• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Någon som upplevt att det blir fläckar på silikonbandet, som om det är en hinna som lossnar ä fläckvis.

7B447E5A-8053-4B07-8210-F2F636E8AC97.jpeg

Inte alls snyggt!
Nej, jag har inte sett något sådant och har haft ett svart nästan 15 år 🤔 Och ett antal andra också. Blir det bra igen när den "fjällat"?
 
D

Deemfo

Guest
Någon som upplevt att det blir fläckar på silikonbandet, som om det är en hinna som lossnar ä fläckvis.

7B447E5A-8053-4B07-8210-F2F636E8AC97.jpeg

Inte alls snyggt!
Skämt och sido..intressant att höra om någon har erfarenhet av det här. Har inte spillt något eller rispat med något vasst. Är det den beryktade blankheten som träder fram?
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Skämt och sido..intressant att höra om någon har erfarenhet av det här. Har inte spillt något eller rispat med något vasst. Är det den beryktade blankheten som träder fram?
Den beryktade blankheten, som inte verkar drabba alla, kom ungefär efter närmare ett år för mig och hade en fettig känsla och kom lite smygande fläckvis men inte så framträdande som för dig. Efter tio år var det grymt fettigt, mjukt och nästan elastiskt.
 

Prefab

Cartier
Har mest sett produktionsbilder på R500, men i den här recensionen tycker jag att man får ett helt annat, (bättre), intryck av klockan och av finishen.

EDIT: Önskar förresten att Sinn hade använt samma lösning för datumvisningen på Classic 12 som på R500.

Har mest sett produktionsbilder på R500, men i den här recensionen tycker jag att man får ett helt annat, (bättre), intryck av klockan och av finishen.

EDIT: Önskar förresten att Sinn hade använt samma lösning för datumvisningen på Classic 12 som på R500.


Skärmavbild 2023-01-10 kl. 22.02.20.png
En classic ska naturligtvis inte ha nåt datum överhuvudtaget! Om det absolut ska vara nödvändigt, så är lösningen på R500 som du skriver att föredra. Halvfem-lösningen som Sinn är så glada i är dessvärre en dealbreaker för mig. Alltid!
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Alltså jävla sinn! Tyckte att jag var tillräckligt hooked på klockor innan jag började med sinn, en speciell sinn som jag inte kan släppa , det är u50, den bara poppar in i min hjärna hela tiden.

Har noll användning för den , men fan måste ha den!😅😅
Nu ska vi inte bara skälla på Sinn! Andra klockmärken ska också ha en avhyvling. För min del är det Omega och deras Moonwatch, som i jämförelse med min 103 st sa är dyrare, har sämre specs och är mindre snygg. Men suget finns ändå....😛
 

Kaffefredrik

Cartier
2-Faktor
Alltså jävla sinn! Tyckte att jag var tillräckligt hooked på klockor innan jag började med sinn, en speciell sinn som jag inte kan släppa , det är u50, den bara poppar in i min hjärna hela tiden.

Har noll användning för den , men fan måste ha den!😅😅
Du kan köpa min, jag har inte heller någon användning för den (men använder den ändå 😀)
 
Topp