• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Inget postas sedan i torsdags?!
Har ni alla tvingats till nyårslöften om avhållsamhet?
1000008923.jpg
Flyttar sista ungen ut ur boet är väl en okej anledning 😅
Hinner med ett snabbt WS från det numera tomma rummet 🥹

0E3EDE91-2B77-4C26-9B60-0176A020324F.jpeg
 
Senast ändrad:

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Attans, feeel! 😀😀 3-4 år till minst som man får bidra till deras överlevnad. Men sen...
Haha.
Stod faktiskt i duschen på gymmet ogår och tänke på det där.
Precis som Yuppie (Young Professional) finns ju DINK (Dual Income No Kids) och jag insåg med skräck att man fan aldrig kommer tillbaka dit.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Fråga till gruppen - finns det någon chans att få rabatt på en 356:a hos Erikson eller är det listpriset som gäller?
Skulle säga att list är det som gäller för Sinn generellt. Har sett tidigare att några utländska ADs sålt med rabatt (vill minnas typ 5 procent eller så) men det tror jag är ovanligare nu när det är väntetid osv.

Så generellt nej. Inga rabatter på Sinn
 

Andreas_Åkerlund

Cartier
2-Faktor
Rabatt???? Den är har väldigt lågt pris som den är. Vad kan du få för samma pengar som har liknande kvalitet?
Det handlar inte om kvalitet men det är tämligen vanligt att man kan få några procent så länge vi inte pratar Rolex ( förmodligen fler märken). Har bara köpt hos AD en gång tidigare då jag köpte GS snowflake och där erbjöd säljaren rabatt utan att jag frågade.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Sinn har i princip hållet samma priser de senaste åren. Någon mycket liten justering. Och som skrevs ovan så är det inte högt prissatta från början.
Helt riktigt.

Har inte tänkt på det sättet. Vi får ju prishöjningar men det beror ju på svag krona.

Jag har ibland funderat på om Lothar förbereder bolaget för försäljning eller liknande vid vissa beslut. Men om det skulle vara så hade det varit sannolikt med lite stora prishöjningar a la Omega, Breitling mm för att maxa kortsiktiga vinster.

Så mao, bra där Lothar!
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Lite OT men,
Fler av oss vill ju se en mindre UX.
Bell&Ross, som fick hjälp av Helmut Sinn i början, gjorde en mindre oljefylld för 10-12 år sedan;

Ja, den är häftig. Har letat efter den till och från, men exemplaren är lite för dyra vad jag är beredd att ge. Då är ju en vintage EZM2 prisvärd i sammanhanget.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ja, den är häftig. Har letat efter den till och från, men exemplaren är lite för dyra vad jag är beredd att ge. Då är ju en vintage EZM2 prisvärd i sammanhanget.

Jag var och ryckte lite i den senaste som såldes på KS. Annonsen var på ca 18´ full set. Kul med tre olika val för band, men inte lika salt som en EZM2 i alla fall :)

103 passar utmärkt på gummi @Birkhellman
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Det flyger! Vad är det för märke på gummit?
Det är från watchwear :)
 

Andreas_Åkerlund

Cartier
2-Faktor
Det är från watchwear :)
Grymt! Visste inte att dom hade gummin som passade Sinn
 
Topp