storleken, men ångrade mig rätt snabbt.
 
Topp