• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tack för den infon! Kan man en ny länk till dessa av sinn?

Artikelnummer hos Sinn 👇 Brasklapp för att det var ca 3 år sedan jag beställde. Men då är det den nyare H-länken som gäller och inte originalutseendet.

Däremot står det inte "S" på spännet som på Sinn´s äldre länkar vilket man kan tro av specen, utan "Sinn".

Skärmavbild 2023-01-03 kl. 15.43.38.png

IMG_20210113_101956.jpg
IMG_20210113_102017.jpg
 
Som fler av er känner till är jag lite mer såld på min Guinand Starfighter och GMT än mina Sinn(för tillfället) men varje gång jag bär min UX/Isofrane blir jag förbluffad över hur jäkla skön den är att bära.
0% topptung
0% glid runt handleden
100% bra känsla

Otroligt att en dykare på 44mm kan vara så bekväm.
8E7108BF-C968-4391-9188-FC1D0CC90D6B.jpeg
 
Senast ändrad:
Afton medmänniskor, två dagar i skogen, jävlar vad ni har varit flitiga i tråden, ska adressera det jag har hittat som rör mig på något sätt.

Uncle seiko, @perhog det kan nog bli en över till dig om det går som det ska. Annars är det inga problem att köpa av honom, han är kommunikativ.

Sinn 180, hade den haft en något mer lättläst tavla hade det varit min favorit.

Att plötsligt ha 3 Sinn, ja och?? 😘
 
Som fler av er känner till är jag lite mer såld på min Guinand Starfighter och GMT än mina Sinn(för tillfället) men varje gång jag bär min UX/Isofrane blir jag förbluffad över hur jäkla skön den är att bära.
0% topptung
0% glid runt handleden
100% bra känsla

Otroligt att en dykare på 44mm kan vara så bekväm.
8E7108BF-C968-4391-9188-FC1D0CC90D6B.jpeg
Nu gillar jag iofs stora klockor men UX sitter alltid som en smäck och har aldrig läst om någon klagat på storleken när den sitter på armen (fast jag kanske läser selektivt också😉)
BA864722-E7D4-4FCA-91DC-85EB4698F2F3.jpeg
 
Afton medmänniskor, två dagar i skogen, jävlar vad ni har varit flitiga i tråden, ska adressera det jag har hittat som rör mig på något sätt.

Uncle seiko, @perhog det kan nog bli en över till dig om det går som det ska. Annars är det inga problem att köpa av honom, han är kommunikativ.

Sinn 180, hade den haft en något mer lättläst tavla hade det varit min favorit.

Att plötsligt ha 3 Sinn, ja och?? 😘
Ska du sälja dina eller köpt på dig för många?
 
Då var beslutet taget! Ny Sinn ska inhandlas 22 feb. Hoppas på en ny lite mindre UX modell, annars får det bli gamla UX. Begäret har pågått allt för länge nu 😂
Jag har ett problem som börja vara långvarigt, tillkomsten av Bullen på uhrforum drar verkligen ut på tiden, innan jag vet vad sluträkningen på den blir är jag lite avvaktande med tunga inköp. MEN 22/2 kommer att bli jobbit att låta bli att lätta på börsen om det kommer något kul. Det är på tok för länge sedan jag köpte en klocka.
 
Jag har ett problem som börja vara långvarigt, tillkomsten av Bullen på uhrforum drar verkligen ut på tiden, innan jag vet vad sluträkningen på den blir är jag lite avvaktande med tunga inköp. MEN 22/2 kommer att bli jobbit att låta bli att lätta på börsen om det kommer något kul. Det är på tok för länge sedan jag köpte en klocka.
Jag förstår det! För mig har alla andra inköp fått vänta till 22/2 för risken är för stor att ngt MÅSTE köpas. Förbaskade märke 😅
 
Tjena!

Jag har följt tråden ett tag även om jag inte äger någon egen Sinn (än). EZM serien tilltalar mig mest med sin tooliga enkelhet men det är en sak jag funderat på. Varför saknar en del EZM modeller, ex EZM 3, borrade lugs? En tool-klocka som prioriterar funktion bör enligt min åsikt ha borrade lugs, vad tycker ni?
 
Tjena!

Jag har följt tråden ett tag även om jag inte äger någon egen Sinn (än). EZM serien tilltalar mig mest med sin tooliga enkelhet men det är en sak jag funderat på. Varför saknar en del EZM modeller, ex EZM 3, borrade lugs? En tool-klocka som prioriterar funktion bör enligt min åsikt ha borrade lugs, vad tycker ni?
Håller med - det borde alla EZM ha.
 
The regular U50 is back! So happy to have it in the collection again..

PXL_20230124_082737356.jpg


Oddly enough the U50 Professional feels heavier, but in actuality it weighs the same!

PXL_20230124_082619828.jpg


Just for good measure, here's the U50 S BS weighing the same:

PXL_20230124_082628369.jpg


Lastly a pic of all 3 next to each other:

PXL_20230124_082659285.jpg
 
The regular U50 is back! So happy to have it in the collection again..

PXL_20230124_082737356.jpg


Oddly enough the U50 Professional feels heavier, but in actuality it weighs the same!

PXL_20230124_082619828.jpg


Just for good measure, here's the U50 S BS weighing the same:

PXL_20230124_082628369.jpg


Lastly a pic of all 3 next to each other:

PXL_20230124_082659285.jpg

I tip my hat to you 👏 If you could design your very own U50, what would the specs be? White dial maybe?
 
I tip my hat to you 👏 If you could design your very own U50, what would the specs be? White dial maybe?
It would actually be the regular U50, but have the date window at 4 o'clock. Since they already designed the dial to have the date cut into the index, but it looks like the remaining indices, in this way you'd have the symmetry of the Professional, but maintain functionality of the date. I also prefer the red on the hands versus the black of the professional and SBS..
 
The regular U50 is back! So happy to have it in the collection again..

PXL_20230124_082737356.jpg


Oddly enough the U50 Professional feels heavier, but in actuality it weighs the same!

PXL_20230124_082619828.jpg


Just for good measure, here's the U50 S BS weighing the same:

PXL_20230124_082628369.jpg


Lastly a pic of all 3 next to each other:

PXL_20230124_082659285.jpg
What a nice collection 👍 . For me the Professional is the favorit. Nodate and the second hand in black with a white tip on it is perfect for me. No baffling elements and clean. And the SDR version with a black Isofrane = very nice :).
 
What a nice collection 👍 . For me the Professional is the favorit. Nodate and the second hand in black with a white tip on it is perfect for me. No baffling elements and clean. And the SDR version with a black Isofrane = very nice :).

En riktigt blingig version av U50 med vid blank tavla, keramisk vridring, Sinn i svart och U50 i rött, svarta matta visare med röd topp, rött gummi, kronan vid 9 och kronskydd 😁
 
Tillbaka
Topp