Fick hem ett Horweenläder idag och det är supersoft och starkt, ingen strech.I så fall känns det bra. Ingen stretch men flex
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fick hem ett Horweenläder idag och det är supersoft och starkt, ingen strech.I så fall känns det bra. Ingen stretch men flex
Kul. Varifrån beställde du?Fick hem ett Horweenläder idag och det är supersoft och starkt, ingen strech.
Bulang & Sons (enl. spännet iaf) 20mm mörkbrunt med mörkbrun twostitch. Från k&s. Till vintageklocka.Kul. Varifrån beställde du?
Mycket band på gång. Sinn-chronisimo också på g ju
buljong?Bulang & Sons 20mm mörkbrunt med mörkbrun twostitch. Från k&s.
medaljong?buljong?
Skoj. Du är kungen av bandBulang & Sons (enl. spännet iaf) 20mm mörkbrunt med mörkbrun twostitch. Från k&s. Till vintageklocka.
Mina bästa bund är 22mm tänkta för 857 som jag inte har kvar. Men ett par stycken 20mm till 856 finns ju. Om inte annat finns det säkert på Etsy.Skoj. Du är kungen av band
Men visst borde det vara dags för bund snart?
Anledningen att du inte ser det så ofta är nog att flygare oftare associeras med läder och länk än gummi. Dock inte något jag lägger någon värdering i då jag själv är laglös, men tror det kan vara en orsak. För det ser ju rått utVarför ser man så få 104 på den integrerade gummiremmen? Tror aldrig jag sett en wrist shot här på forumet. Jag tycker det är en härligt rå look.
Tror du har rätt i din analys! Och jag håller särskilt med om det sista.Anledningen att du inte ser det så ofta är nog att flygare oftare associeras med läder och länk än gummi. Dock inte något jag lägger någon värdering i då jag själv är laglös, men tror det kan vara en orsak. För det ser ju rått ut
Är det inte på än?Ett nytt läder har anlänt och jag passar på att hissa Sinn för bra respons och snabb leverans, något det var länge sedan någon skrev om i tråden. Bandstift följer med, inte så vanligt. @Dr. D Bandkeepern har en säkring (röd) som DiModells. Fler bilder så fort det pryder13.
Haha. Har 13 på länk och är så pillrigt att byta medans man kör bil. Nä skojja ba, skriver inte på forat heller när jag kör.Är det inte på än?
Gått nästan en kvart nu!
Lädret var snyggt!Haha. Har 13 på länk och är så pillrigt att byta medans man kör bil. Nä skojja ba, skriver inte på forat heller när jag kör.
Tack. Håller med att det är grovt (tjockbuffel) och jag har stora förväntningar på inkörningsperioden.Lädret var snyggt!
Gillar när det är grovt.
Snygg kombo!Sådär ja. Tur att 13 är en bruksklocka för att demontera länken är... inte jättekul. Men montera nytt läder är kul! Första intrycket är att lädret är stelt men det brukar lösa sig efter ett tags användning när det får formas, det är ju fortfarande kallt efter att ha fraktats i UPS frysbil .
Bästa läderbandet alla kategorier!Sådär ja. Tur att 13 är en bruksklocka för att demontera länken är... inte jättekul. Men montera nytt läder är kul! Första intrycket är att lädret är stelt men det brukar lösa sig efter ett tags användning när det får formas, det är ju fortfarande kallt efter att ha fraktats i UPS frysbil .
Har definitivt förutsättningarna att bli Sinns mest prisvärda band. Känns redan bra trots att det är lite stelt.Bästa läderbandet alla kategorier!
Lustigt sammansträffande. Idag kör jag 103 på ett ”homage” till ChronisimoSådär ja. Tur att 13 är en bruksklocka för att demontera länken är... inte jättekul. Men montera nytt läder är kul! Första intrycket är att lädret är stelt men det brukar lösa sig efter ett tags användning när det får formas, det är ju fortfarande kallt efter att ha fraktats i UPS frysbil .
To much info....Lädret var snyggt!
Gillar när det är grovt.
Chronissimo-torsdagLustigt sammansträffande. Idag kör jag 103 på ett ”homage” till Chronisimo
Helvete vad gärna jag vill. Vågar man köpa därifrån?[Erledigt] - SINN 903 ST B E Navigation Chronograph
Up for sale this beautifull timepiece from my personal collection. Case diameter 41mm, lug width 22 mm, case thickness 14mm. Dark blue dial and luminous hands with ivory coating. Waterproof and pressure resistant to 10 bar, winding crown screwable, anti-magnetic, Sellita automatic chronograph...uhrforum.de
Någon??
Helvete vad gärna jag vill. Vågar man köpa därifrån?
Nästan för bra? Servad 2020. 1899€[Erledigt] - SINN 903 ST B E Navigation Chronograph
Up for sale this beautifull timepiece from my personal collection. Case diameter 41mm, lug width 22 mm, case thickness 14mm. Dark blue dial and luminous hands with ivory coating. Waterproof and pressure resistant to 10 bar, winding crown screwable, anti-magnetic, Sellita automatic chronograph...uhrforum.de
Någon??
En long con.Uhrforum är generellt ok men lite varningsflagg gällande säljaren.