• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Aluminium-Sinn. Inser att jag antingen får köpa ny belysning alternativt avstå att posta annat är dag- och sommartid 😊

C7D9B9A0-9262-49EE-88F4-825BEA01B8BE.jpeg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ibland så ser man riktigt bra tagna bilder på våra kära Sinn. I det här fallet hittade jag bilderna överraskande från en eBay-annons.
Men det fick mig att fundera på om det skulle vara möjligt att infoga referensmaterial för olika modeller i Sinn-tråden.

Sökfunktionen lämnar ju lite övrigt att önska på KS, men jag tänker att om man håller det kort och precist så skulle det kanske vara möjligt? Det är ju ett utmärkt sätt att till exempel kunna hänvisa om någon ny i tråden, (eller veteran för den delen), är intresserad av en referens och frågar efter bilder.

Jag provar hur som helst i en post och så får vi se om det dels finns något intresse och om det fungerar att söka. Om det ska bli ett referensbibliotek att tala om hänger ju lite på att vi i tråden tar bilder på våra respektive modeller. Alternativt att alla skickar sina klockor till @Jamterik eller @Kaffefredrik för mer professionella bilder ☺️

Så första posten blir Sinn 356med bilder stulna från eBay.

Vi får se hur det blir helt enkelt :)
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Ibland så ser man riktigt bra tagna bilder på våra kära Sinn. I det här fallet hittade jag bilderna överraskande från en eBay-annons.
Men det fick mig att fundera på om det skulle vara möjligt att infoga referensmaterial för olika modeller i Sinn-tråden.

Sökfunktionen lämnar ju lite övrigt att önska på KS, men jag tänker att om man håller det kort och precist så skulle det kanske vara möjligt? Det är ju ett utmärkt sätt att till exempel kunna hänvisa om någon ny i tråden, (eller veteran för den delen), är intresserad av en referens och frågar efter bilder.

Jag provar hur som helst i en post och så får vi se om det dels finns något intresse och om det fungerar att söka. Om det ska bli ett referensbibliotek att tala om hänger ju lite på att vi i tråden tar bilder på våra respektive modeller. Alternativt att alla skickar sina klockor till @Jamterik eller @Kaffefredrik för mer professionella bilder ☺️

Så första posten blir Sinn 356med bilder stulna från eBay.

Vi får se hur det blir helt enkelt :)
Ja du, jag kör 80 20 regeln baklänges vad gäller fotokvalitet, men tyvärr, det är 20% max som blir acceptabla. Helt ärligt, 3% blir bra, resten är skit, men jag har kul iaf! 😍
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Ibland så ser man riktigt bra tagna bilder på våra kära Sinn. I det här fallet hittade jag bilderna överraskande från en eBay-annons.
Men det fick mig att fundera på om det skulle vara möjligt att infoga referensmaterial för olika modeller i Sinn-tråden.

Sökfunktionen lämnar ju lite övrigt att önska på KS, men jag tänker att om man håller det kort och precist så skulle det kanske vara möjligt? Det är ju ett utmärkt sätt att till exempel kunna hänvisa om någon ny i tråden, (eller veteran för den delen), är intresserad av en referens och frågar efter bilder.

Jag provar hur som helst i en post och så får vi se om det dels finns något intresse och om det fungerar att söka. Om det ska bli ett referensbibliotek att tala om hänger ju lite på att vi i tråden tar bilder på våra respektive modeller. Alternativt att alla skickar sina klockor till @Jamterik eller @Kaffefredrik för mer professionella bilder ☺️

Så första posten blir Sinn 356med bilder stulna från eBay.

Vi får se hur det blir helt enkelt :)
Älskar idén även om jag får prestationsångest av att fota referensobjekt😅

Vi får se hur det fortlöper. Hoppas vi kan få ihop något. Annars är ett alternativ en GTG med Fliegerchronograph som särskilt inbjuden. 🤔 Han tar alltid så bra och fina bilder. Dessutom mycket intressant att lyssna på.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Älskar idén även om jag får prestationsångest av att fota referensobjekt😅

Vi får se hur det fortlöper. Hoppas vi kan få ihop något. Annars är ett alternativ en GTG med Fliegerchronograph som särskilt inbjuden. 🤔 Han tar alltid så bra och fina bilder. Dessutom mycket intressant att lyssna på.

Har inte sett @botvidsson på ett tag, men jag har ju å andra sidan haft paus också så kan bero på det. Han har tagit några av mina favoritbilder på Ezm3, men så är han ju ett proffs också :) Hittar bara en nu men det kanske skulle kunna vara ett alternativt upplägg för en GTG, en fototräff.

Men det ska bli roligt att se om idén flyger eller inte. Tänker att det inte behöver vara lika tekniskt avancerade bilder som ovan, men kanske att man försöker ta ungefär samma vinklar. Det behöver ju inte heller vara så att en referens bara kan postas en gång. Jag hade till exempel gärna sett referensbilder på 356 från @JoelD

Men här en är Ezm3 fotad av Botvidsson i alla fall.

IMG_4877.jpg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Har inte sett @botvidsson på ett tag, men jag har ju å andra sidan haft paus också så kan bero på det. Han har tagit några av mina favoritbilder på Ezm3, men så är han ju ett proffs också :) Hittar bara en nu men det kanske skulle kunna vara ett alternativt upplägg för en GTG, en fototräff.

Men det ska bli roligt att se om idén flyger eller inte. Tänker att det inte behöver vara lika tekniskt avancerade bilder som ovan, men kanske att man försöker ta ungefär samma vinklar. Det behöver ju inte heller vara så att en referens bara kan postas en gång. Jag hade till exempel gärna sett referensbilder på 356 från @JoelD

Men här en är Ezm3 fotad av Botvidsson i alla fall.

IMG_4877.jpg
Den där bilden är så läcker.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Nej det har tydligen alla gjort. Finns tom en tråd om det.

https://klocksnack.se/threads/vart-tusan-tog-skratt-emojin-🤣-vägen.172652/

Edit. Medvetet av ägarna tydl
Vi får hoppas den kommer tillbaka.
Som tas upp i den tråden är den viktig för stämningen, men självklart problematisk att den används för hånskratt när nån omedvetet tar ut svängarna lite mycket på K&S.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Är det bara jag som har tappat gapflabb emojjen i snabbvalen under likeknappen??

Nej det har tydligen alla gjort. Finns tom en tråd om det.

https://klocksnack.se/threads/vart-tusan-tog-skratt-emojin-🤣-vägen.172652/

Edit. Medvetet av ägarna tydl
Då är det slut på det roliga. Inga glada skratt på humoristiska inlägg i fortsättningen. Otroligt korkat beslut. :mad:👎

Dax att lägga ner medverkan på KS
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Då är det slut på det roliga. Inga glada skratt på humoristiska inlägg i fortsättningen. Otroligt korkat beslut. :mad:👎

Dax att lägga ner medverkan på KS

Det är ett i mina ögon felaktigt beslut som dessutom inte kommunicerades alls till en början följt av ett första svar som lämnade en del övrigt att önska.

Tycker att man har gjort det svårt för sig själv och missat den uppenbara lösningen, dvs att helt ta bort emojis från annonsdelen så som det är på till exempel Uhrforum. Då hade det här enbart blivit en liten bris istället som för nu när man märker ett påtagligt missnöje från många medlemmar.

Men sluta inte posta för dem sakens skull 💕 Tror att det kommer en korrigering relativt omgående.
 
Topp