Aluminium-Sinn. Inser att jag antingen får köpa ny belysning alternativt avstå att posta annat är dag- och sommartid
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dom borde verkligen göra en remake av worldtimer-vridringen… den är fin!Aluminium-Sinn. Inser att jag antingen får köpa ny belysning alternativt avstå att posta annat är dag- och sommartid
Ja du, jag kör 80 20 regeln baklänges vad gäller fotokvalitet, men tyvärr, det är 20% max som blir acceptabla. Helt ärligt, 3% blir bra, resten är skit, men jag har kul iaf!Ibland så ser man riktigt bra tagna bilder på våra kära Sinn. I det här fallet hittade jag bilderna överraskande från en eBay-annons.
Men det fick mig att fundera på om det skulle vara möjligt att infoga referensmaterial för olika modeller i Sinn-tråden.
Sökfunktionen lämnar ju lite övrigt att önska på KS, men jag tänker att om man håller det kort och precist så skulle det kanske vara möjligt? Det är ju ett utmärkt sätt att till exempel kunna hänvisa om någon ny i tråden, (eller veteran för den delen), är intresserad av en referens och frågar efter bilder.
Jag provar hur som helst i en post och så får vi se om det dels finns något intresse och om det fungerar att söka. Om det ska bli ett referensbibliotek att tala om hänger ju lite på att vi i tråden tar bilder på våra respektive modeller. Alternativt att alla skickar sina klockor till @Jamterik eller @Kaffefredrik för mer professionella bilder
Så första posten blir Sinn 356med bilder stulna från eBay.
Vi får se hur det blir helt enkelt
Valjoux 23 i den? Flyback? Årtal?Hittade som tur är farfars förstoringsglas som han brukade använda när han löste korsord
Valjoux 23 i den? Flyback? Årtal?
Kul med andra klockmärken i den boetten.
Ja såklart, 230 inte 23 som jag skrev. Tack för bild på verket.Det är Valjoux 230, Flyback och sent 70-tal alternativt tidigt 80-tal. Urverket på min klocka verkar ha varit med om en del darrhänta urmakare genom åren
Älskar idén även om jag får prestationsångest av att fota referensobjektIbland så ser man riktigt bra tagna bilder på våra kära Sinn. I det här fallet hittade jag bilderna överraskande från en eBay-annons.
Men det fick mig att fundera på om det skulle vara möjligt att infoga referensmaterial för olika modeller i Sinn-tråden.
Sökfunktionen lämnar ju lite övrigt att önska på KS, men jag tänker att om man håller det kort och precist så skulle det kanske vara möjligt? Det är ju ett utmärkt sätt att till exempel kunna hänvisa om någon ny i tråden, (eller veteran för den delen), är intresserad av en referens och frågar efter bilder.
Jag provar hur som helst i en post och så får vi se om det dels finns något intresse och om det fungerar att söka. Om det ska bli ett referensbibliotek att tala om hänger ju lite på att vi i tråden tar bilder på våra respektive modeller. Alternativt att alla skickar sina klockor till @Jamterik eller @Kaffefredrik för mer professionella bilder
Så första posten blir Sinn 356med bilder stulna från eBay.
Vi får se hur det blir helt enkelt
Älskar idén även om jag får prestationsångest av att fota referensobjekt
Vi får se hur det fortlöper. Hoppas vi kan få ihop något. Annars är ett alternativ en GTG med Fliegerchronograph som särskilt inbjuden. Han tar alltid så bra och fina bilder. Dessutom mycket intressant att lyssna på.
Den där bilden är så läcker.Har inte sett @botvidsson på ett tag, men jag har ju å andra sidan haft paus också så kan bero på det. Han har tagit några av mina favoritbilder på Ezm3, men så är han ju ett proffs också Hittar bara en nu men det kanske skulle kunna vara ett alternativt upplägg för en GTG, en fototräff.
Men det ska bli roligt att se om idén flyger eller inte. Tänker att det inte behöver vara lika tekniskt avancerade bilder som ovan, men kanske att man försöker ta ungefär samma vinklar. Det behöver ju inte heller vara så att en referens bara kan postas en gång. Jag hade till exempel gärna sett referensbilder på 356 från @JoelD
Men här en är Ezm3 fotad av Botvidsson i alla fall.
Fint där i krokarna, ta en tur!
Nej det har tydligen alla gjort. Finns tom en tråd om det.Är det bara jag som har tappat gapflabb emojjen i snabbvalen under likeknappen??
Vi får hoppas den kommer tillbaka.Nej det har tydligen alla gjort. Finns tom en tråd om det.
https://klocksnack.se/threads/vart-tusan-tog-skratt-emojin--vägen.172652/
Edit. Medvetet av ägarna tydl
Är det bara jag som har tappat gapflabb emojjen i snabbvalen under likeknappen??
Då är det slut på det roliga. Inga glada skratt på humoristiska inlägg i fortsättningen. Otroligt korkat beslut.Nej det har tydligen alla gjort. Finns tom en tråd om det.
Meeen hur ska jag då kunna smäda er med en enkel knapptryckning?? BuuuuuNej det har tydligen alla gjort. Finns tom en tråd om det.
Bli inte kränkt nuMeeen hur ska jag då kunna smäda er med en enkel knapptryckning?? Buuuuu
Bli inte kränkt nu
Du får dra ner på arbetstiden och lägga lite extra tid på KS genom att skriva ett smädande inlägg istället?
Då är det slut på det roliga. Inga glada skratt på humoristiska inlägg i fortsättningen. Otroligt korkat beslut.
Dax att lägga ner medverkan på KS
Sitter som det berömda smäcket!Köpte nytt band på chans strax innan nyår från Steveo. Tänkte att jag egentligen inte har passande klocka men tyckte själv det passade förvånansvärt bra på 836. Vad tycker tråden?
Snyggt! Passar 836:ans toolighet bra. Den där tål allt med det bandet på .Köpte nytt band på chans strax innan nyår från Steveo. Tänkte att jag egentligen inte har passande klocka men tyckte själv det passade förvånansvärt bra på 836. Vad tycker tråden?
Perfekt!Köpte nytt band på chans strax innan nyår från Steveo. Tänkte att jag egentligen inte har passande klocka men tyckte själv det passade förvånansvärt bra på 836. Vad tycker tråden?
Canvaset är ju militärt och mycket tuffare än jag som inte ens gjort värnplikt.Snyggt! Passar 836:ans toolighet bra. Den där tål allt med det bandet på .
Du och jag sladdis. Hårdast i stan (jag har tom gjort värnplikt ).Canvaset är ju militärt och mycket tuffare än jag som inte ens gjort värnplikt.
Vi kommer definitivt vara bland de hårdaste i FrakkfurtDu och jag sladdis. Hårdast i stan .
Du behöver dessutom vara stenhårdast om du tänker ha Union Jack vänd utåt på fotbollpubarna .Vi kommer definitivt vara bland de hårdaste i Frakkfurt