• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

JoelD

Rolex
2-Faktor
Har inte sett @botvidsson på ett tag, men jag har ju å andra sidan haft paus också så kan bero på det. Han har tagit några av mina favoritbilder på Ezm3, men så är han ju ett proffs också :) Hittar bara en nu men det kanske skulle kunna vara ett alternativt upplägg för en GTG, en fototräff.

Men det ska bli roligt att se om idén flyger eller inte. Tänker att det inte behöver vara lika tekniskt avancerade bilder som ovan, men kanske att man försöker ta ungefär samma vinklar. Det behöver ju inte heller vara så att en referens bara kan postas en gång. Jag hade till exempel gärna sett referensbilder på 356 från @JoelD

Men här en är Ezm3 fotad av Botvidsson i alla fall.

IMG_4877.jpg

Min 356:a är ju inte representativ för modellen i stort dock.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Grå dag, men lunch med mamma och sedan ett besök på Tidlösa Ur kan förhoppningsvis liva upp dagen.

Ska bland annat lämna in 104 för helrenovering. Aldrig kul att lägga relativt mycket pengar på service, men oj vilken skön känsla det är efteråt att veta att ens gamla klocka har blivit ompysslad och mår så bra som den kan göra.

DFC04648-C63B-4A16-897B-68DFEEDDC927.jpeg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kan bara inbilla mig hur najst det ska vara att packa upp denna nyservad efter 6 veckor! För jag antar att det är klockan som ska på service. Sen är denna sååååååå fiiiiin! :)

Stämmer att det är klockan som ska få uppmärksamheten även om denna slitna lekamen också skulle må utmärkt av en 6 veckor lång spavistelse :)

Det blir fullservice samt byte tillbaka till originalboetten. Så nu kommer klockan krympa ett par millimeter på höjden och hamna på sin ursprungliga tjocklek. Det är en skada på en hals till en trycknapp och den andra halsen saknas helt, så Robert kommer ordna nya och i övrigt flytta över urverk, tryckknappar och krona.

thumbnail_P9220450.jpg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Stämmer att det är klockan som ska få uppmärksamheten även om denna slitna lekamen också skulle må utmärkt av en 6 veckor lång spavistelse :)

Det blir fullservice samt byte tillbaka till originalboetten. Så nu kommer klockan krympa ett par millimeter på höjden och hamna på sin ursprungliga tjocklek. Det är en skada på en hals till en trycknapp och den andra halsen saknas helt, så Robert kommer ordna nya och i övrigt flytta över urverk, tryckknappar och krona.

thumbnail_P9220450.jpg
Så du har alltså haft orginalboetten i lådorna och burit den på reservboetten?
Haha- världsklass!
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Här ett annat band.
756 är faktiskt "bara" 14mm men eftersom hålen sitter längst ner på hornen spelar det ingen större roll hur tjockt band du har.
Den blir visuellt hög.
Säkert också för att den inte har någon bezel.
D424D235-2958-40BB-A157-1AECA5504E3B.jpeg
0AABBED0-5441-4459-8F87-97D87BAEFCCC.jpeg

Men när du har den på länk så döljer ändbitarna höjden.
Arkivbild;
40A3FBFB-D8B7-4F92-9CE1-65CC8E195E8D.jpeg
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Här ett annat band.
756 är faktiskt "bara" 14mm men eftersom hålen sitter längst ner på hornen spelar det ingen större roll hur tjockt band du har.
Den blir visuellt hög.
Säkert också för att den inte har någon bezel.
D424D235-2958-40BB-A157-1AECA5504E3B.jpeg
0AABBED0-5441-4459-8F87-97D87BAEFCCC.jpeg

Men när du har den på länk så döljer ändbitarna höjden.
Arkivbild;
40A3FBFB-D8B7-4F92-9CE1-65CC8E195E8D.jpeg
Sant. Den ser brutalt hög ut med läder och den vinkeln. Jag hade gissat på mer än 17 mm.
 
Topp