• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

BerserkKW

Breitling
Hey everyone!

I'm new to this forum, thought I'd share some of my Sinn with you guys!

The U50 was the first Sinn I got, since then I've gone through many.. but so far the U50 has stayed with me..

I love it so much, I have 3 versions! U50-T, U50 Professional and U50 SBS!
 

Bilagor

  • PXL_20230117_095748752.jpg
    PXL_20230117_095748752.jpg
    472.3 KB · Visningar: 10
  • PXL_20230117_092024887.jpg
    PXL_20230117_092024887.jpg
    493.1 KB · Visningar: 12
  • PXL_20230117_062043729.jpg
    PXL_20230117_062043729.jpg
    407.3 KB · Visningar: 13
  • PXL_20221210_094407492.jpg
    PXL_20221210_094407492.jpg
    441.6 KB · Visningar: 11

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hey everyone!

I'm new to this forum, thought I'd share some of my Sinn with you guys!

The U50 was the first Sinn I got, since then I've gone through many.. but so far the U50 has stayed with me..

I love it so much, I have 3 versions! U50-T, U50 Professional and U50 SBS!

I'm halfway out the door so it'll be a short welcome to Klocksnack. That U50 is amazing so keep posting more pictures!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tji fick jag :)

Var inne på trevligt klocksnack hos @ERIKSON URHANDEL idag med en tanke om att anordna en passaround med den begagnade 857 som varit till salu i ca ett halvår.

Perfekt tänkte jag. En begagnad klocka till bra pris att skicka runt, kul! Men ödet ville annat då klockan såldes i förrgår!!

Så ingen passaround, men däremot fick jag med mig information att det är dags att kontrollera sparkontot samt se över tillgängliga sms-lån då det kommer nya modeller den 22:a februari. Kul och som jag skrivit tidigare hoppas jag på ett nytt lås samt något teknisk innovation eller vidareutveckling.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Tji fick jag :)

Var inne på trevligt klocksnack hos @ERIKSON URHANDEL idag med en tanke om att anordna en passaround med den begagnade 857 som varit till salu i ca ett halvår.

Perfekt tänkte jag. En begagnad klocka till bra pris att skicka runt, kul! Men ödet ville annat då klockan såldes i förrgår!!

Så ingen passaround, men däremot fick jag med mig information att det är dags att kontrollera sparkontot samt se över tillgängliga sms-lån då det kommer nya modeller den 22:a februari. Kul och som jag skrivit tidigare hoppas jag på ett nytt lås samt något teknisk innovation eller vidareutveckling.
Det var väl din klocka @R.Capac ?
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Tji fick jag :)

Var inne på trevligt klocksnack hos @ERIKSON URHANDEL idag med en tanke om att anordna en passaround med den begagnade 857 som varit till salu i ca ett halvår.

Perfekt tänkte jag. En begagnad klocka till bra pris att skicka runt, kul! Men ödet ville annat då klockan såldes i förrgår!!

Så ingen passaround, men däremot fick jag med mig information att det är dags att kontrollera sparkontot samt se över tillgängliga sms-lån då det kommer nya modeller den 22:a februari. Kul och som jag skrivit tidigare hoppas jag på ett nytt lås samt något teknisk innovation eller vidareutveckling.
Jag har medvetet inte köpt diverse rea-fynd för att avvakta 2023 års nyheter. Hoppas på något riktigt kul. Från arkiven eller modernt tooligt fullproppad med Sinn tech.
 
Senast ändrad:

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jag är avis. Vill också ha tyska bandstift i urmakarkvalite och byta ut alla jag har 🤔 . Den UX är förresten grym på svart Iso.
Köpte mina hos @Royal Straps - fick bra pris.
Tappa klocka är dyrare - särskilt när man som jag slarvat och rört ihop olika stl..
Svårt att mäta med skjutmått också.

Tack! Ja det är bästa kombon Sinn/Isofrane.
Haha jag höll faktiskt på att lägga ut den på köp och sälj i höstas - skönt att jag inte gjorde det!
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Hur känns bandet på UX?
Är det någon flex i det?
Bara en benämningsfundering. Flex tolkar jag det som om det är böjbart och det är bra för min del, gärna mjukt. Men stretch däremot tolkar jag hur mycket gummiband det är och där vill jag iaf ha noll men många tycker tvärt om. Horween / Shell cordovan är underbart.
 
Senast ändrad:

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Topp